kom ud af rki

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 80 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87394
    AnonymForfatter

    jeg skylder 300000 kr væg men jeg ville meget grene komme af med den men jeg står i rki og vil gerne ud af rki og komme vider men er der nogen der ved hvordan men venlig hilsen pia nielsen

    #108170
    AnonymForfatter

    Jeg skylder RKI ca. 50.000,men jeg kan ikke låne nogle penge så jeg kan blive dem kvit. Hvordan gør man det?

    #108182
    AnonymForfatter

    Pia, læs mit og Michels råd på tråden “lån selv med RKI"
    Mesta, din gæld er trods alt af begrænset omfang, følg Michaels råd og kom igang med at afdrage gælden, hurtigt hvis du kan, eller langsommere hvis det er nødvendigt – når du engang er færdig med gælden, kan du blive slettet hos RKI.
    Jeg er meget enig med Michael i at man ikke umiddelbart skal stifte ny gæld for at komme ud af gammel, medmindre der er en god begrundelse herfor – f.eks. hvis man kan lave en aftale med banken eller kan opnå en akkord ordning med dem man skylder…
    Der findes ingen magiske metoder til at blive gældfri og blive RKI kvit, derfor tag fat om roden på problemet og det løst – det er det hele værd i sidste ende…!!!
    Held og lykke med det – jahuu

    #108370
    AnonymForfatter

    Hej alle sammen.
    Mig og min kærste havede rigtigt meget ro i vores økonmi og der var altid rykker i postkassen eller nogle der ringet.
    Vi fandt frem til noget der hedder Økonomicenteret i Århus og det er blevet vores redning. ( e-mail okonomicenter.dk)
    Man skal være villig til at arb. sammen med dem og det var vi.
    Vi er en farmille på to voksne og 2 børn og vi får 6400kr om mån til at leve for og hver 3 mån 1000kr ekstra også 2000kr ekstra til jul. alt andet kommer op til dem også tager de sig af regninger m.m
    i dag er der ingen rykker i postkassen og ingen der ringer og rykker.
    Man skal være 110% ærlig over for dem og mange gange har man siddet og tænkt om det var det vær, men tro mig det er det hele vær.
    Held og lykke med at få styr på økonomien.
    Venlig hilsen
    “christina"

    #108378
    osirisForfatter

    Flot besvarelse og uden det sædvanlige omsvøb. Helt enig, hvis man vil så bliver man også sin gæld kvit.

    Det lyder måske hårdt men det der med hele tiden, at krybe uden om gør kun tingene værre.

    Hvis x skylder eks. kr. 50.000 så kan eksempelvis 10-15 week-end vagter på et plejehjem på et år mere end halvere x´s gæld.

    God vind.

    -Osiris-

    #108816
    AnonymForfatter

    Man behøver ikke nødvendigvis finde en “gældsrådgiver". Prøv at tale med din egen bank først. De ved jo en masse om gæld og økonomi.

    Hvis de ikke kan/vil hjælpe, så kan man jo altid prøve “ude i byen".

    #109066
    AnonymForfatter

    Der er flere måde at komme af med gæld på, men det kræve rat mna vil arbejde for det!!!

    #109070
    AnonymForfatter

    hvis du skylder 300.000 væk uden sikkerhed for kreditor, kan du afhængig af gældens alder og status, lave en akkord
    hvor mange forskellige skylder du til. og er der banker – og det offentlige imellem.
    Typisk kan du komme af med gælden ved at betale 50 – 80.000, hertil kommer advokatomk. på ca. 20.000

    Jens

    #109072
    AnonymForfatter

    Du kan også selv kontakte kreditorerne og spare advokatomkostningerne. En advokat er ingen sikkerhed for, at det lykkes.

    #109086
    AnonymForfatter

    Jeg siger ikke at man ikke skal benytte sig af diverse økonomicentre, men:

    De er ikke lige fine i kanten allesammen – vær meget opmærksom på deres omkostninger ved at administrere jeres økonomi.

