Mellem konto ved huskøb

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93345
    AnonymForfatter

    Hej

    Vil høre om der er nogle der har haft en pussig oplevelse med en kreditforening, som jeg havde her sidst jeg købte ejendom. Kort fortalt så har jeg købt 2 rækkehuse, og fået dem finanseret gennem BRF Kredit. Der sker så det, at jeg under noget mail skrivning med BRF, får af vide at jeg skal betale 8,75% på den konto som laves i forbindelse med udbetaling af lånet, og overførelse til sælger, jeg syntes det er en høj rente, og sprøger hvor lang tid der vil gå, jeg får det svar, at det vil være max et par dage. Da jeg så noget senere får opgørelsen, har jeg betalt 5801kr i rente, for et lån på ca 1.100.000kr, det var noget meget for et par dage. Jeg skriver så til dem, og får efter noget tid af vide at det er en fejl fra udbetalings kontoret, og jeg derfor får ca 4200kr tilbage. Jeg må sige at de var noget tilfældigt at jeg opdagede det, da det jo står mellem en masse andre beløb, og syntes egentlig at det er en noget grov fejl, hvad hvis jeg ikke havde opdaget det. Det får mig så til at tænke hvor tit det sker ? Er det almindelig kendt, eller er det bare ikke noget folk opdager. Kan selvfølgelig være jeg bare var super uheldig, men tænker at det er noget som andre skal være opmærksom på.

    #190720
    HalliHalloForfatter

    Ja, det er skam ikke noget sjældent tilfælde, da jeg købte fast ejendom for nogle år siden var der også fejl i opgørelsen, som selvfølgelig blev rettet.

    Så check altid sådanne opgørelser grundigt…..

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.