Hvornår er kreditkort gebyr ulovligt?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93269
    AnonymForfatter

    Jeg spiste på en café i Århus i fredags og betalte med mit kreditkort. Jeg undrede mig lidt over den underlige øre oprunding, men tænkte ikke yderligere over idet det havde været en lang dag, og for det andet der ikke stod noget om gebyr på kreditkort. Da jeg så sidder i toget på vej til København kommer jeg tilfældigvis til at kigge på kvittering. Til min store ærgelse står der gebyr for kreditkort.

    Er det ikke noget med når gebyret ikke var skiltet med, så er gebyret ulovligt og man har krav på at kræve gebyret tilbage?

    #189026
    testForfatter

    er tesen at de ikke må opkræve gebyret hvis de ikke har skiltet med det?
    eller at de slet ikke må?

    http://www.danskerhverv.dk/Nyheder/Sider/Gebyrregler-for-internationale-betalingskort.aspx

    Det tror jeg umiddelbart godt de må og mon det ikke har stået et sted hvor du har overset det?

    #189030
    AnonymForfatter

    Nej jeg skannede hele disken, og det stod der ikke.

    #189034
    JydenForfatter

    Der bliver sjusket helt vildt på dette område og det gælder både store og små virksomheder.
    For en uges tid siden vaskede jeg min bil på vej til lufthavnen i vaskeanlægget ved en OK Benzin tank. Da jeg fik bonen ud for min kreditkortbetaling (Mastercard)var der pålagt 0,85 % i betalingsgebyr og der var ingen skiltning om dette. Og utroligt at et så stort selskab som OK skal have 0,85 % og ikke har bedre aftaler med kreditkortselskabet .
    Nå, men efter at have været i luften lande jeg i GB og jeg kan efter at være kommet hjem se at der ikke er trukket et eneste kreditkortbebyr i Skotland , uanset om det er brugt på hotel, restaurant, stormagasin, supermarked eller lign. Fantastisk at mani Danmark skal betale dtte chikanegebyr i mange forretninger, og at mange af dem der kan finde ud af at tage gebyret ikke kan finde ud af at der skal skiltes med det.

    Der trænger virkelig til en opstramning i Danmark på området.

    #189058
    HalliHalloForfatter

    Jeg betaler også altid med MasterCard, men jeg er aldrig endnu opkrævet for et gebyr. Måske fordi jeg ikke har behov for at få vasket bilen på kredit.

    #189068
    AnonymForfatter

    Så er du jo del af 10% som ikke er insolvente .

    #189072
    AnonymForfatter

    Du husker forkert, gamle ven.

    Du har ikke noget Mastercard. Og heller ikke nogen bil.

    #189090
    AnonymForfatter

    Gebyr på mastercart virker ikke til sådan lige at finde ud af. I Coop net shop, kommer straf gebyret på master kort først frem når der skal betales. Kan da se andre Webbutikker hvor det kan komme frem under almindelige handelsbetingelser.

    Det se så ud til at straf gebyret på webbutikker gælder også mastercart debit. Så undre det bare os, at nogle gider have dette kort.

    #189100
    HalliHalloForfatter

    Ved handel på nettet tager de fleste da gebyr, om det er et Dan- Visa- Master- eller et hvilket som helst andet kort.

    Dette skrevet med forbehold, da jeg sjældent handler over nettet.

    #189108
    AnonymForfatter

    Men nu har jeg meldt caféen til Lån og Spar bank (kortudsteder) som melder episoden til Nets.

    #189110
    AnonymForfatter

    Du har helt ret HalliHallo. Tror også et er mere reglen end undtagelsen. Netop fordi at forretningerne gerne må gøre det (læs. optimere deres bundlinie)

    –>cafe – hvad er det du har i mod Debit kort? synes jeg har læst den udtalelse før. Ja.. du kan ikke trække over på din konto, men ellers?

    De største syndere i dette gebyrvirvar er dog supermarkederne. uden sidestilling. Nu kan de viderefakturere gebyret over til kunden, men har de sat priserne ned? ikke rigtig. Igen..de optimere bare bundlinien.

    –>AlphaMale – Jeg har erfaret at mange caféer og spisesteder, oplyser om gebyret i deres menukort. Det kan derfor snyde en del.

    #189112
    AnonymForfatter

    Det stod der intet om!

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.