kender Tellers grådighed ingen grænser

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93303
    AnonymForfatter

    Nu har man hørt det, at Teller er skyld at næste gang transaktionen på mit chip-kreditkort fejler, så kan forretningen opkræve 7.5 kroner i gebyr.

    Det er dog det frækkeste jeg nogensinde har hørt. Teller er jo godt i gang med at afskaffe kreditkort i Danmark. Hvilket jo er ris til Tellers egen bag.

    Go dag.

    #189558
    AnonymForfatter

    Brug dit dankort og du er ude over problemet. Men ja, det er svært at finde nogen grund til at bruge kredit kort i Danmark efterhånden.

    #189560
    AnonymForfatter

    Jeg tror det ender med at Teller/Nets fremkalder at de som har kreditkort med en kreditaftale, at de hæver et stort beløb hver måned i en penge-automat og betaler det ind på dankortet og bruger pengene der. De som betaler fuld saldo på deres kreditkort de dropper helt at bruge deres kreditkort, hvilket endnu engang er rigs til Teller/Nets og bankerne.

    #189576
    AnonymForfatter

    Jeg stiller mig gerne som den første i køen og siger at dette er fuldstændig latterligt af Teller. Jeg forventer da også at politikkerne kigger ind i det, da det begynder at skrige til himlen, at forbrugerne skal betale hver gang.
    Teller har siden oktober 2011 brugt mange resourcer på at markedsfører netop surcharge miligheden, så forretningen kan, undskyld mig, snyde kunderne med deres ekstra gebyr.

    Omvendt får det mig også til at kigge på netop forretningerne, da de jo dybest set også er med til at sende aben over på forbrugeren. Først med kreditkortgebyret pr. betaling og nu også hvis chiplæsningen fejler. Fejl som sjældendt skyldes fejl i chippen, men derimod forretningens dårlige vedligholdelse og rensning af deres betalingsterminaler.

    Men nu skal vi nok også passe på, at vi ikke blæser en storm på i et glas vand. Fejl i chiplæsning oplever jeg uhyr sjældent, trods at jeg (synes jeg selv) bruger mit kreditkort flittigt. Forskellen er blot nu, at jeg ikke vil godtage, at indlæse magnetstripen efter 1. fejl. Jeg vil bede forretningen om, at indlæse på chippen igen.

    #189578
    AnonymForfatter

    Entercard folkene bag Remember,FDB-kortet, LO-plus har simpelthen spærret for at bruge magnet-strimlen på kortet. Måske LP-Mastercard, Nordea, SEB-kort, DB kunne gøre det samme?

    #189618
    AnonymForfatter

    Spændende læsning.

    Er der ikke blot tale om, at Entercard som kortindløser, har valgt at lukke for muligheden i deres terminaler? dvs. at det ikke er rollen som “kortudsteder", der har foretaget denne handling.

    Jeg tænker at det kan være foranlediget af samme grund som Teller, har valgt at pålægge gebyr overfor forretningerne.

    #189662
    AnonymForfatter

    Mon ikke der lidt for meget Nets / Teller monopol

    Kunderne synes bare at skulle betale uanset hvad. Lovgivningen / politikerne halter
    som altid langt bagefter

    Her begyndte ellers også et godt alternativ som kunne give Nets noget konkurrence

    http://www.version2.dk/artikel/visa-stopper-kortbetalinger-med-izettle-uden-oplyse-hvorfor-46734

    Men den fik sektoren hurtigt kvalt og mon Izettle nogensinde får lov at komme ind i DK igen.

    Alt i alt så er jagtensæsonen på gebyrer gået i gang i den finansielle sektor i DK og den alm. forbruger står som sædvanlig tilbage som taber

    #189696
    AnonymForfatter

    Der er ALT for meget monopol, når det kommer til betalingskortmarkedet i Danmark. Her kan Dankort også nævnes, da det jo er Nets’ produkt.

    Men Teller er indløsnings afdelingen og her kan forretningerne heldigvis fravælge Nets og i stedet søge indløsning hos andre leverandørere. Det samme gør sig gældende for terminaler. De kan også købes andre steder.
    Desværre er der for mange forretninger, som er ubevidste om det og som heller ikke tager stilling til, om kunderne rent faktisk skal betale gebyret. I stedet sender de bare regningen videre og optimere bundlinien.
    Kan huske at pressechefen fra Magasin stillede sig op, dengang kreditkortgebyret blev lovliggjort at viderefakturere, og udtalte at Magasin ikke ville belaste/genere kunderne med dette betalingsgebyr. De havde jo i forvejen inkalkuleret dette i priserne på deres vare. Respekt for det.

    Izettle sagen er også en mærkelig størrelse. Det er ikke sektoren i sin helhed, som stoppede det, men derimod Visa Int. Deres begrundelse må være god, da Visa jo fortsat tjener penge på Izettle transaktionerne. Ligeledes gør kortudstederne.
    Visa har fx. tilladt Izettle i Sverige, at deres kort kan bruges her.
    Mystisk.

    #189964
    AnonymForfatter

    Nogen ting dør ud, før de overhovedet begynder.
    Det er i hvertfald status på dette betalingskortgebyr. Teller har offentliggjort, at det omtalte gebyr IKKE vil se dagens lys alligevel.

    Det må være dagens gode nyheder (eller i går for at helt præcis) 🙂

    #190024
    AnonymForfatter

    Teller blev vel lidt forskrækket over nogle politiske udmeldinger.

    Så ja Hemmelig det er da gode nyheder

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.