Nyt Lån

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 117 i alt)
  • Indlæg
  • #191220
    AnonymForfatter

    thsv

    af ren nysgerrighed kunne du så ikke fortælle mig hvordan Nordea prissætter/bolig vurderer ? bruger de et bestemt ejendomsmælger firma ?

    og er der ingen differenciering i bidragene selvom en ejendom er “højt belånt" og efterfølgende er faldet i pris ? og er der feks. en ordenlig klage mulighed hvis en kunde
    er uenig i en vurdering ? (formoder at Nordea trods alt er mere seriøs end RKD)

    ved du noget om Nordea’s endelige priser (ændringer) som har været et stykke tid undervejs
    der har jo været en del hurlum hej da Cibor ligesom blev dømt manipuleret.

    ————————

    300.000 kr. boliglån (6,7% i Nordea) + 200.000 kr. i udækket gæld koster (Nordea ?)

    #191226
    AnonymForfatter

    Hvad så med at tage et flekslån i et år for at gøre alt hvad man kan for at nedbringe boliglånet, så meget som muligt og så lave det til et fastlån til næste år? Ved godt det er ret spekulativt, men hvad ville i have gjort(forstår godt at det er lidt som at bede folk om at forudse fremtiden). Samtidigt er der nogen der har et link til en graf over den danske rente?

    tak.

    #191232
    testForfatter

    Nationalbanken er godt sted.

    Nå men inden den her debat nu går helt i sort så.

    Du skal ikke køben et hus fordi du tror du kan tjene penge på det men fordi at der er den ramme du vil ha om dit liv.

    Du skal også overveje hvor meget risiko du vil tage i relation hvor meget hus du vil købe i forhold til din løn og opsparing. Her tænker jeg på skilsmisse, arbejdsløshed, prisfald, nyt job og sygdom.

    Nå det så er sagt har du ikke oplyst nok om dine personlig forhold til at jeg kan sige det er en dårlig ide at købe det hus nu.

    Men hvis du ikke har en sold indtægt …..

    Hvis du går i flex så bliv i flex

    #191238
    AnonymForfatter

    Vi stiller ikke de her spørgsmål for at tjene penge, vi gør det bare fordi vi gerne vil træffe det “rette valg". Med rette mener vi og at vi ikke gider fodre bankerne “unødvendigt".

    Har siddet og regnet lidt på det og i teorien kan vi lige overleve hvis renten stiger til 20% hvis man tager 1.600.000 * 0,2 / 12 = 26666,66666666667 . Det svarer til hvad vi pt. lægger til side hver måned. Mellem 20 – 25.000.

    Boliglånet regner vi stærkt med er væk om 2-2½ år. Og har svært ved at tro på at renter vil være så høje på det tidspunkt.

    Igen ville det være rart hvis der eksisterede et historisk “chart" over den danske rente, så man kunne se om den nogensinde har været deroppe. “Lige på det her punkt, synes jeg ikke google er min ven".

    Samtidigt hvor mange ting vil kunne få renten til at stige eksplosivt?

    #191240
    AnonymForfatter

    Hejsa,

    her skulle der være en fin lille artikel om den historiske udvikling i den danske realkreditrente.

    http://www.realkreditforeningen.dk/nyheder/nyt/2012/april/fastforrentede-laan-paa-det-laveste-niveau-i-60-aar

    Mvh. Frank

    #191242
    testForfatter

    Så har du lige glemt rente på det over 1,6 et forslag kunne være en F1 til hvad dekan trække også et banklån til resten.

    http://www.nationalbanken.dk/DNDK/Publikationer.nsf/side/WP_242005_Renteudviklingen_i_Danmark_siden_1875!opendocument

    #191244
    AnonymForfatter

    MEGET interessant, tak for de 2 links

    #191248
    AnonymForfatter

    Ja men hvorfor sparer du/i så ikke de 20% først og finder dig en bank der kan give dig
    et prioritetslån ?

    (LÆG MÆRKE TIL at det er cirka tal)
    F1 afdragsfri på 1 mill.kr

    5-6000 kr. i årlig rente(i år) (rente du kan trække fra i skat)
    10-12000 kr. i kursskæring , bidragssats , + , + (omkostninger du ikke kan trække fra i skat) Realkreditten er ikke færdig med at manipulere priserne i gebyrene endnu

    Prioritet 3 mdr. pt ca. 1,3% – 1,9%(nu i 3 mdr) (rente du kan trække fra i skat)
    ingen bidragssatser der kan manipuleres

    Priserne på bidragssatserne i realkreditten er steget med 100% alene i år
    og du kommer til at betale ved kasse 1 lige meget hvad.
    Penge du ikke får noget for som kunne enten have forbedret dit rådighedsbeløb
    eller nedbragt gæld.

