Nyt Lån

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 117 i alt)
  • Indlæg
  • #191368
    HalliHalloForfatter

    Jeg kan på det varmeste anbefale Danske Bank, der får man en rigtig god behandling til fornuftige priser.

    Det undrer mig lidt, at når du allerede skal overtage dit hus om et par måneder, så ikke har nogen bank. Det forekommer mig lidt bemærkesesværdigt, men godt at du kan hjælp herinde på Mybanker.

    At I gider at diskutere Nordeas fordel+ igen forstår jeg ikke, det er gjort utallige gange før, men trods alt god fornøjelse og går tiden jo med det.

    #191376
    AnonymForfatter

    Ja hvis det passer kan jeg godt se at vi er lidt gale på en, men hvorfor 4.100 om måneden. Er der nogen der kan vise det i et regnestykke, vil gerne forstå hvad det er vi gør forkert når vi regner.

    #191378
    MichaelForfatter

    Sæt dig lidt ind i tingene selv. Brug f.eks. denne guide

    http://nybolig.dk/maegler/pages/subpage-presentation/subpage.action?contentId=/content/universforside/foerstegangskoeber.xml

    Det virker som om, at du har behov for en grundlæggende forståelse for alt hvad der har med et huskøb at gøre.

    #191382
    AnonymForfatter

    Vi har netop købt hus til 2.350.000 kr. Det er jo ikke meget mere end jeres hus vil koste. Vi havde ikke noget indskud og har lånt alle pengene til at købe huset, ekstra omkostninger og 250.000 kr. ekstra til at lave nogle ting. Vi smider også selv nogle penge i ombygningen.

    Men det jeg vil sige er at vi har afdrag på lån for 16.500 kr. pr. måned!

    60% af realkreditlån AFDRAGSFRIT de første 10 år, fast 3,5% rente – 30 års løbetid
    20% af realkreditlån med afdrag, fast rente 3,5% – 30 års løbetid
    De sidste 20% + 250.000 kr. som boliglån i banken, med afdrag, 7% i rente og 10 års løbetid.

    Derudover kommer ejendomsværdiskat på over 18.000 kr. og ejendomsskat mener jeg derudover er omkring 15.000 kr.

    Alt i alt kommer vi til at skulle af med over 19.000 kr. om måneden til lån, ejendomsværdiskat og ejendomskat og det er uden forbrug til el, varme, forsikringer, ejerskifte, vedligeholdelse mv. som er langt dyrere når man bor i hus end når man bor i lejlighed.

    Det er bare for at give et billede af at hvis i skal afvikle jeres lån på langt kortere tid end os, så vil i nok skulle regne med langt højere omkostninger end det i har regnet ud.

    Jeg er desværre ikke bolighaj, men er helt ny i det her, så kan slet ikke gennemskue dit regnestykke, men vil bare lige dele vores erfaringer med jer, da det er temmelig uoverskueligt når man ikke har haft med det at gøre før. Og vi har fået en del overraskelser undervejs, men nåede da heldigvis at få et nogenlunde overblik over den fremtidige økonomi inden vi skrev under :o)

    Held og lykke…

    #191392
    AnonymForfatter

    GP

    Ja dem er der faktisk en hel del af , nu min svigerfar foreksempel (overtaget fra det krakkede Fionia)

    Så alle der befinder sig i det segment der hedder (den ældre generation)

    Nul bolig gæld
    Lidt aktier
    Lidt eller stor formue i kontanter

    men ellers ikke har nogen lån eller (“min svigerfar" , ikke skal have prakket noget som helst på af upålidelige produktsælgere – sidst kostede Fionia en hel del hundredetusinde)

    Ja de falder formodenligt for Nordea’s 5 trins raket og bliver så ikke + kunder!
    (upålidelige produktsælgere , kan måske rådgive men…. ha ha, ævl videre)

    Eller hvad med alle dem som har været i Nordea i mange år og som lige er ved at være færdige med realkreditten
    Nå ja , er jo nød til at optage noget mere gæld hvis de vil beholde + status

    Ja køb noget mere , så bliver det lidt billigere ++++
    Lidt uetisk ikke ? (og i den her sammenhæng – aldersdiskrimination)

    Og Nordea skal med deres forretningsmodel have kassen ved/hos de kunder som har realkreditten et andet sted! nå ja lån til bil eller noget andet til 300.000 kr. så blir du + kunde ! Lige indtil at du har afviklet ned til < 250.000 kr.

