Nordeas kundeopdeling ?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93319
    AnonymForfatter

    Nordea kører som bekendt med basis, fordel og fordel+.
    Men jeg har hørt en fugl synge om at der findes et ukendt trin ? “Særlig kunde" Er der nogen der evt kan bekræfte dette ?

    #190048
    HJLForfatter

    Private bakning segmentet findes vel i de fleste større banker, er det dem du tænker på?

    http://www.nordeaprivatebanking.dk/

    Hvorfor spørger du?

    #190050
    HJLForfatter

    Eller måske tænker du på de særlige kunder som de har i deres inkassoafdeling 🙂

    ok dårlig humor, sorry

    #190052
    AnonymForfatter

    Det er ikke private banking segmentet jeg tænker på.
    Jeg er udemærket godt klar over at dette findes i stort sagt alle alle større banker.

    Nej jeg spørger til om nogen herinde kan bekræfte at der findes et 4 trin i Nordeas kundeprogram

    #190056
    AnonymForfatter

    Det tror jeg du har helt ret i, men det vil Nordea Bank Danmark sælgere jo nok benægte hårdnakket til deres dødsdag.

    #190136
    AnonymForfatter

    Hvad skulle Nordea få ud af, at have et hemmeligt segment?

    Tænker du evt. på check-in pakken? Den er faktisk billigere at benytte sig af for mig, end at blive fordel+ kunde!

    Mine forældre er private banking kunder og de er aldrig blevet tilbudt et “hemmeligt" segment trin.. LOL

    #190146
    JydenForfatter

    Det kan være det er det Jyllands Posten skriver om den 25.10.2012 under overskriften
    “Nordea – også en krejlerbank" . Heri udtales bl.a. af underdirektær Kern Adrian “Vi opererer med faste priser. Men det er rigtigt, at der er en brøkdel af vores Premium-kunder, som har behov for, at vi skruer en individuel løsning sammen for dem, og her kan renteniveauet på en kassekredit godt komme i spil."
    Han vil ikke ud med hvormange kunder, som rent fak
    tisk får lov at prutte om prisen, men de personer Jyllands Posten har været i kontakt med, er helt almindelige familier med et realkreditlån på over 2,5 mio.kr. som er et af kravene.

    #190148
    Mr RForfatter

    Måske tænker hun på en tilsvarende til det som Danske Bank har:

    http://www.danskebank.dk/da-dk/MerchantBankPrivat/Hjem/Pages/Hjem.aspx

    #190194
    OpgaveForfatter

    Der er ikke noget særligt eller hemmeligt i konceptet. Det fremgår af hjemmesiden:

    http://www.nordea.dk/Privat/Kundeprogrammer/Fordelsprogrammet/Premium/1267352.html?WT.svl=mega-menu_kundprogrammer_product_premium

    #202626
    AnonymForfatter

    Ja, vi så det på skærmen en dag vi havde møde med vores kunderådgiver i Nordea. Vi har spurgt flere ansatte, men de er ikke særlig villige til at fortælle hvad begrebet ‘særlig kunde’ dækker. Vi føler det er et negativt udtryk for ‘mange spørgsmål’/’besværlig kunde’ mv.

    #202656
    AnonymForfatter

    Ja, naturligvis har Nordea det og stort set alle andre banker har også en øverste kategori som der ikke ligefrem skiltes med. Hvorfor ? Af flere grunde, bl.a. at de så slipper for at skulle høre på de kunder som får ondt i røven af at de rigtige gode kunder får bedre vilkår end de selv. Basis, Fordel og Fordel+ er bare for pøblen og ikke en kategori som de rigtig rige fra strandvejen bliver sat i……..

    #202660
    CartilliForfatter

    Det handler vel bare om, at Nordea, og de øvrige banker, har et program hvor hr. og fru. Danmark passer ind i de respektive trin/programmer. Med det sagt, så har de også en række andre kunder, som på den ene eller anden måde, stiller krav til bedre vilkår, og der går banken ind og laver en individuel pakke taget risiko og afkast i betragtning. Det tror jeg ikke er særlig hemmeligt, men helt almindelig kendt praksis. De forskellige programmer er vejledende priser under givne forudsætninger.

    #202662
    AnonymForfatter

    I er helt væk, det øvre trin i taler om er jo netop private banking kunderne.

    De bliver jo stadig tildels serviceret fra de almindelige filialer.

    #202670
    CartilliForfatter

    Yder fornuftig og konstruktiv dialog du fører, Grafit.

    Private Banking i Nordea er til kunder med en formue på minimum 1,5 mio. Og ja, det er et trin som er fuld offentligt kendt. Det som jeg omtaler er særlige vilkår, som er bedre end Fordel+, men hvor kunderne ikke nødvendigvis har en formue på 1,5 mio., men et bredt engagement i banken og realkredit. Og dermed ikke indgår i trinet “Private Banking".

    God dag.

    #202736
    AnonymForfatter

    Der er ikke noget over fordel+, tro mig, min familie var sgu nok blevet tilbudt trinnet så.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.