    IGEN CIRKA TAL
    RKD har stjålet ca. 300.000 fra lånerne med lån på ca. 2,5 mill kr.(set over 30 år)
    og det er langt fra slut endnu.

    løb nu ikke ind i en økonomisk fælde ved at lade jer forblænde her og nu
    være helt på det rene med at (realisere bolig drømmen) Boliglån er dyre og du eksponerer
    din økonomiske handlefrihed (indlåsning)

    Dit Citat:
    Skal man være hudløs ærlig så er penge jo bare penge.
    —————

    Lad være med at være naiv ! 2000 kr. eller mere om måneden i rådighedsbeløb
    er hvad der at hente hvis du lægger dit blåøjede syn på penge væk!

    Godt råd – find jer en uvildig finansiel rådgiver som kan skitsere alle scenarierne
    for jer og regne på det og træf så derefter et valg (Bankerne vil hellere end gerne lån jer nogle meget dyre penge og hive jer ind i åger/gebyr trippet og rente karruseller)så lad jer ikke forlede i et kort øjebliks ekstase

    beklager hvis det var uhøflig

    #191250
    thsvForfatter

    Lad være med at rådgive om noget du ikke ved besked om!

    Både kursskæringen og det øgede adm.bidrag giver skattefradrag.
    Kursskæringen via højere rente på F1-lånet og adm.bidraget har altid været fradragsberettiget!

    Igen brillerer du med at give råd i samme kaliber som HalliHallo!

    Til TrådStarter:
    Pas voldsomt på med et lån til variabel rente, så sent som i 2009 var F1-renten 5,2% og i efteråret 2008 var den lange rente over 7%.

    #191252
    AnonymForfatter

    Infected

    thsv har ret – mht. kursskæring og bidragssats er fradragsberetiget.
    godt han er skarp og fluks kommer og korrigerer forkerte udsagn

    så se bort mit udsagn omkring omkostninger til F1.

    #191254
    AnonymForfatter

    No worries, jeg er ikke lige typen der piver over et par ord i en debat. Tværtimod så er jeg bare taknemmelig for at der er nogen som gider bruge deres tid på at skrive/hjælpe. Jeg er her bare for at lære, så jeg bukker i dyb taknemmelighed.

    Når det så er sagt, så var min “Penge er bare penge" statement, mere ment som en bekræftelse af vores valg af hus med hjertet og ikke med pengepungen. Fordi svarene som kom tilbage, beskrev at det var “dumt" at forvente at man kunne tjene penge på at købe(og istandsætte) og sælge hurtigt.

    Jeg er også ret positiv på ideen om at tage et Flekslån og så bruge alle kræfter på at nedbringe det boliglån så hurtigt som muligt. Men vi køber huset nu fordi det er det hus vi vil ha. Vi vil ikke vente to år og så “naivt" håbe på at huset stadigt er til salg til den tid, på det plan er “penge bare penge"(for os ihvertfald).

    Den med hvad der kan og ikke kan trækkes fra var ny for os, har du mere info på det, et link eller noget? kursskæring, bidragssatser… kan godt mærke at vi skal google noget mere.

    Tak for svarene, so far.

    #191258
    AnonymForfatter

    ja thsv

    og fortæl så lige hvor længe det stod på ikke

    giv nu trådstarteren et revisende billede af det samlede vindue hvor flekslån har eksisteret (altså Flekslånsrentens historik)

    hvis han har boliglån bør han flexe
    hvis han ingen boliglån har bør han gå efter prioritet med afdrag

    Han bør gå uden om Danske Banke og Nordea! de fedter kunderne i deres bundleprodukter
    og priserne er de dyreste i hele sektoren

    Igen , produktsælgerne har i årevis fortalt os renterne stiger,renterne stiger’renterne stiger

    Bla. Nordea’s ævl har kørt længe i pressen – folk gider sgu ikke længere høre på det

    #191260
    AnonymForfatter

    Nej det er forkert hvad jeg skrev (sorry) og så lærte jeg også noget nyt!

    #191262
    AnonymForfatter

    ja jeg læste også den info efter jeg havde skrevet

    #191266
    AnonymForfatter

    thsv

    Forresten hvad kalder du så det! HalliHallo intimidering
    Og Nordea trolling

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 117 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.