Budget beregninger fra banken og grundskyld

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93377
    AnonymForfatter

    Hej,
    Jeg kan ikke rigtig gennemskue om grundskyld er medtaget i de budgetberegninger, man får fra banken, når de beregner rådighedsbeløb ved huskøb.

    Er der nogen der ved det..?

    #191792
    testForfatter

    Hvis banken ikke har fået en salgsopstillingen på et specifikt hus er de jo ikke og hvis du ikke kan se dem i tallet nok heller ikke. Men det er nok relativt let for bænken at svare på.

    #191794
    HJLForfatter

    Hvis ikke de er, er det en kæmpe fejl som banken i sidste ende kan komme til at hinge på (hvis du ender med at købe på forkert baggrund og dermed går til ankenævnet).

    Ved boligkøbsbeviser regner banken ofte skatten af det fulde beløb selvom de godt ved at det aldrig vil være fasen, blot for at undgå at du sætter dig for dyrt.

    #191796
    AnonymForfatter

    Ok.. – det lyder som om de bør have dem med i den beregning jeg har fået, men det undrer mig bare at den ikke er listet sammen med f.eks, ejendomsværdiskatten..?
    Desuden kan jeg slet ikke se, at grundværdien er nævnt i beregningen.. – det er kun den offentlige ejendomsvurdering, der er med.

    Beregningen er fra Danske Bank..! De burde have det med, ikke sandt..?

    #191800
    HJLForfatter

    jo 100 % beregningen kan ikke laves uden med mindre din rådgiver virkelig har nosset i det.

    #191804
    AnonymForfatter

    Det ved du vist ikke meget om HJL.

    I forbindelse med vores boligkøb fik vi eksempelvis rettet rådighedsbeløbsberegningen ikke bare en gang men to gange før end den var korrekt.

    Det var der ingen problemer i.

    #191808
    HJLForfatter

    GP, keep trying. Der er mange ting du ikke ved som jeg ved. 😉 og her er åbenbart endnu en ting.

    At du har fået rettet i din beregning 2 gange uden problemer siger ikke ret meget om hvorvidt banken har et system der blokkere for det umulige (køb af bolig uden grundskyld). Du er selvfølgelig velkommen til at tro hvad du vil, essentielle tal er efter min største overbevisning krævefelter når rådgiveren tonser sådan en stor beregning igennem. Hvis ikke er her da et åbenlyst forbedringsforslag som bør resultere i et par rosende ord til undertegnede fra bankens systemudviklere.

    Ps. jeg mindes helt bestemt at have læst sager i pengeinstitutankenævnet hvor banker er blevet opfordret til at betale erstatning for regnefejl. Bankerne siger altid at man selv skal kontrollere beregningen osv. og alt efter hvad der er glemt og hvilke konsekvenser det vil få for den enkelte kunde, ja så kan banken altså komme til at betale en erstatning.

    Essentielle tal er derfor et must og med garanti et krævefelt for at få adgang til printeren. At beløbene så kan være helt forkerte og kræve 1-2 justeringer tror jeg godt på.

    #191814
    testForfatter

    Grundskyldpromillien er nu ikke nogen voldsom post for de fleste, spørg nu bare banke om den er med. Du kan se den i salgsopstillingen så vidt jeg husker. Og nej du kan ikke føre en retsag mod banken på det grundlæg

    #191816
    MichaelForfatter

    Det skal du nok lige prøve at fortælle husejerne på Frederiksberg og i Gentofte. Eller hele Københavns kommune for den sags skyld hvor en almindelig grundskyld let kan løbe op i 20-25.000 kr om året.

    #191820
    thsvForfatter

    Og det er faktisk en underdrivelse.
    http://www.danbolig.dk/pdf/069/069ESB10142/069ESB10142.pdf
    Grund på 364 kvm (reelt 300 kvm) 27.682 kr
    http://www.danbolig.dk/pdf/069/069VHB10013/069VHB10013.pdf
    Og en grund på 654 kvm koster 33.453 kr
    Begge i Valby, altså en del af København, så ingen tvivl om grundskylden er med til at presse omk. som boligejer op.

    At undlade en post i budgettet som let kan være 2.500-3.000 kr om måneden er urealistisk.

    #191824
    testForfatter

    At det er sådan for nogen ændre ikke ved om de er de fleste.

    Hvor mange procent er grundskyldpromillien mon af de totale budget? Et budget er stadig kun en forudsigelse.

    #191828
    thsvForfatter

    LOL!

    Du glemte at tænke dig om!

    3.000 kr hver måned i budgettet er en væsentlig post at glemme, og svarer til nettoydelsen på et RK-lån på 750.000 kr!
    Så er selvfølgelig en væsentlig post i mange områder, selv i Kbh.s omegn kan ejd.skatten let være 20.000 kr årligt, eller hvad der sparer til 400.000 kr i gæld.

    #191830
    HalliHalloForfatter

    Selvfølgelig har banken da taget højde for ejendomskatterne ved køb af en ejendom, så spørgsmålet lyder noget mærkeligt.

    Og hvor ved I fra at manden bor i Københavnsområdet med de høje skatter, der nævnes for det område. Mange steder i Jylland udgør grundskylden jo kun op til 2-4000 kr.

    #191838
    AnonymForfatter

    HJL, lad være med at foredreje mine ord.

    Det jeg siger er, at hvis et forudhold indgår i beregningen med en, efter kundens opfattelse, forkert værdi, så vil Danske Bank, såfremt der er en reel begrundelse for det, gerne være med til at rette den indtastede værdi.

    Jeg har ikke på noget tidspunkt udtalt mig om hvorvidt der kan undlades grundskyld i beregningen eller at banken vil lade grundskylden indgå med et, af kunden foreslået, subjektivt og forkert grundlag. Selvfølgelig vil banken ikke det!

    Derimod vil banken naturligvis gerne være med til at tilrette de beregnede brændstofudgifter til transport på arbejde, hvis beregningen bygger på et forkert grundlag etc.

    Et andet eksempel kunne være at det kommer frem, at huset er efterisoleret i sommeren 2012, hvorfor det vil være misvisende at lægge varmeregningen for 2011/2012 til grund for rådighedsbeløbsberegningen.

    Og så for 117 gang, så hedder det ikke “hinge". Et er at man laver slåfej. Det gør vi alle. Noget andet er at man systematisk skriver forkert fordi man tror at et ord staves anderledes end det rent faktisk gør.

    #191844
    testForfatter

    Sikke da en lang debat om ingen ting.

    Fakta et, grundskyldpromillien er i forhold til det totale budget på et husen en mindre del.
    Fakta to ikke alle bor i København.
    Fakta tre kik da i papirerne, hvis der ikke står der så ring til banken.

    Jesus en tåbelig tråd.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.