Nogle gode råd…

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • ValnuratForfatter
    Indlæg
  • #93410
    ValnuratForfatter

    Hej

    Jeg skal snart til et møde i Danske Bank, fordi jeg har spurgt indtil om der kunne ændres i renten til vores banklån.

    For 1 årstid siden fik vi lavet vores realkreditlån om til et F5 3% fra et 5% obligationslån for så at kunne bruge rente besparelsen på vores banklån, som dengang var på 7%. Grunden til at det blev et F5 for 1 år tilbage var, at det var “nok" til at kunne betale vores banklån af. Men nu har jeg kigget på tallene de sidste par dage og kan nu se, at vi stadig har 5 år tilbage på vores banklån. Grunden til det er jo at renten er steget på banklånet til:

    “Nominel årlig rente af gæld: 8,881%"

    Okt. 2011 betalte vi 6.245,77 på vores kreditlån, men det har nu stille og roligt sneget sig op på 7.088,65. Pga. et eller andet som jeg ikke kan huske, men det har ihvertfald været fremme i medierne.

    Så det kom lidt bag på mig at min “rådgiver" vil have et møde med mig, for nogle af de andre gange, hvor jeg har skrevet en mail til ham om han kunne skrue på renten, hvilket han så har gjort til det bedre.

    Så er der nogen der har et lille råd, hvad jeg skal være opmærksom på?

    #192804
    thsvForfatter

    Altså årlig rente på nu 8,6% istedet for 7%.
    Ja, du kn jo spørge hvorfor banken hæver din rente?
    7% er den nedre grænse for DB nu, ifølge deres pristavle, mens Nordea tilbyder 6,7% til 95% af alle boligkøbere.

    Og stigningen på dit realkreditlån skyldes ændringerne i adm.bidraget.
    Begge dele giver dig lidt større rentefradrag, husk det når du får skat tilbage.

    #192808
    ValnuratForfatter

    Ja, det er jo et oplagt spørgsmål, men jeg tror bare jeg får et standard spørgsmål om at det bare følger Nationalrenten eller sådanne noget.

    For at komme helt ned i 7% skal man så ikke bare være en superkunde? Vi har altid haft betalt det vi skulle og jeg synes nu osse at jeg høre rådgiveren sige at vi er en god kunde.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.