Gebyr for konvertering af kapitalpension?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 40 i alt)
  • Indlæg
  • #196190
    AnonymForfatter

    det er gratis til og med 20/5 2013

    #196192
    AnonymForfatter

    i finansbanken

    #196226
    HalliHalloForfatter

    Så må vi håbe at Finansnetbanken kan nå at konvertere inden d. 20/5.

    Der er vist ikke nogen steder hvor man kan konvertere endnu, da de administrative systemer tilsyneladene ikke er færdige endnu.

    #196228
    AnonymForfatter

    Jeg har talt med dem og de er klar i April. De skriver folk op på en liste og udfører så i April, når IT systemerne er på plads …. 0 gebyr inden 20. Maj ….. det er FLOT !

    //Kim

    #196242
    HalliHalloForfatter

    Tak Kim, så behøver jeg ikke også at ringe eller skrive og spørge.

    Jeg er nemlig også skrevet på en liste sidste år, og der skrev de ligeledes at de først kunne konvertere omkring 1. april.

    Så selvom denne dato evt. vil blive udsat til efter den 20.5., mån man vel gå ud fra at banken ikke er berettiget til at opkræve det fra den 20.5. indførte gebyr på 1000 kr.

    #196268
    AnonymForfatter

    Præcis … de skrev nemlig : “Af tekniske årsager kan selve konverteringen først foretages fra 1. april 2013, men nu er din anmodning modtaget og du undgår dermed gebyret der indføres pr. 20. maj 2013. Vi ringer til dig inden den endelige konvertering for at sikre os at vi er enige om processen."

    //Kim

    #196346
    HalliHalloForfatter

    Det er fint Kim, så hvis jeg skulle få problemer med min konvertering, så kan jeg henvise til at du er lovet ikke at skulle betale gebyr.

    Eller bør jeg for god ordens skyld selv få det på skrift?

    #196348
    AnonymForfatter

    Hvis du vil være helt sikker, så send dem en mail og få det bekræftet. Jeg har det godt med at ha’ det på skrift, så den ene ikke glemmer hvad den anden har lovet 😉 //Kim

    #196400
    HalliHalloForfatter

    Ok tak, men tror jeg ser tiden an til i begyndelsen af april. For hvis de konverterer som lovet, så har jeg jo ligesom ikke noget problem.

    #199394
    jyteForfatter

    Sydbank tar 2 x 500kr, for at konvertere 2 kapitalpensioner, da jeg også har en via mit arbejde, det synes jeg er uhørt frækt. Jytte

    #199436
    testForfatter

    Danske bank gør det gratis.

    #200226
    Niels Rasmussen (3)Forfatter

    I Danske Banks afdeling i Hjørring tager de 300,- kr. for at konvertere en kapitalpension (= en opsparing i pensionsøjemed, som ifølge SKAT har skattekode 8) til en aldersopsparing.

    med venlig hilsen
    Niels Rasmussen

    #200274
    HalliHalloForfatter

    I Danske Banks hovedafdeling i Holmens Kanal i København tager man også 300 kr. for at konvertere en kapitalpension, (skattekode 8).

    #200302
    testForfatter

    Da jeg spurgte før gebyret blev indført fik jeg der gratis

    #200320
    HalliHalloForfatter

    Jeg har min kap.pension i Finansbanken, men de har ikke oprettet min nye konto endnu, selvom de skrev at de ville gøre det inden 1.4.2013.

    Er der nogen herinde, der overhovedet har fået konverteret en kap.pension til en aldersopsparing? Og hvilke banker er det?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 40 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.