Gebyr for konvertering af kapitalpension?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 40 i alt)
  • Bo B.Forfatter
    Indlæg
  • #93418
    Bo B.Forfatter

    Hej derude.

    Til min overraskelse, viser det sig at Sydbank, tager et gebyr på 500 kr. for at konvertere min kapitalpension til en aldersopsparing.

    Er dette også tilfældet for jer, ikke-Sydbank kunder?

    #192886
    BangeeForfatter

    Der er en del arbejde i det for bankerne, og eftersom det er ikke noget de selv har fundet på er en god ide, men derimod regeringen, så er det meget naturligt at tager gebyr for deres arbejde 🙂

    Tror egentlig prisen er meget gennemsnitlig for markedet

    #196060
    AnonymForfatter

    Det koster 1.000 i http://www.finansnetbanken.dk (Spar Lolland, ny Jyske)

    //Kim

    #196068
    nielsensForfatter

    Det koster vel ikke mere for bankerne at trække 37,3% i skat end at trække 40% !!!

    #196086
    BangeeForfatter

    Nej men lur mig om der ikke er noget adminitration ved at udregne PAL afgift på kapitalpensionen og omregisterer den til en alderspension udskrivning af pensionskontrakter mv.

    Det er jo noget regeringen har fundet på for at få penge i kassen nu har, hvilket giver bankern en administrativ byrde. Det er da kun logik at banken tager sig betalt for denne service

    #196094
    AnonymForfatter

    I givet fald var det vel på sin plads at regeringen betalte dette gebyr ? 😉 og så håber jeg ikke at de snolder alle pengene op på en gang !

    //Kim

    #196096
    J LarsenForfatter

    “I givet fald var det vel på sin plads at regeringen betalte dette gebyr ? 😉 og så håber jeg ikke at de snolder alle pengene op på en gang !

    //Kim"

    Det gør regeringen sådan set også, de giver rabat hvis man konvertere nu, men der er jo igen der siger, man skal konvertere.

    #196108
    HJLForfatter

    Enig der skal laves en ny aftale og det koster papir, frimærker osv. Jeg mener dog, at dette må være en service som bør ydes til en fair pris. alt over 2-300 kr. er derfor dyrt.

    http://www.finanshus.dk/sig-nej-til-gebyr-for-omlaegning-af-kapitalpension/

    #196110
    nielsensForfatter

    Ingen har oplevet, at de i sin tid skulle betale gebyr for at oprette en kapitalpension, selv om den også krævede papir og udskrivning af kontrakter m. m. Banker skal leve af rentemarginalen og ikke af gegyrer. Det gør enhver anden handlende: hos dem er marginalen bare forskellen på indkøbs- og udsalgspris.

    #196112
    BangeeForfatter

    Det er da vist den private virksomhed der selv bestemme hva den vil leve af.

    Lad os antage at det tager en medarbejder 30 minutter at konvertere en kap pension om til en alderspension. Og der er 10.000 kunder der skal have dette gjort. Vi du virkelig forvente at bankens bruger så mange (spildte) mandetimer på dette uden at tage sig betalt for det. Der er jo absolut INGEN indtjening for banken ved dette.

    Hvis det kun var rentemarginalen kunne du nok god vinke farvel til boligkreditter på 8% og nedefter 😉

    #196114
    nielsensForfatter

    Det tager også tid for ekspedienten at pakke blusen ind. Jeg forstår ganske enkelt ikke, at nogen har en så religiøs ærefrygt for banker. Fik de bank, da de var børn? Ha, ha!!

    #196134
    HalliHalloForfatter

    Nielsens: Der er vist ikke nogen der har ærefrygt for banker, det ses da tydeligt af indlæg her på sitet, tværimod.

    Hvis man slet ikke vil have med banker at gøre, fordi man syntes alt er for dyrt, så kan man jo bare oprette sin egen bank. Men mon dog det bliver billigere.

    Finansbanken tager ikke gebyr, hvis man konverterer inden 17.5., hvis jeg husker ret.

    Er der nogen der ved hvad andre banker tager for en konvetering?

    #196148
    JydenForfatter

    “nielsens" har jo fuldstændig ret i sine betrgtninger. Det er jo helt hen i hegnet at man tager sådanne gebyrer – fordi kontohaveren har en lille gevinst i udsigt – og det skal man så benytte sig af i bankerne.
    Med de skyhøje lønninger de bankansatte har kan der selvfølgelig ikke laves meget for 500 – 1000 kr., men man har vel systemer der gør at man ikke behøver at sidde og “fedte" ret længe ned sådan en sag. Man må se at få tilpasset omkostningerne i sektoren, og det kan man vel passende gøre ved at få tilpasset lønnen, omsorgsdage, renter på personalelån osv. samt antallet af ansatte.
    PS. Jeg har ikke noget jeg skal have konverteret.

    #196172
    AnonymForfatter

    Danske Bank tager 300 kr., altså i den lave ende af hvad ‘branchen’ tager, men det er der ingen der gider skrive positivt for selvfølgelig skal det være gratis !!!!!
    Men, HOV! var der her et eksempel på at Danske Bank tager et fair gebyr for noget arbejde lovgivningen åbner op for, at KUNDEN kan vælge hvis kunden ønsker kapitalpensionen konverteret.

    #196174
    hakon larsenForfatter

    Selvfølgelig skal bankerne have betaling for den service de giver deres kunder. Men får de ikke betaling for det, når de kun giver 1-2% i renter på en kapitalpension, og tager 10-12% når de låner dem ud igen.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 40 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.