kom ud af rki

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 80 i alt)
  • Indlæg
  • #155384
    testForfatter

    Selv om jeg er paronoid kan det godt være at jeg bliver forfuldt. Nu skrev jeg at ved kommende var fra økonomicenteret kun at ved kommende kunne være det

    #155386
    AnonymForfatter

    Jewg tror, at Økonomicenteret har en kundetype, der minder om LEASYs kernekunder.
    Man har set en annonce om, hvor svært det er at installere et TV, og så tror man, det kræver ingeniørstudier at opsætte et plug-and-play TV.
    Og så ender man med at betale TVet to gange.
    Ligesom Økonomicenterets kunder, der betaler store penge årevis, istedet for selv at gå på posthuset.
    Penge, der kunne gemmes i hovedpuden, til en attraktiv akkord var i sigte.

    #155388
    AnonymForfatter

    Som en af de første deltagere i Luksusfælden, og derefter kunde hos Økonomicenteret igennem mere end 2 år, vil jeg da lige give mit besyv med. Det er svært at sidde sådan en offentlig omgang stening overhørig, når man kender til Jan Swyrtz og Økonomicenterets procedure.
    Min første tanke, da jeg læste de famøse artikler i BT var, om man kunne forestille sig, at hænge Mærsk Mc-Kinney Møller ud på samme facon, når Bilka har utilfredse kunder?? Næppe!
    Og utilfredse kunder vil man kunne finde alle steder. Forskellige mennesker – forskellige meninger og holdninger.
    Nu hører jeg så til en af de tilfredse kunder, og har ikke på noget tidspunkt været i tvivl om den procedure der er, hvis man vælger at blive kunde hos Økonomicenteret. Dels fik min samlever og jeg det hele grundigt forklaret af Jan Swyrtz efter vores deltagelse i Luksusfælden, og dels fik vi tilsendt en masse materiale fra ØC, hvorefter vi kunne tage stilling til, om vi ønskede at blive kunder.
    Således vidste vi på forhånd, at det ville blive nogle hårde år med et lille rådighedsbeløb, at der ville gå lang tid inden aftalerne med kreditorerne var blevet lavet, at vi ville blive nødt til at aflægge fogedretten utallige besøg, at vi ville blive registreret i RKI, at vi ind imellem kunne risikere at modtage rykkerskrivelser, at gælden ville stige i løbet af årene pga. diverse tilskrevne renter, fogedsagsgebyrer osv. Og sidst, men ikke mindst: Vi vidste også, at det ville koste penge at være kunde hos ØC!! Det er der vel ikke noget skandaløst i? Desuden kan jeg slet ikke genkende de store honorarer og gebyrer, som ØC skulle tage til sig selv! Det er i hvert fald ikke de tårnhøje beløb, der nævnes i nogle af disse artikler, som jeg kommer frem til ved at gennemgå mine kontoudskrifter fra de sidste godt 2 år.
    Hvis man bliver kunde i en hvilken som helst bank, er man tvunget til at have en lønkonto. Dvs at man på ingen måde kan slippe for at være kunde i en bank, hvis man har en indkomst af en eller anden slags. Og mig bekendt tjener bankerne da styrtende med penge på deres kunder……Skulle ØC så tage sig af kundernes økonomi gratis??
    For mig at se, er det da et vældig fint arrangement, som både kunder, kreditorer og ØC vinder ved. Som kunde sparer jeg en del penge, får orden i min økonomi og bliver i sidste ende gældfri. (Samme procedure som ved en gældssanering.) Kreditorerene får en større del af deres penge, end de ellers måske ville have gjort, og ØC tjener penge på at gøre både kunder og kreditorer tilfredse. Det gør i mine øjne absolut IKKE Jan Swyrtz til en svindler!!!
    Jeg synes personligt ikke, at hverken Jan Swyrtz eller Økonomicenteret fortjener at blive svinet sådan til! Hvis man overvejer at blive kunde hos ØC, har man mulighed for at undersøge tingene grundigt først, og så vil der ikke være en eneste af de i artiklerne nævnte ting, der kan komme bag på folk. Det bliver fremstillet som om folk bliver snydt og bedraget….Måske man ikke ville blive så overrasket, hvis man lavede en grundig research inden man tog stilling til, om man ville være kunde!
    Jette Gram
    Tidl. deltager i Luksusfælden og kunde i Økonomicenteret.

    #155390
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg må sige at jeg kan genkende alt hvad du skriver.

    Igen de beløb som BT nævner kan jeg heller ikke se jeg betaler til ØC.
    ØC er kommet for at blive og det er vi mange dansker der er glade for.

