flytning af ratepensionskonto

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93254
    AnonymForfatter

    På en ratepensionskonto er der udtrukket nogle danske obligationer samt renter som er sat ind på sin egen konto, ikke ratepensionskontoen, de penge vil vi gerne overføre til en anden bank, stadig som ratepension,men for at få en fast højere rente end hos vores bank.
    Der er nu gået over fire uger uden at pengene er flyttet, og banken har meddelt at det tager lang tid da det er mere kompliceret at flytte en ratepensionskonto til et andet pengeinstitut.
    Vil spørge om det er rigtigt.

    #188752
    HJLForfatter

    Jeg mindes at have læst en tidsfrist på 8 uger men kan ikke komme på hvor den tidsfrist stammer fra. Jeg har fundet følgende svar som vidst ikke gælder alle ordninger, måske leder jeg videre i aften;

    http://www.finanstilsynet.dk/Temaer/Forbrugere/Spoergsmal-og-svar/Forsikring-og-pension/Sporgsmal-liv-arb.aspx?sc_lang=da

    Hvor lang tid må det tage et selskab at flytte min ordning til et andet selskab?
    Den finansielle lovgivning indeholder som udgangspunkt ikke regler om, hvor lang tid det må tage at flytte en arbejdsmarkedsrelateret pensionsordning fra et selskab til et andet. Lovgivningen kræver imidlertid, at et livsforsikringsselskab skal handle redeligt og loyalt over for sine kunder. Det følger af denne forpligtigelse, at et livsforsikringsselskab bør udføre en administrativ handling ved kundens anmodning herom indenfor rimelig tid og uden ubegrundede forsinkelser.

    #188764
    HalliHalloForfatter

    Jeg forstår desværre ikke rigtigt hvad du mener, Keld Boitang?

    Det kan godt være at dit indlæg er klart nok formuleret, men jeg syntes at du bør kontakt din nye bank, der jo har anmodet om at få flyttet dit aftale over til dem.

    Kan vi få oplyst hvilken bank du flytter fra og til? Fraflytterbanken er velsagtens Danske Bank?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.