skift bank- lavest gebyr

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 32 i alt)
  • mr. umuligtForfatter
    Indlæg
  • #93264
    mr. umuligtForfatter

    Hejsa
    jeg har snart indfriet det sidste af min lån hos min bank.
    Jeg har dog i den proces mistet tilliden til banken og ønsker ikke støtte deres foretagende længere nu hvor jeg snart er i plus.

    under beregn besparelse bankskift, er det kun renten der bliver taget hensyn til.
    men hvilken bank har lavest gebyr for daglig drift.
    Jeg tænker på gebyr netbankbetalinger- gebyr master card- gebyr overførsler til andre banker via netbank samt indsætninger kontant i banken ?

    #188964
    testForfatter

    24/7 hos danske bank kan være et bud. Gratis valuta hævning, gratis kort, gratis netbank og rigtigt mange automater selv om antallet bliver mindre.

    #188966
    AnonymForfatter

    Aldrig i livet om jeg vil anbefale et valg af Danske Ågerbank, som Mr. Umuligt vist i øvrigt er kunde i i dag, og altså ønsker at skifte væk fra.

    Jeg har selv gennemgået bankmarkedet med henblik på at finde frem til en bank der matcher vores behov, som nogenlunde kan defineres således:

    1. Lønkonto med kreditfacilitet på ca. 50.000 kr.

    2. Opsparingskonto eller konti med god rente.

    3. Værdipapirhandel via netbank og depot til fornuftige priser.

    4. Mere ideologisk ønskes en bank der ikke bruger hovedparten af tiden og ressourcerne på at spekulere i fup og fidusmageri (som CDS’er, CDO’er ABS’er, forward og futures forretninger og hvad man nu ellers kalder det finansielle fidusmageri). Vi vil have en bank, som rent faktisk beskæftiger sig med almindelig hæderlig klassisk bankvirksomhed, dvs at modtage indlån og låne ud til fornuftige privatkunder og virksomhed.

    5. Boligfinansieringen ligger vi fremadrettet 100% i realkreditinatituttet, dvs. der er ikke behov for boligprioritetslån eller boliglån i banken. Aldrig nogensinde igen vil jeg købe bolig med baggrund i bankbelåning i banken, og dermed udsætte mig for Danske Banks defacto løftebrud og renteåger!!!

    Når jeg lægger det hele sammen, så er min konklusion (trods mit ellers borlige politiske sindelag) at Arbejdernes Landsbank p.t. er et godt bud på en fremtidig bank til vores husstand. Så dem ender det nok med vi skifter til indenfor den nærmeste tid.

    Især Aktionærlønkontoen (som blot kræver køb af 1 aktie til 1.000 kr.) og Formueflex kontiene har ganske favorabel indlånsrenter.

    #188972
    testForfatter

    tja GP men du har jo heller ikke noget mod at betale gebyr for køb af valuta.

    Det er jo klart at du føre en ideologisk kamp mod danske bank hvad du brugt bare 50 sekunder på bankens gebyr blad ville du løbe væk.

    men god for nøjelse.

    https://www.al-bank.dk/NetModules/AL_FilUpload/getFile.aspx?ID=31

    #188980
    AnonymForfatter

    Igen og igen tager vi dig i manglende indsigt, faktuel fejl, fejlslutninger og uvederhæftige analyser. Skam dig Test!

    Jeg har brugt omkring halvanden time på systematisk at sammenligne renter, priser for værdipapirhandel og opbevaring samt andre gebyrer i de to banker (AL-Bank og Danske Bank).

    Der er selvfølgelig områder, hvor Danske Bank er billigst og der er er områder, hvor AL-Bank er billigst på gebyrsiden, men grundlæggende er forskellene ikke markante.

    Til gengæld er indlånsrenterne markant bedre i Al-Bank end Danske Bank, mens de udlånsrenter der kan opnås på de produkter jeg påtænker at bruge (en kassekredit) er mindst lige så god som hos Danske Bank.

    Sammenligningen er selvfølgelig set ud fra den måde jeg vil bruge banken på – dvs. jeg lægger til grund at jeg skal bruge realkreditfinansiering, indlånsprodukter, netbank, værdipapirhandel via netbank samt en mindre kassekredit på 50.000 kr.