    Ja køb noget mere , så bliver det lidt billigere ++++

    hmmm… Nej forretningsmodellen stinker !!!

    og hvis du bemærker så svarer thsv heller ikke på hvordan de prissætter / ejendomsvurderer
    eller hvad hvis kunden ikke er enig i vurderingen(Men den ordner Danbolig måske?).

    Hvordan med finanseringen i banken til bolig og den efterfølgende vurdering (tvangsrealisationværdi ?) som afgør skrivebordsvurderingen i RKD , fiskede lidt men thsv
    glimre ved sit fravær ved at svare ifht. Nordea , og stedet klandrer mig for fakta (men han vil jo måske ikke ud med dem ?)

    #191394
    AnonymForfatter

    korrektion

    (upålidelige produktsælgere , kan måske rådgive men…. ha ha, ævl videre ville han sige)

    #191400
    AnonymForfatter

    Jeg er stadigt ikke helt med på hvordan f.eks.

    2% på 1.600.000 bliver 4000+? eller
    6,7% af 400.000 bliver 4000+. Hvad er det for variabler vi mangler i vores regnestykke?

    Og alt det andet som kommer oveni, det er vi jo “mere eller mindre" klar over, her snakker vi kun renten. Nogen som har overskud til at trække os igennem det?

    tak.

    #191402
    MichaelForfatter

    Synes efterhånden det bliver lidt for trivielt.

    Hør nu her infected: Kig i en konkret salgsopstilling for et hus du er interesseret i. Der står 2 vigtige tal:

    Brutto og netto pr. måned.

    De angiver hvor meget huset koster INKLUSIV ALT (dog ikke forbrugsudgifter som varme osv) henholdsvis før og efter skat. Det er reelt din husleje.

    #191408
    AnonymForfatter

    Ja den er jeg med på og der står 12/11.000 for 2.000.000, men det er udregningen af renter jeg er interesseret i. Jeg vil vide hvor meget vi fodrer banken med i renter. Det er jo det som er pointen med det første spørgsmål, jeg ville vide hvor meget der er at vinde/tabe på det forskellige lånetyper. Eller som nu hvordan kan vi selv udregne den rente hvis det regnestykke jeg skrev tidligere ikke er korrekt.
    Der er vel også noget som taler for at man selv kan regne den slags ud, i stedet for bare at acceptere et beløb på et papir som man i bund og grund ikke forstår. Et link er mindst lige så fint som en forklaring, jeg har bare ikke selv været heldig på Google. Måske bruger jeg de forkerte nøgleord.

    #191410
    Mr RForfatter

    Kan vi få en opsummering af hvad du mangler svar på?

    Jeg synes der er lidt meget at læse igennem.

    #191412
    HalliHalloForfatter

    Jeg er også stået af for længst, ikke noget nyt tilsyneladende, eller er der?

    #191424
    AnonymForfatter

    jeg kunne godt bruge et regnestykke på hvordan man kommer frem til det brutto/netto beløb hvis mit lån er 2.000.000

    eksemplet kunne være på et 3,5% lån
    eller et andet interessant eksempel kunne være med i dags flex rente som eksempel.

    Eller et link hvor jeg selv kan læse mig til denne information

    #191436
    AnonymForfatter

    Du skal huske at selvom renten hedder 3,5 så bliver den reelt højere pga nogle gebyrer til banken. Det er vist forskelligt fra bank til bank, men renten er i hvert fald ikke reelt det du ser.
    I øvrigt skal du tænke på at renten jo falder for hver betaling, selvom det i starten ikke er nævneværdigt.
    Vores lån betales kvartalsvis og måske har det også indflydelse på hvordan det beregnes… Det lån jeg ikke gennemskue.

    Som jeg læser svarene her så fornemmer jeg en vis usikkerhed på om i helt er klar over hvor mange udgifter der er forbundet ved huskøb og i bund og grund så er det jo vigtigt at finde ud af hvor meget man kan betale på huset pr måned før man vælger lånetype.

