Bank tager penge tilbage.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • UrtosseForfatter
    Indlæg
  • #93232
    UrtosseForfatter

    Hej

    Jeg har lige et spørgsmål.

    Jeg er kunde i en bank som så mange andre, idag når jeg kommer hjem fra job ligger der en sms på min mobil, hvor banken har taget sine penge tilbage fra mine betalingsservices. Uden at jeg har snakket med banken.

    Kan det virkelig passe at man må det? Uden at jeg har hørt noget som helst. Jeg er godt klar over min konto var i minus, men ligefrem at kræve pengene ind fra de ting jeg skal betale, så jeg nu mangler at betale dem istedetfor virker ret dumt af banken.

    #188362
    AnonymForfatter

    Hvis der ikke er dækning på kontoen, vil banken normalt afvise at gennemføre PBS-betalinger. Det er der ikke noget unormalt i.

    #188364
    UrtosseForfatter

    Nu er pengene bare allerede hævet, hvilket undre mig en del. Og man kunne vel i det mindste få fat i mig før man gjorde det.

    Jeg syntes det virker som utrolig ringe service man ikke engang spørger kunden.

    #188366
    AnonymForfatter

    Det afhænger af situationen. Har du trukket over uden bankens godkendelse så vil de naturligvis forsøge at dække tabet via andre af dine konti. Det er helt normalt – og det er dit ansvar, ikke bankens, at du får betalt dine regninger.

    Har du fået bevilget et overtræk ja så er situationen en anden idet banken så havde godkendt, at du gik i minus og I har formentligt aftalt en dato, hvor underskuddet ville blive dækket. Er det tilfældet så burde banken have overholdt den aftale og ikke overflyttet pengene.

    #188378
    OpgaveForfatter

    Det kan da ikke være bankens ansvar, og du brokker dig over de ikke kontakter dig. Kunne det ikke have været en ide, at du havde kontaktet banken på forhånd. Det er vel ikke en overraskelse at der nu er overtræk, du har jo kunne se dine pbs aftaler i en uges tid og vidst hvad der kom ind af indkomst.

    Men ja det er vel lettest at skyde skylden på andre. Banken er ikke et ta’ selv bord !

    #188382
    MichaelForfatter

    Nej, det må banken naturligvis ikke. Banken skal altid betale dine regninger også selvom du har minus på din konto. Det er selvfølgelig bankens ansvar, at du ikke sørger for at have dækning for dine udgifter.

    Nu da du så mangler pengene er banken rent faktisk lovmæssigt forpligtet til at yde dig et rente- og afdragsfrit lån således at du kan opretholde dit overforbrug.

    PS: Du bør kraftigt overveje at anmelde sagen til Pengeinstitutankenævnet.

    OBS: Ironi kan være anvendt…

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.