Bankkunders indlån-hvad “bruges” de til?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • hgaForfatter
    Indlæg
  • #93340
    hgaForfatter

    Hørte i radioen her til morgen 5.11 om alle de penge, som vi vnakkunder har indsat på anfordring (?) i bankerne. Til måske 0% p.a..
    Og alle de penge vi går glip af, fordi de ikke er investeret i …osv.
    Det var vist også en Drusebjerg – eller noget lignende – fra Nordrea, der blev interviewet.
    Nu ikke en længere forklaring (den kan jeg nok finde):

    Hvad bruger bankerne alle de penge til:

    Umiddelbart siger man (læs: jeg) til sig selv:

    jamen bankerne investerer jo alle de penge, de får ind.
    Så i stedet for er det bankerne, der får udbyttet og ikke kunderne.

    Rigtigt?/forkert?

    #190602
    AnonymForfatter

    Indskud kan i nogen grad bruges til investeringer, men det er ikke alle de penge som de får i indskud som må investeres – det er regler om alt muligt.

    Men grundlæggende er svaret = rigtigt. Banke kan dog sagtnes mindste penge på de selvsamme investeringer, hvis de selv vil have udbyttet må du også selv tage den risiko det føler med.

    #190606
    AnonymForfatter

    Hvis i vil debattere, kan i så i det mindste ikke læse korrektur på jeres indlæg?

    #190616
    hgaForfatter

    Grafik: 😉
    At du gider.

    #190682
    hgaForfatter

    Det må da give anledning til eftertanke, at der efter udsendelsen p1morgen 5.11 står omkring 800 milliarder!!!! på anfordring hos bankerne.

    Og de ligger jo ikke bare i en papkasse.

    Det blev samtidig oplyst, at indskyderne er gået “glip" af ca 10 milliarder.
    Forstået således, at det var, hvad de ville have fået i udbytte, hvis de havde investeret i aktier.

    #190684
    BangeeForfatter

    De penge bankerne får ind på kunders indlån, låner de ud til andre og tjerner på det rentespænd der er mellem indlån og udlåns renten.

    De kan også invistere i diverse ting, som de kan tjene penge på ja, men de kan så sandelig også tabe dem som historien har vist.

    Det er kunden frit for ikke at have penge sående på anfordring, og selv invistere eller få bankens rådgivning til dette, men det er forbundet med en risiko.

    SÅ jeg forståe faktisk ikke helt hvad det er du spørger om?

    #190688
    AnonymForfatter

    Læse korrektur, det har er et debat forum på nettet. Jeg har ingen intensioner om at læse korrektur og læse det jeg skriver igennem 3 gange for sikre mig mod fejl – min tålmodighed er ikke til det, så heller lade være med at skrive, og det har jeg jo så heller ikke lyst til.

    Så jeg vil anbefale du bare lade være med at læse det jeg skriver, for at skåne dine øjne.

    #190698
    hgaForfatter

    Jeg spørger ikke om noget.

    #190716
    AnonymForfatter
    #191454
    hgaForfatter

    Tænk hvis alle “os" opsparere, der har penge på anfordring, hævede dem og havde dem under hovedpuden???

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.