Indsigt i bankens noter omring min økonomi og div

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93445
    AnonymForfatter

    Jeg er i den situation at jeg, som måske som mange andrer, i en periode over 2 år har haft et dårligt forhold til min bank. Forholdet er blevet så dårlig at jeg i sidste ende endte med at tage så meget afstand til dem som overhovedet muligt.

    Det er Nordea og jeg som ikke har kunne komme overens, og det har ærlig talt igennem det sidste års tid været noget af et slid.

    Det er endelig lykkedes mig at skifte filial, meget modvilligt fra min gamle filial, da de mente at jeg havde rod i økonomien. Filialen jeg nu har er tættere på min bolig end den tidligere.

    Det er til stor ærgelser gået så vidt at jeg og filiallederen nærmest har råbt ad hinanden i telefonen og det har måske enda været endnu værre for min ‘rådgiver’, som har givet mig indtrykket af blot at være en ung og ny-uddannet bank elev, der hverken har kunne finde hoved og hale i hvad der er rigtig og forkert i min økonomi.

    Da jeg så forleden henvendte mig til mi nye filial, i et forsøg på at komme dem i forkøbet og vise hvem jeg var som person og starte på en frisk fik jeg kigget på ‘rådgiverens’ skærm der var fuld af notater og bemærkninger som jeg formoder handler om mig og min økonomi.

    Det blev jeg ærlig talt lidt skuffet og ked af det af at se, og har derfor tænkt om det er muligt for mig at kræve eller i det mindste spørge om indsigt i hvad det er den tidligere bankfilial har skrevet om mig.

    Er det muligt?

    #193268
    MichaelForfatter

    Nej, kunderne har ikke ret til “aktindsigt" i bankens dokumenter. Det er en privat virksomhed og ikke en offentlig instans.

    #193320
    PD 99Forfatter

    Jeg troede heller ikke der var ret til indsigt, men faldt over dette hos Datatilsynet:

    “Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger en dataansvarlig myndighed eller **virksomhed** har registreret om dig i en computer eller i et register."

    http://www.datatilsynet.dk/borger/mine-rettigheder/indsigt/

    Jeg ved dog ikke om det passer i din situation – men det koster ikke ret meget at prøve. Du skal dog næppe regne med at det forbedrer din situation.

    Nogle kunne i øvrigt tro at du opfatter en bank som et socialkontor, og at du ikke helt har forstået konceptet privat ejendomsret. For hvad kan I ellers være uenige om?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.