F1 eller F5

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93226
    AnonymForfatter

    Jeg har flekslån F1 med afdragsfrihed men skal have rentetilpasning nu. Lånet er på 900.000
    Mine overvejeler går på: Skal jeg forsætte med F1 og betale et beløb på ca. 1542 kr et år endnu eller skal jeg tage F5 og betale 2116 kr (ca. 600 kr. mere) men så være sikker på at denne udgift er i ro de næste fem år! Jeg kunne ellers godt tænke mig at beholde F1-lånet et år endnu og så bruge de sparede 600 kr til at betale min bankgæld hurtigere ned med, men jeg er ingen gamblertype, der for havde jeg besluttet mig for et F5 lån, og så er banklånet også væk om 4-5 år, når der skal renteilpasses igen. MEN
    efter at have læst Ekstra Bladet(bl.a.) søndag artikel om netop denne problematik er jeg igen kommet i tvivl-
    der står f.eks. citat"der er ingen grund at formode, at der er store renetestigninger på vej i de nærmste år, mener John Norden, partner i Mybanker.dk"
    og
    “så længe renten på F1 lån holder sig under den aktuelle faste rente på 3,5 prct. vil du tabe penge år for år (hvis du lader dig lokke af rabatten)"
    og
    “F1 er billigere så længe den korte rente holder sig under 3,5 pct. Men hvad siger renteprognoserne om, hvornår F1 renten kommer over 3,5 pct? (der svares) Mit råd er at man skal lade være med at skæve til disse renteprognoser. Det har ofte vist sig, at de tog fejl."
    Så er der noget der har nogle kommentarer til dette?

    #188308
    AnonymForfatter

    Jeg tror vi får den japanske syge – med lave renter så langt øjet rækker.

    Så jeg vil vælge F1.

    Men brug besparelsen til ekstra afdrag på gælden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.