Hvad gør jeg med 200.000kr?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87389
    AnonymForfatter

    Jeg har 200.000kr og ved ikke lige hvordan jeg skal få mest muligt ud af dem.
    Jeg skal nok bruge dem om 2 års tid hvor jeg skal ud og købe ejerbolig.
    Er det bedst bare at sætte pengene i banken, og så få nogle renter der, eller skal jeg investere dem i aktier og obligationer?

    #108128
    AnonymForfatter

    Jeg stod med samme “problem" for et års tid siden og satte pengene i aktier. Her et år efter, har jeg et “afkast" på minus 5.000,- godt og vel, så jeg synes egentlig ikke, det har været ret godt.

    Men hvis du tror på at fx aktier vil være en bedre forretning fremover, så er det måske der du skal satse.

    Hvis jeg vidste, det jeg ved, så havde jeg nok sat pengene ind på 2-3% indlånsrente, men sådan er der så meget.

    Held og lykke med hvad du gør, fortæl lige mig om det, så kan det være jeg skifter taktik.

    #108130
    MichaelForfatter

    Investeringshorisonten er for kort til at aktier er en mulighed, medmindre du er til held-og-lotto. Sæt dem i f.eks. Skandiabanken til 3%. Det giver 12.000 i rente på 2 år – det er da ganske udmærket.

    #108228
    osirisForfatter

    Lad for gud skyld være med at tro at en rente på 1 til 2 % gør dig rig

    Du skal betale skat, husk på det.

    Aktier er en god ide, men et fald på aktie markederne lurer, men der er masser af bragende gode aktier i c.20 indekset men såsandelig da også i industri indekset.

    Men lad være med, bare et godt råd, at lytte til bankerne, de erkøbmænd og den enkelte bank rådgiver er kun ansat for at tilgode se bankens behov og ikke dine. aldrig
    en bankrådgiver bliver fyret hvis han ikke kan skrabe penge ind til banken

    God vind

    -Osiris-

    #108230
    AnonymForfatter

    Nej, Skandiabanken gir ikke 3% men mindst 3,25% på opsparing (læs dog om deres ‘fastrentelån’ inkl. førtidsopsigelsesvilkår).

    200.000 er et tilstrækkeligt stort beløb til at du kan overveje at placere noget på forskellige poster, fx 2*50.000 på 2 aktier i forskellige brancher (og nu er kurtagerne faldet) og 100.000 til 3,65% i Skandiabanken

    #108246
    Lars K.Forfatter

    Hvis du sætter dem i Skandiabanken kan du få 3,80 %, hvis du binder dem i 2 år.
    Ved ½ års binding kan du få 3,45 %

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.