Arbejdsløs Fra ejer til lejer.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93370
    AnonymForfatter

    Jeg er blivet enlig og arbejdsløs så jeg mangler et godt råd.jeg har ikke råd til
    at blive boende med det nuværende lån,så min tanke var at sælge og leje et billigt
    hus til ca 3000 kr om måneden.men jeg vil nu gerne blive boende er det en mulighed
    med et andet lån.mit nuværende lån har en restløbetid på 19 år og 3 måneder.
    restgælden er 975,000kr det er et fastforrentet 3%lån.
    Ved salg kan jeg få omkring 1,2 mil.Jeg er 52 år så det bliver nok ikke let at finde arbejde.
    Håber på nogle gode råd.

    #191686
    MichaelForfatter

    Hvor lejer man et hus til 3000 kr/md? Ikke engang Låsby-Svendsen har den slags “tilbud".

    Om du kan omlægge dit lån kan kun din bank/kreditforening svare dig på. En mulighed var at omlægge til et 30-årigt lån evt. med afdragsfrihed som giver dig en pæn ydelsesbesparelse, men der er jo stadig en lang række udgifter på et hus ud over lige lånet.

    Derudover synes jeg det er lige tidligt nok at smide håndklædet i ringen hvad arbejde angår. Du har vel noget der ligner 15 år tilbage på arbejdsmarkedet så der er da mange år endnu hvor du kan opretholde en arbejdsindkomst. Hvis du giver op nu så ryger huset jo alligevel om et par år når dagpengeperioden udløber og så bliver du tvunget til at sælge.

    #191730
    AnonymForfatter

    Hvis man er 52 år og bor i udkants Danmark, så er det realistisk at smide håndklædet i ringen og sige at man skal flytte til arbejdet eller pendle langt, samt at der kan gå en rum tiden uden arbejde.

    Keld, det er fint at du er igen med forberedelserne til reetablering at dine privat økonomi.

    #191732
    AnonymForfatter

    Jeg kan godt se det bliver svært at finde noget til 3000Kr men er man villig til at
    bo lidt afsides kan det gøres meget billigt.Jeg har bestemt ikke smidt håndklædet i ringen
    men der kan godt gå lidt tid med at finde job i min alder.

    #191734
    AnonymForfatter

    Tak. Jeg vil for alt i verden undgå tvangsaktion.

    #191736
    thsvForfatter

    Tag en snak med banken om muligheden for at indfri det eksistrende lån og omlægge til 3% afdragsfrit istedet for. Ved en hovedstol på 1 million vil sådant et lån koste ca. 37.000 kr årligt brutto, eller 25.000 kr netto efter skattefordel af renterne.
    Kursen er ca. 95,5 pt. så dit lån skal være en smule højere for at indfri det eksisterende lån, så mon ikke din husleje kan komme ned i nærheden af, hvad du kan leje for, specielt hvis du skal medregne omk. til at flytte.

    Alternativt kan et Flekslån med fastlåst rente i 3 eller 5 år overvjes, det er endnu billigere i rente her og nu, men giver ikke sikkerhed ved refinansiering om 3 eller 5 år.

    #191742
    HJLForfatter

    Keld pe din belåning er over 80% hvis din egen vurdering holder og derved vil ingen realkreditinstitut gå med til at give dig afdragsfrihed, i hvert fald ikke i 10 år, det har jeg meget svært ved at tro på. Spørg derfor dem som giver disse råd, hvor de handler.

    Ps. Spørg også i banken måske ser de anderledes på værdien af huset/din reelle restgæld.

    Held og lykke

    #191840
    HalliHalloForfatter

    52 år? Det er da ingen alder på arbejdsmarkedet i dag, du har 15-20 gode år endnu før du kan nyde dit velfortjente otium.

    Var det mulighed at leje et værelse ud indtil du er i job igen?

    #191842
    AnonymForfatter

    Det har jeg også tænkt på,nu kommer der en ejendomsmægler og kikker på huset i morgen
    så må vi se hvad jeg gør derefter.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.