85% af Mybankers brugere ytrer utilfredshed med Danske Bank

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 60 i alt)
  • Indlæg
  • #190432
    AnonymForfatter

    Ja Molan , det har du til dels ret i. men det er bare ikke altid ens egen skyld.
    Det ved bankerne og RK’erne også godt og det udnytter de så “ud i det ekstreme"

    Som jeg skrev til HJL , så burde alle som minimum overveje

    1) Hvor du er mest følsom/udsat set ifht. prisstigninger , gebyrer, omkostninger og
    renter (således man undgår det mest åbenlyse bla. indlåsningsfælder, bundle produkter)
    2) Hvordan strukturer man bedst sin exit hvis pkt.1 tager overhånd
    3) Hvilket segment er det lettest og billigst og træde ud ad
    4) Transperansen ifht. produkt(erne) altså hvor let det er at gennemskue kompleksiteten
    ergo hvad er risikoen for et økonmisk tab når du har overset/eller lavet en fodfejl
    fordi produktet uigennemskueligt
    5) Troværdighed!

    Altså en risiko analyse fordi det er forbundet med risiko at gøre forretning med i en bank. Desværre er det så langt fra alle som er så kritiske , men burde være det! for
    i de mest grelle tilfælde risikerer man jo et livslang stavnsbånd.

    #190434
    Mr RForfatter

    Vbturbo der er godt nok mange ting du udtaler dig meget sikkert om. Der er dog nogle meget faktuelle forkerte ting i det du skriver

    Du skriver:
    Jo da og lidt en gratis omgang! for renten på de variable lån er da ikke noget problem.
    Det er bankernes forløjede sludder om stigende fundingomkostninger + , + , + , derimod

    Gebyrene afspejler ikke længere de faktiske omkostninger
    Renten afspejler ikke længere risikoen for de fleste.

    “Mit input til dit indlæg":
    Det kan slet ikke diskuteres om hvor vidt der er stigende fundingomkosterninger. Det er der. Det er et faktum!!!. Spørgsmålet er bare om renteforhøjelserne svarer til den stigning.

    Hvis vi taler om renten i banken er det noget andet end bidraget i realkreditselskaber.

    Renten i banken afspejler altid risikoen ved at låne til den enkelte kunde set fra bankens side. Det er præcis risikoen renten bliver fastsat efter.

    Bidraget afspejler belånningsgraden og er altså en generel over en bred kam risikovurdering.

    Det er to fundamentale forskellige indgangsvinkler.

    “Du skriver så:

    Renten afspejler bankernes uduelighed ,idioti og inkompentance!
    Renten afspejler ranipulation , indlåsning og tvivlende legitime forretningsmetoder

    Fair nok at du er sur på bankerne, men måske du går bare en lille smule over gevind her ?

    #190436
    AnonymForfatter

    Helt Generelt!

    Så er eks.vis Toyota en langt mere pålidelig finanseringskilde end Danske Bank eller Nordea for den sags skyld.
    Toyota har jo forstået at hvis man vil sælge en Toyota igen til samme kunde , så behandler
    man ikke kunden som lort!

    Banker helt Generelt
    I dag 6& om 6 mdr 12% = RKD 100%
    og skal du have en fornuftig rente nu om dage prakkes du jo en masse krydsalg og
    reel indlåsning

    Helt generelt
    Hvis du har finanserne i orden finanserer du via friværdien i prioritetslånet altså
    kun hvis du ikke har beløbet kontant.

    Helt generelt
    Den alm. billåner som kun har <= 20% i udbetaling og ingen andre aktiver bør derfor
    afveje de risikoer der efterhånden er ved at gøre bank forretning og stedet vægte
    /minimere sin følsomhed.

    Den realistiske ÅOP ligger nok mere hos eks.vis bilforhandlere end i banken -;)

    #190442
    Mr RForfatter

    Den samme Toyota der ville udskifte de nye sidespejle jeg havde fået ved eftersyn?

    De har jo også variable renter vbturbo og husk nu at kigge på ÅOP efter skat og ikke bare ÅOP.