    Du skrev bla at i kunne klare hvis renten steg til 20% men har i så taget højde for afdrag på lånene også…

    Da vi skulle vælge lånetype var det først og fremmest vores rådighedsbeløb vi tog udgangspunkt i. Herefter undersøgte vi hvad vi havde af muligheder og hvor risikovillige vi var.

    I de regnestykker du sætter op regner du alene på renten, men har i regnet på resten?

    Men det siger jo sig selv at det er billigere med flekslån end med fast rente nu og her. Det er så forskelligt alt efter hvilken bank i vælger hvor meget i fodrer banken med af renter og gebyrer. Derudover skal i kigge på kursen på det lån i skal have. Den varierer også fra bank til bank.

    Jeg tror desværre ikke der findes en side der kan give dig det svar du ønsker og det er svært at få svar her da folk ikke kan gennemskue hvad du søger og endnu mere hvad du skal bruge det til.

    Som sagt så tror jeg du må undersøge markedet og priserne rundt omkring… Jeg tror i hvert fald det er en god idé at afdække hvad i kan betale før i tænker videre. Det lyder måske lidt naivt i folks ører at i vil betale det hele af så hurtigt, men hvis i tjener et par millioner om året, er det da sikkert muligt 🙂

    Det er ikke muligt for os i hvert fald, selvom vi har to gode indtægter…

    I øvrigt så kommer brutto/netto beløbet af den konkrete udregning mægler har lavet med udgangspunkt i en bestemt type lån hos en bestemt kreditforening. Der er desuden taget udgangspunkt i at man har indskud. Tallene er vejledende og meget upræcise da de blot er et eksempel.

    På salgsopstillingen kan du se en forklaring og udregning der viser hvordan de er kommet frem til beløbet…

    #191472
    AnonymForfatter

    Sådan!

    Det var lige det jeg skulle forstå. Jeg ville bare have en bekræftelse af at min udregning på renten var rigtig eller forkert. Fordi det skabte en del forvirring i mit hoved at folk pludseligt skrev 4000+

    De 20% var uden alle andre omkostninger, så det ville selvfølgelig være mindre vi skulle betale pr. år.

    men hvis vi nu siger at banklånet er på 20% = 400.000 og tjener 26.000 udbetalt(efter regningerne er betalt) – så er det vel ikke så vandvittigt at forestille sige at vi med et afdragsfrit realkredit kan afbetale måske 12.000 pr. måned. Og hurtig hovedregning siger 12 x 12 = 144.000 om året, så er 2-3 år vel ikke så urealistisk. Så længe der selvfølgelig ikke kommer andre uforudsete regninger.
    Jeg mente aldrig at hele lånet skulle afbetales på 2 år.

    Eller er vi helt galt på den her?

    Anyway, pointen var bare at jeg gerne ville forstå hvordan man kom frem til de resultater som er skrevet tidligere. Ville være fantastisk hvis der var et link til en side med alle de “variabler" som definer den effektive rente/slut “huslegen". Og måske er det fordi vi ikke er kloge nok på emnet endnu, men jeg synes ikke det fremgår direkte i opslaget.

    So far, tak for alle svar! Vi har allerede lært en masse.

    #191522
    AnonymForfatter

    Infected

    Det er rigtig fornuftigt at du sætter dig ind i sagerne.
    Umiddelbart kan ingen her på sitet give dig det helt rigtige svar på hvad der vil
    matche lige præcis dit behov.

    Derfor bør du virkelig overveje og investere i en times uvildig proffesionel rådgivning
    (Det er de bedste penge du kan give ud)som så kan opstille de forskellige beregningsmodeller for dig , og svare dig helt konkret på alle dine mange rigtige fornuftige spørgsmål

    Dog vil jeg mene at de fleste af debattørerne vil synes at med den indtægt du har opgivet mdl. + opsparing på 100.000 kr. at du bør vente 2 år mere og spare det sidste op så du har de 20% i udbetaling.

    Hus ejer skal du nok nå at blive(og der vil også være et nyt drømme hus om 2-3 år hvis det i har set jer lun på er solgt)
    Det vigtigste er at sikre din/familiens økonomi og jeres
    efterfølgende økonomiske handlefrihed optimalt.

    Så få/køb noget uvildig proffesionel rådgivning!

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 117 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.