Tager Nordea for meget for mine låne?

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93335
    AnonymForfatter

    Jeg har netop købt hus og har i derfor optaget både reealkreditlån og boliglån gennem Nordea. Jeg er som udgangspunkt tilfreds med Nordea som min bank, men synes godt nok at rente på boliglånet virker ret høj, sammen med bidraget på realkreditlånet.

    Jeg kunne godt tænke mig at høre andre om, hvad de betaler for følgende lignende ydelser, for at se om det kan betale sig, at hente tilbud ind fra andre banker.

    Boliglånet ser således ud:
    Kreditmaksimum: 299.932,94 kr.
    Effektiv udlånsrente: 6,870% (variabel)

    Realkreditlån:
    Restgæld: 977.820,88 kr
    Det er et fastforrentet 3.5% procents.

    Ydelse: 14.712,09 kr.
    Afdrag: 4.701,17 kr.
    Bidrag: 1.454,99 kr.
    Rente: 8.555,93 kr.

    #190506
    AnonymForfatter

    Det skal i øvrigt nævnes, at jeg har forsøgt at se på hvad andre banker tager, men finder det svært at finde noget om bidrag.
    Yderligere står Nordea allerede herinde med en rente helt ned på undr fire procent, hvilket jo ikke hænger sammen med det jeg betaler pt.

    #190510
    thsvForfatter

    Bidraget på lånet er helt normalt, ca. 0,6% på årsbasis.
    Renten på 6,7% årligt er blandt de laveste på markedet, når sikkerheden er over 80%.
    Husk at udnytte kreditmuligheden på dit boligkøbsprioritet, så du opnår de samme 6,7% i rente af din opsparing og indestående på budgetkonto.

    Husk at renter og adm.bidrag giver rentefradrag på en værdi af 32-33% afhængigt af bopælskommune.

    #190516
    OpgaveForfatter

    Hej Ronnie,

    Din rente på 6,7% er en af de bedste på markedet, bidragssatsen er der ikke meget at gøre ved og er stort set det samme hos andre kreditforeninger.

    Renten på banklånet under 4% er hvis sikkerheden ligger inden for de 80%. Jeres ligger fra 80-100%.

    Tillykke med købet.

    #190520
    AnonymForfatter

    Synes bestemt også at du kan være tilfreds med den rente på boliglånet når det ligger fra 80-100% – det er der ikke mange som kan matche som markedet er i dag.

    #190530
    testForfatter

    Ja det kan ikke gøres meget billigere, f.eks. Er danske bank tilsvarende produkt på 7% så dit lån er hele 0,3 point billigerer.

    Jeg ville nok Google lidt

    #190540
    thsvForfatter

    Ikke korrekt, test!
    Stop venligst dine reklameindlæg for DB, der er adskillige eksempler på bolig- og andelsboliglån over 10% hos den Dyre Bank! 😉

    DB operer med et rentespænd på 7,0 til 12,1%, hvor Nordea tilbyder 6,7% til alle fordel+kunder uden yderligere forhandling.
    http://www.danskebank.dk/PDF/Priseksempler/Priseksempel-Boliglaan.pdf

    #190548
    AnonymForfatter

    Nå jamen så skal jeg da lige have en alvors snak med min rådgiver. Jeg er fordel+ kunde i Nordes og de tage 9 % for mit boliglån med den undskyldning at det ikke helt holder sig inden for de 100 % af boligens værdi.
    Og det forstår jeg ikke et hak af. Min ejendom er vuderet til 1.550.000 kr og jeg har et boliglån på 249.000 kr.
    De 80 % er lånt i BRF også resten i banken.

    Så vidt jeg lige kan regne ud, så er 20% af 1.550.000 = 310.000 kr. så jeg er da fint dækket ind mht sikkerhed på lånet.

    #190550
    CorellForfatter

    kan fortælle at vi også har Nordea Kredit og har følgende:

    Boligprioritet på 605.000 kr til 5.4% i rente
    Nedskrevet til 450.000 kr

    Realkredit på 2.2 mill.

    Alt over 80%.

    Så det kan sagtens bliver billigere.

    Venlig hilsen

    #190552
    testForfatter

    Kære Thsv to banker med et rente spænd og du insistere forsat på ikke at vurdere de 7 i forhold til de 6,7

    Jeg fik fuldstændigt uden forhandling tilbudt danske bank laveste rente.

    Så jeg forstår helt ærligt ikke hvorfor du bliver ved med dit vrøvl. Objektivt set må man sammenligne de to bankers rentespænd. Du påstår jo faktisk at Nordea kun har fordelsplus kunder? Så hvor ha de højre satser?

    Det er en faktuel oplysning som alle kan forholde sig til at Nordea har et spænd fra 6,7 til 9,7

    Nordea tilbyder jo i øvrigt også lån til fordels plus kunder i boligen der starter ved 9% og slutter ved 11,25. Så hvis alle automatisk bliver godkendt til det billige produkt hvorfor så ha det dyre?

    http://www.nordea.dk/Privat/Lån/Bolig/Boliglån/35142.html?lnkID=product-box_boliglan_21-03-2012

    Så fakta er Thsv om du ka lide det eller ej at de to storbankers renter er meget tæt på hver andre. Der er lidt forskel på hvad belåningsgrad der tillades på de forskellige produkter hvor nogle af danske bank produkter knækker ved 95%

    Personlig synes jeg det er uambitiøst at slå sig til tåls med en rente som begge de to største banker tilbyder.

    #190554
    OpgaveForfatter

    CS78: Det lyder som om du har et ejerskiftelån og altså ikke en Prioritet Boligkøb hos Nordea. Tag en snak med Nordea om de kan tilbyde dig en Prioritet. Hvornår er dit lån oprettet?? Det er sikkert gammel?

    Corell: Du har højst sanssynligt en af de Prioritet Boligkøb, med de gamle vilkår som følger indskudsbevisrenten + et fast tillæg? De Prioriteter Nordea opretter i dag til 6,7% følger en anden rentestruktur. De tilbyder ikke den rentestruktur længere, derfor kan ingen få denne mere, men de må ikke tage den fra dig. Hold endelig fast i din Prioritet uden at få den nedskrevet..

    #190556
    OpgaveForfatter

    Ejerskiftelån eller et Boliglån…

    Test: Det er ikke i alle ejendomme at en Prioritet kan tilbydes, derfor har banken flere forskellige lånetyper. Fx ønsker mange kolonihaveforeninger ikke at der tinglyses direkte pant, på deres lejede grunde. De afslår typisk at skrive under og spærrer derfor for tinglysningen, derimod kan der leves ejerpantebreve som de ikke skal skrive under på og så må banken bruge en anden lånetype der er dyrere for banken at finansiere derfor er renten højere.

    #190558
    testForfatter

    opgave, nemlig ja og ser man på rente spændet de to banker tilbyder er der intet belæg for at hævde at nordea skulle være signifikant billigere ind danske bank med midnre man mner at 0,3 procent point er en signifiant forskel

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.