Afvikling af lån

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93212
    AnonymForfatter

    Hej
    Først vil jeg starte med at sige, at jeg aldrig rigtigt har brugt kræfter på at sætte mig ind hvordan min økonomi fungerer. Jeg har altid haft den overbevisning at jeg kunne bede min bank rådgiver om at tage sig af mig, og så var den hellige grav velforvaret. Så mine konti (budget, lån og løn) har altid været forvaltet som min rådgiver har foreslået mig. For snart 3 år siden flytter jeg sammen med min kæreste, og kort efter slår vi vores lån sammen – lån vi har fået i forbindelse med brud/ skilsmisse, vi ender op med at skylde omkring 190K. Vi afdrager, og er nu på 131K. Vi sætter nu 5200,- ind på lånet hver måned. Nu kommer vi så til den del jeg ikke rigtigt kan regne ud (måske for meget pjæk i matematik timerne)
    Vores lån er på – 131.732.32,-
    Ydelse – 5200.00 /måned
    Resterende ydel.- 32 stk
    Rente af gæld – 14,700%
    Nominel årlig
    rente af gæld – 15,530%
    Forudsat at sidste afdrag er på 5200,- kommer vi altså til at tilbagebetale 166400,- – hvilket er 34667,80 mere end lånets størrelse, dette over 32 måneder.
    Nu er min tanke så, om det kunne være muligt at få sat indbetalingen på lånet på pause hos banken i 8 mdr, mod at vi starter med at indbetale 40000,- og fremadrettet indbetaler 40000,- hver 8. måned, indtil vi slutteligt indbetaler det resterende beløb på omkring 12000,-
    Ideen er at optage et rentefrit lån, på 42000,- hvoraf de 40000 indbetales på vores lån i banken, derefter bruger vi 8 måneder på at afbetale det rentefrie lån, optage et nyt, afdrage på bank lånet igen og så fremdeles.
    På den måde ville vi iflg. mine beregninger ende med at have betalt 138318,- altså 6585,- mere end lånets størrelse. Ydermere ville vi på denne måde have afviklet lånet i løbet af 26,4 måneder, kontra de 32 som vi står til nu.
    Jeg er ret sikker på at noget er regnet eller tænkt forkert, og netop derfor henvender jeg mig her, hvor jeg formoder at kunne få et kvalificeret svar. Håber i tager det seriøst, og vil hjælpe en mand der netop er vågnet, og ikke længere bare vil lade stå til..

    #188160
    AnonymForfatter

    Synes da det lyder som en smart ide. Hvor kan man låne 42000 rentefrit – Det må du meget gerne oplyse 🙂

    #188164
    thsvForfatter

    Mon ikke banken vil have renter af gælden?
    Du indbetaler jo kun 42.000 kr på en gæld på 132.000 kr, så der står stadigvæk 90.000 kr, der skal betales næsten 15% af i rente.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.