Santander bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93218
    AnonymForfatter

    Jeg overvejer et billån via min bilforhandler, de samarbejder med Santander bank, er der nogen som har nogle erfaringer med denne bank?
    Man høre så meget om ågerkale på lånemarkedet, har ikke lyst til at falde i den fælde.

    #188232
    AnonymForfatter

    Santander er en stor bank, så det skulle ikke være et problem, men det er dog en spansk bank.

    #188234
    AnonymForfatter

    Hej

    Du kan rolig stole på Santander, de er meget store i europa, de er meget seriøse. Prøvede at finde en artikel om at de for kort tid siden blev lå i top bland bedste kunde tilfredshed i Europa, men kan ikke finde artiklen på nettet. Jeg arbejder ikke eller har aktier i Santander!!

    De er mest offentlig kendt på at de er hoved sponsor for Ferrari holdet i Formel 1.

    Mvh

    Henrik

    #188236
    AnonymForfatter

    Så lang så godt, tak for infoen begge to 🙂 de vil låne os 158000 til 2340kr pr måned i 8 år. Uden udbetaling, i min egen bank vil det blive noget mere, men det er vel også fair nok, ikk?

    #188238
    AnonymForfatter

    Hvis du mener det er fair at betale 224.640 kroner for en bil til 158.000 ? det er 42% mere end den koster – så skrab lidt flere penge sammen så du har lidt udbetaling. Tænk på når du har haft bilen i 2 måneder så skylder du 220.000 for en bil der er 120.000 værd.
    8 år er meget lang tid – er det den bil du gerne vil kører rundt i om 8 år?
    Privat-leasing – koster mindre om måneden.
    Skal du have en bil?
    Skal du kører langt?
    Køb en billig brugt bil til 20.000 kontant.

    Biler er verdens dårligste sted at sætte sine penge 🙂

    #188240
    AnonymForfatter

    Tja, det kan jeg godt se.

    #188242
    thsvForfatter

    Nu er der jo rent faktisk for renteudgifterne på lånet, der medfører en skatterabat på 20-21.000 kr. Og den samlede ÅOP forekommer ikke urimeligt, når man påtænker at det er et køb uden udbetaling.

    Og nej, gælden opskrives ikke til 220.000 efter 2 måneder, renter tilskrives løbende, hvis du ikke ved det!

    At der er en restgæld om 5 år på under 50% af nyværdien behøver ikke at være noget problem, men efterlader selvfølgelig heller ikke nogen friværdi som udbetaling til næste bil.
    Min bil er snart 8 år gammel, og påtænker da ikke udskiftning af den grund, det er først nu, at de billige km (afskrivning) kommer, og så længe rep. kan holdes nede er bilen da langt billigere at køre i, end en ny med stor sfskrivning.

    #188244
    AnonymForfatter

    Det er selvfølgelig ikke korrekt at du skylder 220.000 efter 2 måneder. Da de 224.640 er prisen du har betalt efter 8 år, for at have nogen andre til at lægge ud for dig, da man ikke selv har pengene. Ganske naturligt, at det skal koste noget, og jeg tjekkede prisen hos nogen af markedes billigste som er Diba osv. og det er samme ydelse de tilbyder.

    Renterne bliver selvfølgelig tilskrevet hen af løbetiden, jeg gætter på at fordelingen af ÅOP (renter + omk.) er ca. kr. 700 af ydelsen pr måned og afdrag så udgør kr. 1.640 dvs. at hvis dine behov er anderledes om 3 år (36 mdr.) og vil sælge bilen vil du stå i den situation at du har afdraget ca. 59.000 af bilens pris fra de kr. 158.000, og så er det jo op til markedet om den er ca. 100.000 kr værd. Prøv at kig hvad tilsvarende bil koster der er 3 år gamle, og hvad de er afskrevet med i forhold til nyprisen. Jeg går ud fra det er en fabriksny bil, siden der tilbydes 0 kr i udbetaling, og tommelfinger reglen hedder ca. 30 % afskrivning over 3 år og 60.000 km. Og til de 100.000 i restgæld passer det meget godt, så den burde gå lige op.

    Sum og samarum er at hvis du har bilen i 3 år koster det dig at få den finansieret
    36 x 700 kr. = 25.200 og ud over det burde det gå lige op.

    Hvis du vælger at købe en 20.000 kr. bil, så husk reperationer/syn kan uheldigvis overstige eller komme tæt på de 25.200 kr. som den ny bil koster i finansierings omk. Og så er det da sjovere at have en bil man stoler på hver dag, eller kan køre ned til en forhandler at banke i hovedet hvis det ikke skulle virke, han vil jo gerne sælge dig din næste bil også.

    Og hvis situation er at du har den i 8 år og har betalt 224.000 total for bilen inkl. renter og omk. så ejer du jo en bil, og kan sælge den og trække det fra de 224.000 kr.

    Det er skrevet ud fra egne bitre erfaringer, og alle tal er rent gætteri, men dog ikke helt forkert. 🙂

    Mvh

    Henrik

    #188246
    thsvForfatter

    Vil du godt angive et link til f.eks. en FIAT 500C COOL 1.2, der koster 2.300 kr uden startydelse?

    http://www.terminalen.dk/leasing/privatleasing-og-finansiering/fiat-privatleasing

    Leasing koster 2.195 kr for denne med 25.000 kr i startydelse.

    Konditioner: 25.000 kr. i førstegangsydelse inkl. etableringsomkostninger. Løbetid: 36 måneder. Kilometer i hele perioden: 45.000 km

    Herudover kommer der helt sikkert et tillæg, hvis du kører over de 15.000 km årligt.

    #188250
    AnonymForfatter

    Jeg har et billån hos Santander .. Optaget for 3 år siden (150.000,- 6år 4.8% fast)..
    Har aldrig haft nogle problemer.

    #196526
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg har lige købt en bil til 35000 udbetaling selv 105000 med lån fra santender med renter etablering omkostninger 74000 og lån på 8 år er ok??

    #196532
    testForfatter

    Og spørgsmålet er?

    #196538
    AnonymForfatter

    Er det ok med 24000kr i etablering omkostninger

    #196552
    testForfatter

    Med tre nuller? Lyder nok lidt i overkanten

    #197692
    AnonymForfatter

    A pro pos etableringsomkostninger for lån, da vær opmærksom på, at såfremt du skulle gå hen og få totalskadet bilen, da skal den aftale du har købt bilen under først betales ud, hvorefter du skal oprette ny aftale på erstatningsbilen – og dermed igen betale mere eller mindre tilsvarende etableringsomkostning igen, for anden gang.

    Jeg købte bil medio januar i år, var uheldig og fik totalskadet bilen første dage i april, og selv i sådant tilfælde accepterer Santander ikke undtagelse.

    Jeg kommer derfor til at starte forfra og betale etableringsomkostning – spørgsmålet er så, om jeg har lyst til at det er Santander der skal have aftale for erstatningsbilen, og dermed tjene dobbelt på det at jeg i princippet skal have finansieret én bil.

    Denne regel hos Santander fremgår ikke direkte af aftalen med Santander.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.