Boligkøb – Førstegangskøber

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Indlæg
  • #189628
    testForfatter

    kære thsv
    jeg kan udmærket læse og som sagt kunne du jo venligst svare på hvor jeg skriver at det er finasiering over 80% jeg henviser til? Jeg skriver også helt klart hvorfor jeg bringer eksemplet.

    i ævrigt har finasnetbanken et spænd fra 6,6 – 8,6 op til 95% så det var da faksisk helt klart noget der der har stillet spørgsmålet i tråden skulle overveje.

    Faktsik ønsker trådstarteren at låne ca 84% af handels prisen plus lidt til møbler.

    Du skriver thsv at “Nordeas boligkøbsprioritet, som er det klart billigste boliglån"
    Det er den faktisk ikke engang set i forhold til dit hade objekt nr. et danske bank

    #189650
    testForfatter

    Kune faktisk være berigede for debatten hvis man ville forholde sig lidt mere kritisk til disse evige anprisningers om at Nordea f.eks. Har den klart billigst bolig finasierein fordi de har en modkontoen med samme rente. Den er jo simpelthen ikke korrekt som angivet oven for. Modkontoen systemet har flere banker også danke bank. Bare tryk på linket.

    Dels er der faktisk ingen signifikant forskel på danske Banks og Nordeas produkter og rente spænd hvilket viser at konkurrencen på markedet virker.

    Dels findes der andre banker som giver bedre tilbud i følge deres hjemme sider.

    Så Thsv med eller uden kommentarer til læse eller skrive evner kan jeg kun konstatere at der intet sagligt belæg er for din påstand ovenfor.

    #189670
    AnonymForfatter

    Tak for alle besvarelserne… De seriøse, såvel som de mindre seriøse, præget af noget intern fnidder fnadder! 🙂

    Lille update:
    Jeg har bedt været rundt med mine papir ved min nuværende bank, Sydbank, Nordea og BRF

    Jeg har bedt dem regne på:
    Bolig: 2.500.000
    Egenbetaling: 500.000

    Forslag 1: 3.5% fastforrentet 30 årig lån uden afdragsfrihed

    Forslag 2: 3.5% fastforrentet med afdragsfrihed på 10 år, løbetid 30 år

    Forslag 3: 3.0% fastforrentet 20 årig lån

    Desuden har jeg gennemgået min økonomi og forventninger til fremtiden, om hælder pt. mest til et 3.0% løn, eller 3.5% uden frihed 🙂

    Det lader ikke til jeg kommer helt uden om et banklån. Så nu er jeg spændt på at se hvad de kan tilbyde den sidste lille finansering til

    //B.T

    #189760
    AnonymForfatter

    Forslag 3 Lyder som det mest fornuftige, i det renten og løbetiden er markant lavere, dermed skulle den samlede pris på hele lånet være væsentlig lavere.

    Kommer ikke mig ved, men hvad er din stilling? 750.000kr. så bliver man jo en andelse nysgerrig. 🙂

    #189824
    AnonymForfatter

    @tømrer88

    Det er skam helt ok du spørger. Jeg er i oliebranchen 🙂

    #189826
    thsvForfatter

    Jeg har såmænd været kunde i DB siden jeg var ca. 15 år og indtil for et år siden, de sidste 5 år dog kun som sekundær bank efter Skandiabanken.
    DBs lånevejledning var på samme lave niveau, som deres rente på prioritetslån til alm. kunder er høj. Efter deres 24/7-princip blev indført var det for øvrigt svært at undgå gebyrer som almindelig kunde.
    DB præsterede også at lukke min konto som var koblet med NemID og til overførsler vedr. hobby.
    Så nej, jeg har intet til overs for DB, som forekommer at være et amatør-selskab, der tilbyder ringere vilkår til normale kunder end Nordea gør.

    #190402
    AnonymForfatter

    Update:
    Har nu fået et forslag til finansering hos min bank. (Totalkredit)

    Købssum 2.500.000
    Egenbetaling 300.000

    60-80% 2% rente i 10 år
    0-60% 3.5% rente i 20 år

    Banklån ca. 290.000 kr på 6.25% variabel . 20 år.

    Nu mangler jeg at modtage et forslag fra Nordea.

    #190404
    AnonymForfatter

    Nordea har jo en højere bidragssats, så skal have undersøgt om en evt. finansering hos dem er mere rentabel for mig.
    (3.5% fastrente)

    #190406
    AnonymForfatter

    B.T

    Check Handelsbanken , og deres prioritetslån med 3 mdr/tilpasning.

    Alternativt AL

    Personligt holder jeg mig væk fra Quicklånsselskabet (Danske Bank)og Nordea
    De er for dyre og forretningsmodellen er at de indlåser dig i deres bundle produkter

    TotalKredit er bedre end RKD men der er galop i stigningerne på bidragssaterne for tiden
    og godt bud er der er mere på vej starten af næste år.

    F3-F5 hold dig langt væk fra dem.

    #192348
    AnonymForfatter

    Lille update:

    Jeg har valgt at sætte mine boligkøbs planer lidt på hold. Dels pga. jeg lige vil spare lidt mere op så jeg er 100% fri for banklån og tildels pga. kæresten endnu ikke er færdig uddannet og hun godt kunne tænke sig at vi køber sammen.

    Tak for de mange input 🙂

    #192350
    AnonymForfatter

    Klog beslutning.

    Riskoen ved at købe mens den ene i et parforhold/ægteskab stadig studerer er, at man får købt noget der ikke er et godt match:

    1. Boligen kan ligge det forkerte sted, fordi det efterfølgende viser sig, at kæresten har fået job et andet sted.

    2. Boligen kan vise sig at være for lille til det fremtidige. Der er en verden til forskel på det man kan købe for under studierne og efter endte studier.

    3.Og endelig så er man med en god indtægt + su meget mere sårbar. Hvis du bliver fyret skal I sandsynligvis ud i et tvangssalg, hvilket man som regel kan undgå, hvis der er to gode indkomster.

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.