    #190446
    AnonymForfatter

    Hurtig kursus til dig om følsomhed i bank regi – set fra en kundevinkel

    Den stakkels bank kunde mister sin arbejde mdl. indkomst 30.000 kr.
    Fanget i bankens mange krydsalgsprodukter/bundleprodukter

    Ups per defination får kunden lige pludselig status som “risiko kunde"
    og hvad sker der så lige med hans ÅOP ?

    1) I banken
    2) Og eks.vis hos Toyota (skal lige sige at jeg ikke har/aldrig ejet en Toyota)

    Kom så MR.R

    Giv mig nu rygklapper rådet om at gå ned i banken til “produkt sælgeren" med budgetet og få lavet en livslang afdragsordning -; til 12 – 15 – 18% ÅOP)

    Ved du hvad banksælger og rkd mægler.
    jeg ved godt du desillusioneret over at du måske snart ex danske bank ansat , men det er
    sundt for dig at komme ud i den virkelige verden og få et pust realisme.

    #190448
    Mr RForfatter

    Hvorfor bliver du så hidsig fordi jeg fremsætter nogle andre synspunkter ?

    Når du er klar til at komme med et sagligt svar kan du også regne med et fra min side.

    #190460
    AnonymForfatter

    Toyota har også Elitelån med fast rente til ca. 3,5%, det fik jeg tilbudt i sin tid (jeps jeg køre Toyota), har dog ikke lån i bilen da det var billiger at bruge andelsbolig kreditten da jeg så slap for stiftelsesomkostningerne og jeg skulle kun låne 30.000 og kun nogle få måneder (min andelsbolig kredit er på 4,7% hos Swedbank, hvilket er grunden til at skiftede bank fra DB, som kun kunne tilbyde 6,24% da jeg skiftede, det var DB’s laveste sats på andelsbolig lån på daværende tidspunkt).

    #190462
    HJLForfatter

    For at få jeres opmærksomhed; påstand: Man kan gå ind i danske bank og få fast rente på billån til ca. 4 %

    Indspark, i sammenligner æbler og pærer.

    Bilforhandlerens samarbejdspartner, dvs.Bilfinansierings selskaberne er firkantet i fht. Vilkår hvor bankerne måske er firkantede i fht. Krav om rådighedsbeløb.

    Det betyder.

    Banken kræver indsigt i din økonomi og vil oftere være til, at tale med hvis du eksempelvis bliver arbejdsløs i en periode. Banken kræver ikke 20 % i udbetaling.

    Bilfinansierings selskabet kræver 20 % og en simpel kreditvurdering i form af; en rki kontrol + simpel application score.

    Bilforhandleren har oftest højest etableringsomkostninger og i nogle tilfælde kræver de store gebyr ved førtidig indfrielse (fordi de har givet dig rabat ved købet fordi du lagde finansieringen der) bilforhandleren vil nemlig gerne sælge dig finansieringen da han får provision for henvisning til sin samarbejdspartner = forhandlingsmulighed.

    Hvis din bil totalskades inden den er færdigbetalt og forsikringsselskabet udbetaler en erstatning, hvad sker så med lånet og dine penge?
    Hos bilfinansieringsselskaberne vil de kræve lånet indfriet = spildte etableringsomkostninger.
    I banken vil de måske lade dig købe en ny bil og så blot ændre på sikkerheden (pantet i bilen) = du sparer etableringsomkostninger..

    Man kan nemlig få fast rente på billån i danske bank til ca. 4 %, løsningen laves på samme vilkår som hos forhandlerne og via datterselskabet Nordania leasing A/S, du bliver selvfølgelig først tilbudt et traditionelt billån, da det er in top off mind hos rådgiveren, altså det æble han/hun spiser til daglig og i øvrigt selv kan producere og dermed selv se indtjeningen på. Så hellere det en en henvisningsprovision….

    #190466
    AnonymForfatter

    HJL

    Jamen jeg vil ikke modsige dig -;)

    Interessant info og hvor mange af kunderne mon kvalificerer(krydsalgsprodukter) sig til at blive tilbudt / “rådgivet" til den løsning – <= 1 % ?

    Og så er der jo med stor sandsynlig en pris der betales et andet sted i bundleproduktet
    måske rkd -;) ?

