Smart markedsføring el. naive konfirmander

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93460
    AnonymForfatter

    Nørresundby bank tilbød på en meget smart flyer med store bogstaver 14 %, der stod at renten ville blive tilskrevet d. 28.12.12. Hvorefter den ville blive nedsat til 0.75. Min søn satte 25.ooo kr ind d. 9 maj, og har ikke rørt pengene siden. I går blev renten tilskrevet, hvorefter der nu står 27.264,48. Det giver ca. 9,1 %.

    Mit spørgsmål er ? Er det smart markedsføring eller har vi at gøre med naive unge mennesker som brutalt må lære bankverden at kende?
    For hvad skal der egentlig til, før de unge mennesker kan opnå den høje rente som bankerne faldbyder hinanden med i maj måned.

    mvh

    En bekymret forældre

    #193470
    HalliHalloForfatter

    Jeg ville nu ikke være så bekymret, når dit barn har fået ca. 2700 kr. eller en forrentning på hele 14% forærende af banken for at låne dem 25000 kr. i så kort en periode.

    Det er da ikke konfirmanderne der er naive, men derimod de banker, der kører med den slags tilbud.

    #193472
    AnonymForfatter

    Hvis renten er 14% p.a. og du har pengene stående i perioden maj til december, så er der jo ikke tale om et fuldt år.

    Derfor bliver rentetilskrivningen i runde tal 8/12 af 14%.

    #193476
    HalliHalloForfatter

    GP skrev:
    “Derfor bliver rentetilskrivningen i runde tal 8/12 af 14%".

    Mon Bob22 er så dum, at han ikke ved det? Så jeg tror ikke det er det spørgsmålet går på, men herinde skal man høre meget for at ørene falderne af.

    Jeg tror desværre ikke at noget tænkende menneske tror, at hvis de sætter et beløb i banken den 1.7. i et givent år, så skal de have forrentet pengene med tilbagevirkende kraft fra den 1.1.

    #193480
    thsvForfatter

    LOL at HalliHallo, det er altså kun lidt over 2.200 kr der er tilskrevet i renter.

    Og til TS: de 14% er jo en rente pr. år, så rentetilskrivningen er helt korrekt.
    Glem dig over de 2.264,48 kr i renter i en tid hvor mange lønkonti giver 0% i rente.

    #193500
    HalliHalloForfatter

    Thsv, du må da være et usædvanligt afstumpet menneske, når du kan sidde og grine højlydt over en simpel slåfejl, men ok hver sin fornøjelse.

    Boniteten af dine svar vil jeg undlade at kommentere.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.