    #155524
    AnonymForfatter

    Et hurtigt kig på økonomicentrets hjemmeside:

    Hvis du er gældsramt og har brug for styring af økonomien:

    Pris:
    Engangs opstartsgebyr: 5525
    Merkurbank årligt gebyr: 575
    Økonomicentert årligt gebyr: 731
    Månedlig gebyr: 875

    Det koster ifølge hjemmesiden derfor 17.331,- det første år og 11.806 de efterfølgende år, med forbehold for årlig prisregulering (ret mig hvis jeg er galt på den).

    Der blev agiteret for, at hvis man vil have et arbejde og dermed en løn skal man have en lønkonto i en bank, og dermed også betale svimlende gebyrer.

    De største udgifter til en bank er gebyrer for misholdelse af aftaler, samt gebyrer og renter i forbindelse med optagelse af lån m.v.

    Jeg har eksempelvis betalt i alt 37,- i gebyr til mine banker inden for det sidste år. Et beløb der dækker over kontooverførsler (jeg er ikke boligejer og har ingen gæld). Dette beløb ligger ikke i nærheden af hvad det koster at være kunde hos økonomicentret i et år. Denne sammenligning har dermed ingen steder hjemme.

    Bemærk jeg tager ikke stilling til hvorvidt man skal være kunde hos økonomicentret eller ej. Det er op til hver enkelt at afgøre. Jeg reagerer blot på hentydningen om, at det nødvendigvis skulle være svimlende dyrt at være kunde i en bank.

    #178398
    AnonymForfatter

    jeg kunne got bro en rigti rigti gode hjelp til at komme ud af det der rki for det er ikke fedt og jeg er or.blind og er ikke så gode til at husk og læsse og kan ikke husk hvem jeg skyller til mer vis der er en der ud der kan gi mig gode tips til mig så skve til mig på oxyklaus@gmail.com mvh klaus…..:)

    #178400
    AnonymForfatter

    jeg kunne got bro en rigti rigti gode hjelp til at komme ud af det der rki for det er ikke fedt og jeg er or.blind og er ikke så gode til at husk og læsse og kan ikke husk hvem jeg skyller til mer vis der er en der ud der kan gi mig gode tips til mig så skve til mig på oxyklaus@gmail.com mvh klaus…..:)

    #178402
    AnonymForfatter

    Nej det gør de ikke og de hjælper dig hele vejen igennem, såfremt du selv hjælper til og ikke modarbejder dem

    #178404
    AnonymForfatter

    Hvorfor i alverden besvare du dem så?

    #178406
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg kan varmt anbefalde Økonomicentret til at hjælpe dig videre.

    Du skal være instillede på at arbejde sammen med dem hele vejen igennem og være 110% ærlig omkirng din økonomi, husk de sidder der kun for at hjælpe dig.

    Du kan læse mere om dem på http://www.okonomicentret.dk

    #178416
    PD 99Forfatter

    Kære Økonomicentret (Jan Swyrtz?)

    Kunne du ikke gøre dine reklame-indlæg lidt mindre tårevædede ved at udelade påstanden om at
    CITAT: de sidder der kun for at hjælpe dig CITAT SLUT

    Er Økonomicentret virkelig en velgørende non-profit-forening?

    Nej, det tænkte jeg nok.

    #178428
    AnonymForfatter

    PD99

    Før du udtaler dig om hvem du tror har skrevet indlæg så undersøg sagen.
    For jeg hedder Brian og ikke Jan swyrtz.

    Jeg gør ingen reklame jeg oplyser kun at de disse folk som sidder derover gør et stort stykke arbejde for at hjælpe gældsramte.
    Jo de for en mdr. betaling som en bagatel i forhold til hvad en advokat kræver eller anden gældsrådgivningsfirma som vil spine guld på gældsramte.

    Jeg vil ikke bruge denne debat for at skændes med andre, men igen sæt dig ind i sagerne før du udtaler dig.

    Brian

    p.s nej jeg ikke ansat eller får penge for dette indlæg.

    #178432
    AnonymForfatter

    Hej Brian

    Hvis du ikke har noget med økonomicentret at gøre, er dit brugernavn temmelig misvisende.

    Når jeg læser dine indlæg, tænker jeg, at økonomicentrets har en dårlig troværdighed, når deres ambassadør på Mybanker ikke behersker det danske sprog bedre.

    Med disse to punkter taget i betragtning burde du nok finde et andet brugernavn.

    #178434
    AnonymForfatter

    UPS

    Et indlæg af denne art burde være uden sprogfejl.
    Pointen gælder dog stadig, selv om der sneg sig et par grammatiske fejl ind i forrige indlæg.

    #179284
    AnonymForfatter

    til brian jeg tror da du skal undsøge hvordan økonomicentret arbejde jeg har min sag derinde og er ikke tilfreds med deres arbejde de tænke kun på penge til dem selv de skal nok søge for at tage dem de skal have så kan de hjælpe os når vi ringe og spørg omder snart sker noget

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 80 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.