Bank skifte fra DB/RD til PenSam, før eller efter tag-lån

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93271
    AnonymForfatter

    Vi bor i en villalejlighed og skal meget snart have lagt nyt tag. Vi regner med at taget koster os 500.000 kr. Vi er to lejligheder, så det er 250.000 kr til hver. For vores vedkommende har vi et realkredit lån F1 på 2.200.000 kr hos Realkredit Danmark og et banklån på 350.000 kr hos Danske Bank. De to RD og DB er jo samme koncern. Jeg er lidt træt af Danske Bank, og vil meget gerne tilbage til vores gamle bank PenSam (men stadig blive hos Realkredit Danmark). Men er det klogt at tage springet inden tag-lånet er på plads, eller burde jeg vente. Realkredit Danmark jo også skal på banen, idet huset værdi stiger og noget af tag-lånet kan lægges over i realkredit-lånet. Tror I, at hele tagprocessen vil gå nemmere med den nuværende konfiguration (DB+RD), eller er det bedøvende lige meget ?

    #189054
    HalliHalloForfatter

    Jeg vil anbefale dig at du indhenter tilbud i Pensam, hvorefter du gør det samme i DB evt. samtidigt.

    Der er ikke nogen her der besvare dit spørgsmål entydigt, da der ligesom mangler mange oplysninger for at kunne gøre dette.

    I øvrigt stiger ejendomsværdien ikke væsentligt ved at udskifte et nyt tag eller f.eks et nyt køkken.

    God fornøjelse med at indhente tilbud samt efterfølgende forhandlinger med Danske Bank, som – efter min opfattelse – er en helt fantastisk og god bank, så det undrede mig ikke at der kom et indlæg med endnu en kunde,der ville væk fra den.

    #189096
    HalliHalloForfatter

    Tilføjelse: Jeg kan i øvrigt henvise til en fin artikel i Søndagsavisen fra i går, hvori der står, at man altid bør indhente tilbud fra alle 4 realkreditinstitutter.

    Blot anmod om tilbud på en låneomlægning for alle lånetyper, hvorefter du i ro og mag kan udvælge det billigste.

    BRF er i øvrigt p.t. det allerbilligste selskab og det dyreste er Nykredit.

    Men læs artiklen grundigt igennem og du har sparet en mindre formue ved et par timers arbejde.

    #189106
    AnonymForfatter

    Hej Hallihallo.

    Jeg tror, at vi har misforstået hinanden. Jeg sætter ikke spørgsmål ved min realkredit institut. Mere om det er klogt, at skift bank (og flytte banklån)før et nyt låneoptag, eller vente til efter låneoptaget. I betragtning af, at RD og DK er i samme koncern, og det derfor vil gå glattere. I modsætning til et realkredit institut og en bank, som ikke er i samme koncern.

    Mvh Thomas

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.