Østjydsk Bank – voldsom rentestigning i det nye år

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93458
    AnonymForfatter

    Jeg har tidligere (og med berettigelse) skældt Danske Bank ud for at skrue voldsomt op for renterne for sunde erhvervsvirksomheder og privatkunder.

    Men for nu at gøre billedet fuldstændigt – så er mange af småbankerne ganske godt med, når det gælder om at være åger- og rentestigningsbanker.

    Senest har Østjydsk Bank meldt sig på banen som åger- og rentestigningsbank, med udmeldingen:

    “Med virkkning fra den 21. januar 2013 hæver Østjydsk Bank udlånsrenterne på erhvervslån og – kreditter, herunder marginalen på pengemarkedsrelaterede lån og kreditter, med op til 0,75 procentpoint".

    For mig at se er Østjydsk Banks fremgangsmåde både uærlig og ulækker, og fremgangsmåden er langt værre end fremgangsmåden hos Danske Bank og andre banker.

    Direktøren sagde den 7. november, altså mindre end 2 måneder tidligere, at “vi har kun lavet mindre tilpasninger og har ikke kørt udlånsrenten markant op her i banken…Det er ikke holdbart at hæve renten i stor udstærkning". Med andre ord siges der mellem linjerne. Storbankernes rentestigninger er uretfærdige og ubegrundede. Kom til os – vi har fair priser og fair kundebehandling.

    Nu to måneder senere fremgår det, at: Med virkning fra den 21. januar 2013 hæver Østjydsk Bank udlånsrenterne på erhvervslån og – kreditter, herunder marginalen på pengemarkedsrelaterede lån og kreditter, med op til 0,75 procentpoint".

    Det er rent ud sagt noget svineri først at give indtryk af, at man er bedre end storbankerne og dernæst snige en mindst lige så stor rentestigning ind ad bagdøren midt i juleferien, hvor kun få følger med!

    Shame on you, Østjydsk Bank!

    #193460
    HalliHalloForfatter

    En “voldsom" rentestigning på op til 0,75%?

    Man må gå ud fra at du ikke kan få solgt sine produkter til Østjydsk Bank? Ligesom du ikke længere kunne til Danske Bank.

    Hvorfor lave et indlæg om denne beskedne renteforhøjelse, når du nu selv er kunde i sossernes bank, Arbejdernes Landsbank, det forstår jeg ikke?

    #193466
    AnonymForfatter

    Nej HalliHallo, men der er jo så meget du ikke forstår.

    Du forstod jo heller ikke faren ved at investere i Amagerbanken, den gang du tabte det hele på gulvet og måtte standse alle betalinger.

    Ligeledes kendte din begejstring for EiK Bank heller ingen grænser.

    I det hele taget har du haft en enestående evne til at spille på den forkerte hest.

    #193474
    HalliHalloForfatter

    Jaja, det er godt med dig. Alt med AmBk var jo blot skrevet pga. af dine yderst hadefulde indlæg om banken.

    Jeg har i øvrigt ikke EikBank længere, men er flyttet over til Fiannsbanken, hvor servicen er i top, og der er næsten ingen gebyrer i denne bank, men desværre er den vist på vej til at skulle sælges, men lad os nu se hvad det bliver til, så jeg tager ikke sorgerne på forskud.

    Jeg glæder mig til, at du får billede på din profil, så vi kan se hvad du er for en starut.

    #193498
    AnonymForfatter

    Så nu indrømmer du altså, er du er fuld af løgn! Ikke uventet, men det siger dog en del om din troværdighed!

    #193504
    HalliHalloForfatter

    Nej, jeg syntes ikke jeg er fuld af løgn. Alt er rigtigt hvad jeg skriver, selvfølgelig kan der altid opstå enkelte misforståelser, men det er da i småtingsafdelingen.

    Men det undrer mig lidt, at du selv søgte hjælp til at komme fra Danske Bank over i Arbejdernes Landsbank, når du nu angiveligt skulle være uddannet cand.polit.

    Det giver da lidt stof til eftertanke.

    #193522
    AnonymForfatter

    At du på tidspunktet for Amagerbankens krak hævede, at du havde tabt alt og måtte standse alle betalinger, og at du nu hævder, at dette bare var en historie, er ikke nogen lille fejl eller misforståelse.

    DET ER EN STOR FED LØGN!

    #193524
    AnonymForfatter

    Så du siger altså at alle de indlæg du skrev om Amagerbanken var fri fantasi og at dit indlæg om d. 3.9.2010 også var uden hold i virkeligheden.

