Rente på 17,5%

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93324
    AnonymForfatter

    Vi er igang med at købe og sælge bolig, og salget af vores nuværende bolig er på plads. Vi køber en billigere bolig, og har ikke gæld ud over boligen.

    Nu har vores bank Danske Bank oplyst at de ikke kan nå at hjemtage kreditforeningslånet inden vi skal flytte ind – det er fair nok – men, vi har netop modtaget en kreditaftale på mellemfinansiering af 3,3 mio. kr. hvor renten er 17,5 %, svarende til 1.582 kr. om dagen. Banken har oplyst at der sagtens kan gå en uge eller mere inden lånet er på plads.

    Vi synes selv det lyder urimeligt højt, og tangerer røveri ved højlys dag, da der er fuld sikkerhed for pengene for banken (RD har godkendt lånet, og vi har overskud fra salg af bolig)

    Er der andre der oplever at betaler så høje renter?

    #190154
    Mr RForfatter

    Nej det virker helt utilstædeligt. Hvad siger din bankrådgiver?

    #190156
    AnonymForfatter

    Det er ham der fastholder renten, og vi er desværre fanget da vi skal flytte om en uge, og ikke kan nå at skifte bank midt i det hele.

    #190158
    Mr RForfatter

    Hvad får du ud af at komme med løjnhistorier ?

    Det er nemt at gennemskue at det scenarie er fuldstændig urealistisk.

    10% kunne du måske overbevise mig om, men ikke 17,5%

    #190160
    AnonymForfatter

    Jeg troede dette var et serøst debatforum, og jeg skriver fordi jeg gerne ville høre andres mening om denne fuldstændig horrible rente, så jeg evt. har noget skyts på mandag når jeg tager fat i banken igen.

    #190162
    AnonymForfatter

    NB. Jeg har uploadet et uddrag af atalen her, hvis du vil se med dine egne øjne http://tinypic.com/r/2q17ywk/6

    #190164
    Mr RForfatter

    Ok så du har en kassekredit i Danske Bank?

    Du har i hvertfald ikke en mellemfinasieringskonto på 17,5 %

    De låner dig ikke først 3,3 mil til køb af hus og så presser en rente i den størrelse ned over hovedet på dig. Tror du seriøst vi er idioter her ?

    #190166
    AnonymForfatter

    Jeg vil bede dig om at undlade at kommentere mit indlæg yderligere, men jeg hører stadig gerne fra andre, hvis I har været udsat for samme ifm. behov for mellemfinansiering ved køb af bolig.

    #190168
    thsvForfatter

    Rent faktisk er renten “kun" på 16,05% i det viste dokument, resten er gebyr og rente pga. mere end en årlig rentetilskrivning, så vi mangler stadigvæk dokumentation for de 17,5% i rente og ikke i ÅOP!

    #190172
    AnonymForfatter

    Danske Bank er virkelig gået over stregen i det her tilfælde. De udnytter situationen groft.

    Jeg var selv forarget, da Danske Bank i 2010 tog 12,5% i rente på mellemfinansieirngen, men jeres rente på 17,5% tager da godt nok prisen.

    Da vi købte lærte jeg på den dyre måde, at renten på mellemfinansieringnen ALTID SKAL forhandles på plads inden man skriver under på noget en låneaftale eller aftale om garantistillelse.

    Iden du har skrevet under er banken ikke sikre på at få ordren i hus. De skal så at sige stadig gøre sig lækre overfor kunden. Du bare kan sige, hvis ikke renten på mellemfinansieringen svarer til renten på boliglånet, jammen så finansierer vi boligkøbet i Nordea, Handelsbanken eller en helt tredje bank.

    Men når først man har skrevet under på garantistillelsen så bliver det dyrt at vælge en anden bank. For vores vedkommende trak købet ud på grund af nogle juridiske detaljer, nogle forhold som vi nødvendigvis måtte sikre os overfor. Derfor havde vi faktisk et træk på købekreditten i 7-8 måneder.

    Så endnu en gang må læren vel være, at man skal vogte sig overfor Quicklåns-, åger og rentestigningsbanker.

    #190178
    AnonymForfatter

    Ja men det er jo det vi hele tiden har sagt QIUCKLÅNSSELSKAB og bank ude af kontrol.
    og tilsyneladende gået helt amok nu!

    Lav en hurtig søgning her på mybanker og se hvor af de øvrige Quicklånsselskaber
    der kan gøre det bedre end ågerbiksen.

    Ja Danske Banke tager godt nok første pladsen!

    16,05% eller 17,5% uanset hvad så er det frækt og svinsk og på niveau med sidegade vekslerer.

    Skal holde den her tråd kørende i de nyeste 5 indlæg længe til skræk og advarsel

    #190180
    testForfatter

    Nej det her er ikke et serøst debat forum. 🙂

    Nå men spørgsmålet er jo hvad vi diskuterer. Du har fået aftalen om dit køb og salg sammen i er kommet i klemme. En løsning kunne være at se på det. Klag mod advokaterne? Udskyde betaling til sælger? Klage mod banken?

    Nå men hvis alt det er fortid hvor står i så? I kan ikke skifte bank mit forløbet og jeres forhandlings taktik bør nok mist køre på følelser.

    Spørgmålet er jo så også om modsætningene ved mellem finasieringen reel er for høje eller ej? Hvis det var et egentligt byggelån f,eks. Ville stiftelses omkostningerne jo virkelig betyder en tårn høje omkostning procent på grund af den korte løbetid.

    Så hive indledningen ikke kan bruges til nogen ville jeg gå i banken mandag morgen og udtrykke min skuffelse og spørge dem om der da slet ikke er andre muligheder.

    Held og lykke

    #190186
    AnonymForfatter

    Undskyld, det er mig der har taget fejl, men stadig synes jeg det er en horribel høj rente på et lån i 14 dage, som skyldes at det tager tid for DB at få lånet fra Realkredit DK hjem. Banken er jo 100% sikker på at få sine penge.

    #190188
    AnonymForfatter

    Tak fordi jeg endelig fik et seriøst svar, og noget jeg kunne bruge. Vi har ikke skrevet under endnu. Aftalen lå i vores post fredag og skal afleveres i banken mandag, da vi skal deponere restkøbesummen mandag. Det er nok ikke muligt, men vi har stadig den mulighed at prøve at skaffe 3,3 mio. kr. et andet sted på mandag. Lånet er jo garanteret hos Realkredit Danmark.

    Du har ret i at vi selv brude have forhandlet en rente længe i god tid inden deponeringen, men vi troede dog at realkreditlånet kunne nå at komme hjem inden vi deponerede. Her har vi desværre lært en lektie til 20.000 kr. på 14 dage. God søndag.

    #190192
    AnonymForfatter

    For min skyld kan bankerne tage 2000% i rente. Det interesserer mig ikke en hujende fis hvad folk skal beatle for at låne. Det bekymrer mig langt mere, at folk ikke betaler deres lån tilbage.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.