Så ødelægger SAXO bank det gamle ETrade

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93409
    AnonymForfatter

    Flot
    Så skal cder sørme gebyr på Etrade.
    Har lige fået varsling fra Saxo bank. Gebyr for inaktivitet 150 kr. pr. kvartal (min 5 handler) pr kvartal
    Det kan da blive til mange penge når man som mig har 6 kontoer hos Etrade

    #192818
    AnonymForfatter

    Der står i prislisten at det er 150 kr. pr. kunde – ikke pr. konto. Men stadigvæk er det jo 600 kr. om året bare for at være kunde, idet jeg aldrig handler 5 gange pr. kvartal på mine pensionsdepoter. Så hvis ikke man vil være helkunde (lønkonto + netbank) så er der jo bare tilbage at skifte bank. Det koster 150 kr. pr fondskode dog maks. 500 kr. Men de 500 kr. er jo tjent ind på ca. et år for mig. Nogen der har forslag til hvor man så flytter hen? Har i forvejen Lån & Spar Bank som “lønbank".

    #192824
    HalliHalloForfatter

    Finansbanken og/eller Nordnet.

    #192828
    AnonymForfatter

    Tak HalliHallo. Jeg napper Nordnet – de har kampagne med 500 kr. i flyttehjælp indtil 31.12.

    #192848
    AnonymForfatter

    Outback – de 150 pr. fondskode dog max. kr. 500 ved overførsel fra Saxo Bank er først gældende fra 1. januar 2013. Nu kan et depot flyttes for kr. 300 i alt, så det er jo bare at kommer igang!

    #192854
    AnonymForfatter

    Ja du har helt ret og jeg allerede skrevet til Nordnet, så jeg også får de 300 kr dækket.

    #192860
    AnonymForfatter

    Hej
    ER der noget man skal være opmærksom på hvis man flytter sine depoter. Eksempelvis negativ PAL skat.
    Har 2 konti med frie midler, 1 arbejdgiveradministreret Rate pension, 1 inaktiv arbejdsgiveradministreret kapital pension. 1 alm rate og 1 alm kapital. Ved nogen om Nordnet kan tage det hele og om omkostningerne er 300/500 kr pr depot eller som kunde?

    #192862
    AnonymForfatter

    Jeg har også tænkt på det med PAL skat. Men hvis man siger til Nordnet at man vil flytte pr. 31.12, så skulle det vel ikke gi problemer. Men bed om at blive ringet op, det har jeg gjort.

    #192868
    AnonymForfatter

    ja så er det farvel og tak for samarbejdet med Saxo herfra.

    #192870
    AnonymForfatter

    ja så er det farvel og tak for samarbejdet med Saxo herfra.

    #192900
    KaptajnForfatter

    Tak for at dele info. Det er de mildt sagt ret diskrete om på deres hjemmeside.

    Så vidt jeg kan se koster det 2.500 for udenlandska aktier.

    Er et også gældene i 2012 ?

    Det står i prislisten for 2013, men jeg kan ikke finde prislisten for 2012 ??

    Kapt

    #192934
    AnonymForfatter

    Farvel Saxo fra mig også. Det giver jo pludseligt ikke meget mening at have buy-and-hold pension hos Saxo. Var ellers tilfreds, men 600 kr. om året er meget at betale for ingenting.

    #192936
    AnonymForfatter

    Ja, du har helt ret, Jesper, men der er gudskelov andre muligheder, og jeg tror at Saxo mister en masse kunder på dette, for passive kunder bliver naturligvis ikke i banken på det grundlag.

    #192938
    KaptajnForfatter

    Jeg smutter også. Er der andre alternativer end Nordnet når det er pension. For lige at besvare mit spørgsmål ovenfor så koster det “kun" 500 at flytte depot med udenlandske aktier i 2012

    #193030
    AnonymForfatter

    Er i gang med flytning til Nordnet, men bliver pludselig helt svedt over al den historik jeg har liggende hos Saxo – hvad sker der med det. Går ikke ud fra at man kan udveksle dette ved et skifte. Jeg tænker på handelshistorik, handelsnotaer, årsopgørelser, kontoaktivitet. Alt dette har jeg aldrig printet da man jo til hver en tid kan finde info når man logger ind.

    Nogle råd om dette. Er det den hårde vej med at begynde at printe (visse ting kan downloades men kun een side ad gangen)?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.