    Og når vi nu taler om Danske Banks prisbog, så vil jeg da lige henlede opmærksomheden på ågerpriserne på boligområdet (ikke renterne) men alle de spredte gebyrer der samlet summerer op til en formmue.

    http://www.danskebank.dk/PDF/Priser-vilkaar-faktaark/Generelle-vilkaar/PRISBOGDB.pdf

    Når man lægger alle Danske Banks gebyrer sammen, så er AL-Bank i hvert fald ikke dyrere når der kommer til prisen for at håndtere en bolighandel.

    Og lad os så begive os ud i den tænkte situation, at jeg tager et eller andet lån i Danske Bank (eksempelvis et billån), hvor jeg aftaler en favorabel rente. Hvad skal jeg så bruge en sådan aftale til? Få måneder efter man er gået ud af døren har de jo sat renten 2-3% op igen! Med den uhæderlige praksis Danske Bank lægger for dagen er en sådan aftale ikke mere værd end en leasingkontrakt med Stein Baggers (a.k.a. Steen Bech’s) underskrift på.

    #188982
    testForfatter

    Gp lad mig sige det rent ud. Du er et fjols der femture til det helt ekstreme.

    Det vill ca koste mig 4000 kr om året at skifte til al.

    Men jeg gider ikke at regne på din økonomi det gør du bare selv, men det er et faktum at al har gebyre på ting der er gratis i danske bank og Nordea.

    Efter min bedste overbevisning er det at ha en kassekredit en både dyr og dum måde at finansiere ens manglende evne til at styre ens privat økonomi på.

    #188988
    AnonymForfatter

    Test, jeg tror simpelthen du er simpelthen det mest urimelige og uforstandige menneske jeg nogensinde har mødt. Det siger jeg ikke med henvisning til at du ikke er i stand til at skrive et nogenlunde almindeligt dansk. Jeg siger det med henvisning til indholdet.

    For det første, er kassekreditten jo noget der følger gratis med alle bankskift. Jeg planlægger ikke at trække på den, men det er noget man har, just in case!

    Og dernæst, så gør jeg det meget tydeligt, at jeg ikke taler generelt og endnu mindre ud fra din lille usle privatøkonomi. Så længe renten på dit prioritetslån ikke kan ændres fra 1,7%, så fred være med det, så skal du selvfølgelig lade Danske Bank blive ved med at tabe penge på produktet. Andet ville være dumt fra dit personlige synspunkt.

    Jeg taler som sagt om den bankløsning der passer til mig rent personligt, ud fra det krav jeg har specificeret ovenfor.

    Og lad mig så sige, at et vores kommende parcelhuskøb, som måske ligger 4-5 år ude i fremtiden skal baseres på ren realkreditfinansiering på ca. 60% af ejendomsværdien. I dette tilfælde viser min beregning, at Danske Banks samlede gebyrer for håndtering af et ejendomskøb vil være signifikant højere end Al Bank.

    Og jeg må bare sige at kun et fjols som dig forstår ikke at 35 kr. i gebyr for veksling af valuta i AL Bank mod 0 kr ved Danske Bank 24-7 på ingen måde kan opveje den at indlånsrenten på Al Banks lønkonto er mellem 0,75% og 1,5% mens Danske Bank giver mellem 0,00% og 0,125%.

    Så igen, så bekræfter du ved dine indlæg, at du er og bliver et ubegavet fjols som hverken kan stave, regne eller tænke konsistent! Tag dig dom sammen menneske!

    #188992
    pj53211Forfatter

    Tilbage til det oprindelige spørgsmål.

    Jeg skiftede for et tre måneder siden til danske bank ifm et huskøb. I sammenligning med Nordea, sydbank, AL og lån&spar var DB bedst på både renter og løbende gebyrer. Gebyrer ifm huskøb var til forhandling og endte næsten 50% lavere en sydbank, hvor jeg havde været kunde i over 30 år. Lidt samme vurdering som ‘test’ laver. Vores belåningsprocent er omkring 60.

    Renten på prioritetslånet er siden fulgt indskudsbevisrenten nedad. Igennem prioritetslånet er bundet sammen med budget og opsparing, så rentebetalingen reduceres og indlånsrenten er uden betydning.

