Kapitalpension i fht. Aldersopsaring, hvad gør du?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • HJLForfatter
    Indlæg
  • #93375
    HJLForfatter

    Fra 2013 giver indbetaling til kapitalpensionen ikke fradrag.

    I 2013 kan kapitalpensionen laves om til aldersopsparing mod betaling af afgift på 37,3 %, således slipper man af med afgiften ved fremtidig udbetaling som ligger på 40 %.

    Et sikkert valg?

    #191744
    testForfatter

    Du kan så ikke sener skifte den om til en livrente og mon der ikke sener bliver indført en formue skat.

    Er pengen så til dispostion eller hvordan forgår det egentlig ?

    #191746
    pppedeForfatter

    Hvis man har oprettet kapitalpensionen, for at få en engangsudbetaling i pensionsårerne, så er valget, i min optik, ret simpelt. Hop med på vognen for aldersopsparing i 2013 og spar 2,7% i afgift – og det er i øvrigt også alle pensionskassernes anbefaling.

    #191750
    HJLForfatter

    Hvis du vil have dem ud før din pensionsalderen 60-62 år koster det 20% i afgift.

    Man kan altid oprette en livrente så den bekymring er vel til at overse?

    #191754
    HJLForfatter

    Enig, ja for hvorfor have en kapitalpension med det formål at lave den om til rate/livrente? Jeg kan godt forstå at nogen ender med at vælge den løsning grundet lavere beskatning/ønske om udbetaling i flere år. Spørgsmålet må så være om man tror på højere bundSKAT i fremtiden og om man tror man kunne finde på at snolde pengene op hvis man fik dem alle i hånden som en sum.

    #191770
    AnonymForfatter

    Anbefalingen har hidtil været at indbetale på kapitalpension, hvis man ikke kunne opnå fradrag for pensionsindbetalingerne i topskat. Derved opnår man den fleksibilitet, at man kan vente til pensionstidspunktet med at beslutte, om man ville have pengene ud som engangsbeløb eller i rater.
    Den mulighed slutter med den seneste ændring. Fremover svarer kapitalpensionen til opsparing i frie midler, hvor beskatning af afkastet er lempeligere (ca. 15%) til gengæld for binding indtil pensionering. Hvis man allerede sparer op til alderdommen i frie midler, vil den nye kapitalpensionsordning ikke være noget dårligt valg.

    #191802
    AnonymForfatter

    HJL

    bemærk at der er nye lempelige regler for udbetalinger af kapitalpensioner i “utide" i 2013

    •Reglerne er ændret for kapitalpension for 2013, hvor du skal betale 49,84 pct. i afgift, mens du i 2014 og frem skal betale 52 pct. i afgift ved ophævelse i utide.

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1782220&vId=0

    Regeringen forventer og få overskud på statens finanser i 2013 pga. den forholdsvise lave afgift som de formoder at vil få mange til at hæve opsparingen (inklusive mig selv).

    Thorning arbejder tilsyneladende hårdt på at pumpe penge ud i håb om privatforbruget kan
    stimulere beskæftigelse og dårlige meningsmålinger.

    Da der har været så mange reformer på det seneste, vil jeg tro at folke opinionen er,
    at når man har 10,20,30 år til den tid så ordningen så udvandet at det er bedre og hæve
    nu og afvikle dyr gæld.

    Fremadrettet vil det jo være sådan at du bliver modregnet i den standard ydelse (hvis der er nogen til den tid) der er og så kan jo lige så godt optimere livet nu

    #191806
    HJLForfatter

    Også en relevant detalje at få med i denne omgang, tak vbturbo.

    Alle bør følge dit eksempel. Hæv pengene NU. Pengene skal dog ikke bruges til at afdrage dyr gæld, de skal i omløb, så vi kan få sat gang i forbruget igen.

    Min ordning på 100 kr. oprettet for at sikre mig muligheden for at få udbetaling som 60 årig får lov at leve og fremover som en aldersopsparing, bliver spændende at se hvor mange gange den 100 lap kan nå at komme i politikernes søgelys. Nu kun 62 kr. og knap så atraktiv.

    #191810
    AnonymForfatter

    Ja , forbrug bliver der ikke noget af selv om sosserne håber.

    hmmm… Danskerne betalte sidste mere end 10. mia.kr i kapitalforvaltning.
    mange oplever(oplevede) i nedgang i deres opsparede formue.

    Kapitalforvaltning og omkostningerne i disse tider vil jeg mene er ren tabsgivende joke.

    Er vel en overvejelse værd og høvle dyr gæld af til eks.vis 5-10-15% i rente?

    Og ja når de skiftende regeringer til den tid er færdige med reformerne så er din
    opsparing vel så meget reformeret, at det kan blive til en omgang chips og rød sodavand til familien.

    Ja behold da din opsparing håber da at du når og få et eller andet udbytte -;)den dag
    der er udbetaling.

    #191812
    AnonymForfatter

    Danskerne betalte sidste år mere end 10 mia. kr.

    #191832
    HalliHalloForfatter

    Det undrer mig at kapitalen tilsyneldende ikke har givet noget afkast endnu. Har du ikke købt værdipapirer eller måske de blot står på en konto uden nogen forrentning?

    I anbefaler kraftigt alle at man opgør sin kapitalpension i utide. Det må da være en joke? Selv hvis man ikke har nogen gæld råder I til at få pengene udbetalt.

    Jeg går selvfølgelig ud fra at I ikke er særlig seriøse og bare prøver at gøre grin med det hele?

    Hvad ville I gøre hvis nogen ikke kunne gennemskue jeres rådgivning og klagede til Mybanker?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.