Lån og spar bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93342
    AnonymForfatter

    Jeg betaler 9 % i rente pålydende på et andelsboliglån hos lån og spar…er det for meget?

    #190636
    testForfatter

    ikke hvis det er det bedste tibud du kan få.

    Swedbank skulle i følge noge være god til andelsbolig lån. Danks bank og nordea lyder billigere ind de 9%

    #190642
    AnonymForfatter

    Renten er alt alt for høj under forudsætning af at boligen ikke er overbelånt.

    Handelsbanken og Swedbank tilbyder ret attrative renter, men forudsætningen for at du kan låne / skifte bank er, at boligen ikke er overbelånt.

    #190650
    AnonymForfatter

    Situationen er den at jeg har en andelsbolig som ligger på ca. 700.000 kr. På ejendomsmægler markedet i salgsprisen. Jeg skylder 310.000….det er et afdragsfrit lån , så der er pænt med friværdi.
    Situationen er dog også den at jeg pt. Er på kontanthjælp – så spørgsmålet er om en anden bank overhovedet gider at beskæftige sig med en der er på kontanthjælp ?

    #190652
    AnonymForfatter

    Der er alt for mange variabler som gør sig gældende, at du ikke kan få et kvalificeret svar uden en fremlæggelse af foreningens og din egen økonomi..

    #190654
    AnonymForfatter

    Jeg var lige inde på swedbanks hjemmeside – jeg læste at de ikke tager imod nye andelsboligkunder i resten af 2012 :-(.

    #190656
    AnonymForfatter

    Det er en andelsboligforening med kanongod økonomi – om 10 år er den fuldstændig gældfri. Det gør at salgsprisen holder sig godt oppe.

    #190658
    AnonymForfatter

    Jeg skylder 20 – 30000 på kassekredit – jeg har ikke andre lån og står ikke i rki.

    #190660
    testForfatter

    Hej Søren på kontakt hjælp nej beklager så er det svært. Har selv prøvet det som arbejdsløs. Held og lykke med at komme igang igen

    #190662
    AnonymForfatter

    Hej Test
    Jeg tænkte det nok at den er svær på kontanthjælpen….jeg må nok skifte bank når jeg har fået et job….

    #190730
    HalliHalloForfatter

    Ja, når du får dig en nyt job, så må du skifte bank hurtigst muligt, helst over til en af de svenske banker, som jo er billigst med andelboliglån, er det ikke omkring 5% de tager.

    Jeg har selv aldrig været, endnu da, på bistanden, men alle kan jo havne i en så ulykkelig situation.

    Nu håber jeg bare, at du kan beholde din andelsbolig, men du finder nok snart noget at lave igen.

    #190794
    thsvForfatter

    Du kan jo evt. AL, deres renter er næsten ligeså lave som Swedbank.
    Tror dog at din status som kontanthjælpsmodtager gør det svært.
    Heldigvis er din gæld kun lidt over 300.000 kr, så renten er jo blot omkring 18.000 kr netto årligt.

    #197008
    AnonymForfatter

    Hej igen

    Har lige været nede i min bank og han har tilbudt mig en rentenedsættelse til 6,45 % – der skal så laves nyt lånedokument hvilket han skal have 1000 kr. i gebyr for.
    Jeg er dog ærlig noget sur over at have betalt 9 % i en del tid uden at banken har tilbudt mig en rentenedsættelse – det synes jeg er for ringe!!
    Jeg har ringet ud til Handelsbanken og der kunne jeg få en rente til 3,57, problemet er bare at jeg stadig er på kontanthjælp så de vil ikke have mig som kunde.
    Så jeg kan nok ikke gøre så meget andet end tage imod lån og spars tilbud, og så skifte bank når jeg får et job.

    #197010
    AnonymForfatter

    Skal lige sige at ham jeg snakkede med fra Handelsbanken kendte udemærket min andelsboligforening. Der er ved at blive ændret i vedtægterne i min andelsboligforening , så man kan komme ned på en lavere rente.

    #197012
    AnonymForfatter

    Måske er arbejdernes landsbank til at snakke med – hvis de kunne tilbyde det samme som lån og spar lige nu ville jeg gerne skifte bank.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.