    #188996
    AnonymForfatter

    Hvad er din rente så på boligprioritetslånet pj3211?

    #189004
    pj53211Forfatter

    2,7%, men det følger som sagt nationalbankens indskudsbevisrente

    #189006
    AnonymForfatter

    Danske Bank anvender p.t. et prisinterval der hedder 2,95% – 4,90% i tillæg til Nationalbankens indskudsbevisrente.

    Og da indskudsbevisrenten er -0,2% har du med andre ord sprængt skalen. Mindste opnåelige rente i Danske Bank er i dag 2,75%.

    Forklaringen på dette er selvfølgelig, at du har optaget lånet inden Danske Bank ændrede priser og hævede priset på prioritetslånene. Det skal du selvfølgelig være glad for. Men til nye kunder – der kunne være interesseret i at skifte til Danske Bank gælder er de priser der kan opnås 2,75% – 4,70% vel at mærke på den inderste del af lånet.

    Til sammenligning kan du i dag få et F1 flekslån til en effektiv før skat rente på 1,66%, dvs. at prioritetslånet er et temmeligt dårligt alternativ til realkredeitfinansiering.

    Jeg vil helt klart anbefale, at man ikke bruger bankfinansiering på den del, der ligger under 80%. Det er ganske enkelt for dyrt!

    #189008
    testForfatter

    Just in case er jo et fantastisk godt argument gp.

    Helt i tråd med alt det lort du lukker ud om danske bank.

    Du har tydeligt vis hverken styr på din egen økonomi eller en skid andet.

    Fjols!

    #189010
    AnonymForfatter

    Test, bliv du bare ved med (i dine i øvrigt hjælpeløst formulerede indlæg) at anbefale potentielle kunder at låne til bankrenter på 7,95% frem for lån med ÅOP 0,0%. Og bliv du bare ved med at anbefale kunderne at tage dyre variabelt forrentede prioritetslån i banken til 2,70% – 4,70% frem for at låne til den et-årige´realkreditrente på 1,66% (effektiv rente).

    Dine råd er så åbenlyst stupide, at det er himmelråbende tydeligt hvem der har narhatten på i dette forum!!!

    #189012
    AnonymForfatter

    Berlingske skriver: Pas godt på med bankernes dyre prioritetslån

    http://www.business.dk/oekonomi/pas-godt-paa-med-dyre-prioritetslaan

    Tusindsvis af danske boligejere snyder sig selv for store summer, fordi de fravælger realkredittens gode, gamle boliglån og optager nye prioritetslån i banken i stedet for.

    En udregning, som firmaet Mybanker.dk har udarbejdet for Berlingske Tidende Business, viser således,at man let kan komme til at betale flere hundrede tusinde kroner mere med et prioritetslån til én million kroner over ti år end med et realkreditlån.

    Det gælder endda, selv om regnestykket bygger på en antagelse om, at man har 200.000 kroner stående på sin konto som likvider, hvilket burde tale til prioritetslånets fordel.

    At bankerne trods dette kan storsælge dyre prioritetslån undrer Henrik Juul, ekstern lektor ved Handelshøjskolen København. Han oplyser således, at bankerne ifølge »god skik-regler« er forpligtet til at fortælle kunderne, at realkreditlån som hovedregel er billigere. Danske Bank skal således fortælle deres kunder, at et realkreditlån hos koncernpartneren Realkredit Danmark ofte er billigere end et prioritetslån hos Danske Bank.

    #189014
    AnonymForfatter

    Forøvrigt, så er Finanstilsynet med Basel III reglerne på vej med nogle regler, der vil tvinge bankerne til at hæve marginalerne på både eksisterende og nye prioritetslån.

    Og hvorfor nu det?

    Jo, det bliver fremover således, at utrukne kreditter skal vægte tungere, dvs. at hvis en boligejer fx har et prioritetslån på 500.000 kr. og har 300.000 kr. på modkontoen, så ville de 300.000 før være “gratis for banken", hvorimod banken fremover skal tilvejebringe ansvarlig kapital (Tier1 eller 2) for de utrukne kreditter.

    Så bundlinjen er, at når Basel III træder i kraft i Danmark, så bliver marginalerne enten hævet så det virkelig kan mærkes, eller prioritetslånene bliver afskaffet/udfaset.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 32 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.