    #109090
    AnonymForfatter

    Hej Pia.
    Jeg har stået som du gør nu, og ved at det ikke er sjovt.
    Jeg var helt ude af den ,men så var der en som anbefalet noget som hedder Økonomicenteret ( hjemmeside okonmicenteret) de bor Økonomicenteret skellagervej nr. 5 skejby centeret 8600 Århus tlf. 86-78-46-01.
    Det er et firma som tager sig af din økonomi men man skal være villig til at sammen arb. 110% ellers er det ud igen.
    De har fået min økonomi på plads og jeg er ikke i rki mer. Bare det at slippe for at folk ringer eller der kommer rykker hele tiden, det er dejligt.
    Jeg kan kun anbefale det. og det er ikke et sted som tager en masse penge fra folk.
    held og lykke med det hele.
    Venlig hilsen
    Christina

    #109092
    AnonymForfatter

    Hej Michael A
    Det er let at sidde og sige at man skal snakke med sin bank, men sådan ser verden ikke altid ud. Jeg skal ikke kunne sige om du selv har stået sådan og skylde en masse væk så er det ikke altid at banken er vilig til at hjælpe. jeg kan kun sige bare det at man slipper for at folk ikke ringer 24 i døgnet og rykker eller det man kan gå i postkassen uden den er fuldt med rykker. det letter presset der hjemme når man slipper for det.
    Min bank vil på ingen omstændighed hjælpe hvis man er i rki men hvis du ved hvad bank der gerne vil hjælpe for, syntes jeg da at du skal fortælle andre hvem det er for så tro jeg de for mange nu kunder.
    Venlig hilsen
    Christina

    #109096
    AnonymForfatter

    Hej Christina!

    Jeg har aldrig ment, at banken er løsningen på alle problemer. Jeg foreslår blot, at man starter med at tale med sin bank (eller andre keditorer).

    Hvis det ikke giver resultat, så kan man sagtens overveje, om man vil købe lidt rådgivning hos andre.

    Jeg tror i øvrigt ikke, at der er banker, der altid vil hjælpe, eller nogen, der aldrig vil hjælpe. Jeg tror, at det kommer an på din situation, og om banken føler, at du er ærlig og seriøs. Men jeg vil gætte på at nogle af lokalbankerne er mere sultne efter kunder, end de store banker er.

    Mange hilsner
    Michael

    #109098
    AnonymForfatter

    Hej Michael A.
    Jeg har en lokal bank og de er ikke vilige til at hjælpe.
    Det jeg har skrevet før om økonomicenteret er ikke et sted som man skal betale en masse.
    De sammenarbejder med en bank der hedder Merkur.
    Når man er i økonomicenteret koster det som det gør i en bank.
    Man skal bare være vilig til at alt hvad du får af penge skal der op. det vil sige løn, skat, feriepenge og hvis man har børn så børnepeng m.m
    også får man et bestemt beløb hver mån. man skal leve for. vi er en farmille på 2 voksne og 2 børn og da vi var der oppe fik vi 6400kr om mån. og 3 gange om året fik fik 1000kr ekstra og 2000kr ekstra til jul. de tager sig af at snakke med dem man skylder til og de laver aftaler. man må ikke selv begynde på det. så det er ikke alle rådgiver som tager en masse penge for det.
    Jeg bliver så sur når man læser en masse folk skriver man selv er skyld i sin gæld og man bare kan betale og meget andet pis.
    Jeg kom selv til at skylde en masse på et hus salg hvor en eks kærste snød mig. ja der er nok nogle “kloge" hoveder som siger det var min egen fejl.
    Jeg kan godt forstå at unge folk bliver fristede af de hurtige lån. det er jo pisse let at får sådan et. Hvor er det trist at folk falder i det.
    Penge problemer i hjemmet er roden til meget ondt. derfor gør noget ved det inden det kommer for langt ud. det er kun et godt råd til alle jer som står og ikke ved hvad man skal gøre.
    Michael A tak for dine mange gode indslag du bringer. bliv ved med det.
    Forsat god dag.

    Med venlig hilsen
    Christina

    #109182
    AnonymForfatter

    Det der økonomicenter i Årus tager de ikke meget høje gebyer for at hjælpe ?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 80 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.