    Og så er vi jo tilbage ved risiko momentet ved at låne penge i banken (følsomhed)

    Krydsalg og endnu mere cirkus Danske Banke
    http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeins…430.ece

    #190472
    AnonymForfatter

    PS

    Foresten så skal du jo ikke være kunde hos Toyota for at komme i betragtning
    Så det er vel nuanceret ikk ?

    #190478
    AnonymForfatter

    Danskerne er jo ved at have forstået det

    http://epn.dk/privat/article4894917.ece

    men sådan må det jo gå når bankerne har snablen dybt nede i samfundskagen og kundernes
    lommer. Grotesk at udenlanske nedskrivninger skal betales af danskerne

    Konsekvens: indenlandsk væskt/forbrug er gået i stå

    Første præmien går til landsskadelige Danske Bank

    #190482
    HJLForfatter

    Vbturbo, du skal ikke være kunde i DB for at søge finansiering i Nordania.

    Nordania står ligesom jyske Banks, jyske finans for mange af aftalerne ude hos bilforhandlerne, så svaret på dit spørgsmål er svært.

    Du har måske ret at kun 1% tilbydes produktet, som jo reelt er en henvisning mod provision. Det skyldes nok at mange ikke har de 20 % selv, mange har friværdi til et prioritetslån og resten har måske enten behov for fleksibiliteten i bankaftalen eller ganske enkelt en økonomi som gør at banken ikke vil være det bekendt, at sende dem videre.

    Jeg vil vurdere at det mest af alt handler om rådgiverens, top off mind, frem for krav til bundling.

    Hvorfor ikke henvise og få provision, frem for at lade gå til forhandler konkurrenten?

    #190486
    testForfatter

    det er jo en helt fantatisk vind vind sitution for vbturbo, først er danske bank skyld i krisen, så er danske bank skyld i at den fastholdes og inden imellem er de bare nogle røvhuller.

    brok er sikret til evig tid.

    #190490
    AnonymForfatter

    HJL

    Du har langt mere viden omkring dette segment end jeg.
    Men det er faktisk meget interessant hvad du skriver

    vil tilføje at mens jeg var kunde i DB
    har jeg været inde på Nordania og aldrig kunnet finde deres reale pristavle , og site’t formidler også mere et udtryk omkring leasing end variabel / fast rente finansering

    1) Du skriver at man ikke skal være kunde i DB for at kunne få finanseret i Nordania
    men er da tvivlende overfor om du kan komme direkte ind fra gaden og få
    de ca. 4% som du nævner (men interessant)

    2) Sådan helt generelt og set bort fra prioriteter og friværdi.
    ja hvorfor henviser rådgiverne (produkt sælgerne) så ikke i langt større omfang
    kunderne til et billigere produkt ? “Ærlig og reel rådgivning" glade kunder må vel
    det vigtigste ?

    Det er vel fordi der er en driver her(altså henvisningsprovision ikke genererer
    et lige så godt salg i den øvrige produkt suite).
    Dvs. flere krydssalg og sælg noget dyrer til kunden (produktsalg ikke rådgivning)

    Bemærkelsesværdigt at bankerne i deres prisbøger tilbyder “billån" og konkurrerer med
    deres egne datterselskaber (specielt her i disse omkostningstider “redundans")

    #190494
    HJLForfatter

    Jeg er 100 % sikker på punkt 1) de er til for alle, om renten pt. Hedder 4-4,5 ved jeg ikke. Jeg kunne heller ikke finde priserne, jeg tror nu ikke de er hemmelige, har da fået dem oplyst ved at kontakte dem engang for 1/2 år siden.

    Som forklaret tidligere er det ofte Nordania og jyske finans der i sidste ende står for finansieringen for bilforhandleren også selvom du ikke er kunde i banken.

    Jeg kan ikke forklare bedre hvorfor banken ikke henviser flere end jeg allerede har gjort; æbler og pære teorien,, du har selvfølgelig ret i at der isoleret set er mere fortjeneste at føre på bogen for den enkelte medarbejder ved billån. Fht. Henvisning.

    Nå jeg ville nu egentlig også blot give jer denne detalje med, i debatten så må i jo selv vurdere hvordan i takler jeres næste bilkøb.

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 60 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.