Bedste sted at have sin pension-opsparing

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Henrik (63)Forfatter
    Indlæg
  • #93211
    Henrik (63)Forfatter

    Hej vil hører hvor det bedste sted at have sin pension-opsparing..? Lige nu har jeg lidt penge stående ved Nykredit, men ved ikke om det er godt..

    VH Henrik

    #188150
    grgForfatter

    Hvis du selv vil styre hvad der skal investeres i: Nordnet (Klart nr. 1)

    #188152
    Henrik (63)Forfatter

    Nej helst ikke da min interesse er ikke så store i investeringer, så søger den bedste med bedst afkast…

    #188222
    Mor51Forfatter

    Hej Henrik.
    Hvis du blot søger et sted at anbringe et pensionsbeløb til en rimelig forrentning, så kan jeg anbefale Alm. Brand Liv & Pension. De giver for øjeblikket 3,65% i rente (men den er variabel).
    http://www.almbrand.dk/abdk/OmAlmBrand/Omkoncernen/Aktuelt/CURART_BILLIGSTEPENSION?oversigt=Privat
    Men jo større beløb, man har, jo bedre, for man betaler et fast gebyr på 58 kr. pr måned (så vidt jeg husker), og det er uanset pensionens størrelse.
    Det koster også noget at indskyde på kontoen, alt efter beløbets størrelse, og man skal have en aftale om et bestemt årligt indskud.
    For mig var det vigtigt at det var en pensionskonto, fordi beløbet var større end indskydergarantien dækker, og pensioner er jo dækket fuldt ud, men ellers (hvis dit beløb er mindre end de 750000 kr.)kan du jo også overveje bare at oprette en opsparingskonto med binding i f.eks. 3 år. Det kan vel give ca. den samme rente (og den er så sikret i perioden), og så slipper du helt for gebyrerne. Men (kommer jeg lige i tanker om) der er vist noget med, at pensionsafkast beskattes lavere end andet afkast, så det skal måske også tages med i betragtning.

    #188228
    testForfatter
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.