Hvad skal afdrages først; boliglån eller realkreditlån?

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Indlæg
  • #190248
    Mr RForfatter

    Jeg kan godt se at min formular er forkert:(

    Jeg tror dog desværre at den formular du søger efter er så kompleks at den ikke bare lige kan formuleres af normale dødelige mennesker eller i hvert fald mig.

    Det handler jo om over hvor lang tid du bliver ved med at afdrage på realkreditlånet kontra dit boliglån og dermed ikke opnår en besparelse på boliglånet.

    I et nu og her billede vil du altid betale færest renter ved at tilvælge afdragsfrihed og dermed opnå en besparelse på 0.25%.

    Men hvordan er billedet om 1 år i forhold til hvis du havde afdraget på boliglånet og om 10 år osv. Det er ikke så nemt at gennemskue.

    Det er helt sikkert en faktor for om det kan betale sig hvad din tidshorisont er. Det dyre banklån vil sikkert på lang sigt give mest mening at afdrage på kontra den umidelbare besparelse du opnår ved at afdrage på dit realkreditlån.

    Find en matematiker 🙂

    #190280
    Mr RForfatter

    Jeg mener selvfølgelig her at du vil spare flest rente ved ikke at benytte dig af afdragsfrihed.

    #190298
    thsvForfatter

    Ved et flekslån er kurserne de samme, jeg får ligevægt til 5,5% i bankrente med RDs 0,25% merbidrag og et banklån på 400.000 kr oveni RK-lånet på 2 millioner, afdraget over hhv. 10 og 30 år.
    Det afdragsfri lån er dog reelt billigere, når man korrigerer for inflation, da ydelsen er billigere i starten og dyrere fra det 11. år og frem.

    For de fastforrentede lån er der selvfølgelig regnet med kurserne for de 2 forskellige serier.

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.