    Det du skrev i denne tråd var:

    http://www.mybanker.dk/debat/privatoekonomi/4873-amagerbanken-t-ret

    “Jeg tror efterhånden desværre også at AmBk er død og færdig.

    Havde sådan troet på, men nu trækker den fmt. mig med ned i sølet, når den går konkurs.

    Herefter må jeg gå den tunge gang til fogedretten for at erklære mig insolvent, da jeg har satset hele opsparingen og mere til på banken.

    Skulle alligevel have lyttet efter dig Mikael og ikke mindst din gode ven “Generalen", som altid har advaret mod at investere i banken. Så hatten af for jer – I er 2 eventyrlige dygtige mennesker med meget stor økonomisk indsigt om bankers forhold og regnskaber.

    Havde jeg da bare fulgt jeres gode råd – men nu er det for sent….."

    #193538
    testForfatter

    Tror det har været klart for de fleste længe at man ikke kan regne med det halihalo skriver.

    #193554
    HalliHalloForfatter

    General, jeg tror du efterhånden har henvist til det samme indlæg 20 gange eller mere, det må have gjort et stort indtryk på dig.

    Nogen gange har jeg den opfattelse at du er lidt humorforladt, men kan endnu engang oplyse, at det nævnte indlæg var ment ironisk.

    Jeg har aldrig fulgt dine råd GP, se bare min korrektion d.d. af dit råd om personkredsen til L/S-banken.

    #193560
    HalliHalloForfatter

    GP: Tyv tror som bekendt at hver mand stjæler……

    #193568
    thsvForfatter

    “Jeg har i øvrigt ikke EikBank længere, men er flyttet over til Fiannsbanken, hvor servicen er i top, og der er næsten ingen gebyrer i denne bank, men desværre er den vist på vej til at skulle sælges, men lad os nu se hvad det bliver til, så jeg tager ikke sorgerne på forskud."

    LOL!
    Der er ingen, der har Eik bank mere, da den jo netop er overtaget af Spar Lolland, og Finansbanken er sådant set en slags fortsættelse af Eik bank.
    At den nye bank er i samme problemer som Eik er ikke overraskende, og specielt ikke at HH er kunde der!

    #193666
    HalliHalloForfatter

    Så giver LOL-MANDEN (Thsv) igen sit besyv med, mens han tilsyneladende sidder og LOL’er dagen lang. Under denne tråd ses indlægget imidlertid helt malplaceret. Jeg er glad for at han har fundet flere gamle indlæg frem om valg F1-F5-lån vs. fastforentede lån, som han han nu kan bore videre i. Men hvor meget LOL’eri det giver ham ved jeg selvfølgelig ikke.

    General Prier, du er igen her ikke meget for at diskutere din egen oprettede tråd eller andre af dig skrevne indlæg, men prøver blot i stedet at rakke mig ned på en usmagelig måde. Det gør dog ingenting, da jeg efterhånden er vant til det.

    Jeg kan herefter hermed bare konstatere: Der er ikke tale om nogen voldsom rentestigning på vej til kunderne i Østjydsk Bank, som det fejlagtigt fremgår af dit indlæg, men derimod
    en yderst beskeden stigning på kun op til 0,75%.

    Det undrer mig dog stadig ret så meget, at du interesserer dig for en meget lille og særdeles veldrevet bank i Østjylland og samtidig også har behov for at svine den til på samme måde som du sviner mig til i en uendelighed. Men som sagt: Forstsæt du blot med det, det er helt fint med mig, men hvilket formål det tjener har jeg dog svært ved se.

    Hvis bankdirektør Jens Vendelbo for Østjydsk Bank måtte læse disse linier, mon så ikke han får sig et meget billigt grin på din bekostning.

    #193688
    AnonymForfatter

    Veldrevet, Hallio, Hallo?

    Mener du veldrevet på samme måde som du mente, at nu krakkede Amagerbanken og Eik Bank var veldrevet?

    Det må jo løbe en bankdirektørn koldt ned ad ryggen, når han hører dig sige veldrevet. For alle de banker du har kaldt vedrevet er efterhånden ved at være krakket.

    #193718
    HalliHalloForfatter

    General Prier:
    Husk nu fremover at gøre opmærksom på, at det ikke kun er ingeniøren og Djøf’eren, der kan gøre brug af det gode rentetilbud på 5% i den gode soldide og yderst veldrevne LSB.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.