Stort forbrugslån

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 52 i alt)
  • Indlæg
  • #187972
    AnonymForfatter

    ..Men mine leveomkostninger er vel lig med alle andres uanset hvor de for deres penge fra..

    Hvorfor er den urealistisk – jeg fortæller dig jo at vi har 100k udgangspunkt, resten kan ordnes med lidt kreativitet. Men du grinte vel så meget så du ikke læste tråden igennem, og gik ud fra de forkerte faktor måske?

    #187974
    AnonymForfatter

    Du har gæld på 90K right?

    Du har likvider for 30K right?

    Din “veninde" har likvider for 30K right?

    -90 + 30 + 30 = -30

    Deraf er dit udgangspunkt -30K! Det er altså ikke så svært – men for lige at skære det ud i pap for dig.. Du har ikke et 100K udgangspunkt, du har et -30K udgangspunkt, du skal altså skaffe 330K for at stå med 300K i sidste ende..

    #187976
    thsvForfatter

    Du forekommer utroværdig, da jeres opsparing pt. kun er 60.000 kr tilsammen, og så nævner du, at du forventer, at den er steget til 100.000 kr om 6 måneder.
    Og så skal I jo blot fortsætte med at spare 40.000 kr op hvert halve år, så går der kun 3 år ialt før end de 300.000 kr i likvider er en realitet!

    Husk at forventningens glæde ofte er mindst ligeså stor, som selve oplevelsen.

    Kreativitet er ikke vejen frem, da et forbrugslån jo blot er at tære på fremtidig opsparing, og så skal budgettet jo skæres ind til benet og i en meget længere periode, da man skal betale renter af gæld, som ofte er langt over 10%, når der er tale om usikret gæld.

    #187978
    AnonymForfatter

    thsv, Jeg kan godt forstå det virker utroværdigt, da det jo ikke normalt er noget der ligger til en der modtager førtidspension. Jeg har job ved siden af i øjeblikket, og der er faktisk et pænt lønoverskud. Ligeledes har anden personen heller ingen kvaler økonomisk…Jeg håbede at der var nogle eksperter eller bare en der kunne skitsere, hvordan det kunne lade sig gøre. Og det har jeg så fået et par indlæg på nu.

    #187980
    AnonymForfatter

    Det er ren tidsspilde at diskutere herinde . Er ikke her du blir godkendt til lån alligevel . Så det er total spildte kræfter . Ring til banken og lad vær at spild din tid herinde . I sidste ende er det jo total ligemeget hvad andre mener om din sag . Eneste som tæller er dem som skal godkende lån .

    #187984
    AnonymForfatter

    Men jeg har allerede forklaret og sagt flere gange, hvordan jeg kunne låne 70000 (40000 finansieret til under 10% + 30000 kontant). Dvs den ende du ikke kan nå fordi du er for skaldet, er 100000-130000 væk i et banklån i hendes navn eller måske 2 forskellige, hvis jeg sparer 40000 mere op til de 60000 som jeg jo har. Men er du så dum og fed, så du ikke kan skrive/læse og forstå samtidigt, så du må afslutte med at lave det om til, at mit udgangspunkt er minus -30k eller “at jeg skal skaffe 330k for at ‘stå’ med 300k i sidste ende, hvilket jo ikke er tilfældet. At du ikke har mere respekt for det forum du selv kommer og skriver på, end at du kaster din latterlige personlighed over andre, og ødelægger for andre interesserede der kommer og læser tråden er forkasteligt. Og i sidste ende hvis man går hurtigt over afdragene, ville vi ende med 6k hver som rådighedsbeløb, hvilket jeg jo så kan komme langt for som jeg forklarer i tråden, hvor jeg også snakker om lønstigninger og risiko, men det er jo lige for alle – Og perioden vil ligge på 10-12 år, hvilket jo er ganske almindeligt når man snakker om lån til bolig og bil, hvor jeg jo så bare bruger de penge som jeg vil, og det er jo min sag og et bedre køb efter min mening.

    #187986
    AnonymForfatter

    Øvre indlæg var til Grafit’s sidste indlæg, men Besvar med citat funktionen virkede ikke lige..

    #187988
    AnonymForfatter

    Faktum er, at du har en gæld på 90.000 kr. og likvider for 30.000 – hvilket bringer dit samlede engagement på -60.000!

    Du kan have nok så mange fine drømme, aftaler og hvad du ellers har lyst til, men før du råder over pengene, kan de ikke regnes med!

    Hvis det er så nemt for dig som du påstår, hvorfor så spilde tiden herinde – skaf dog de 300.000 og grin så af os.

    I din dejlige fantasi, som jeg dog er glad for ikke at være i besiddelse af, er du jo en verdensmand hvis lige aldrig er set før – spild dog ikke tiden på os!

    Nææ, riv du dine ligesindede overførselsindkomst modtagende fæller nede på bodegaen rundt

    – vend verdenssituationen med dem over en gang harboe pils og fortæl endelig hvordan du skaffede 300.000 selvom de skattebetalende medlemmer af forummet der finansierer jeres indkomst sagde det var umuligt, grin lidt mere af os – inden du vender hjem til din kommunalt anviste 34m2 bolig..

    Du får aldrig skaffet 300.000 netto via officielle kanaler, men det må være rart at være overbevist af andet, hele søndagen indtil det arbejde Danmark vågner op mandag og nægter dig alt!

    #187990
    AnonymForfatter

    Rofl, nej ikke hvis man ser på det som du gør, og dine spydighedder kan du stikke skrot op, og jeg bor hverken i anvist bolig eller det der minder om. Så kan jeg jo kun glæde mig over at det ikke er mig der spilder tiden i et forum jeg selv kommer og skriver på, som du gør. 2 Mennesker der har penge på kontoen og ingen gæld andet end en speciel aftale på 90k, fast arbejde og uddannelse selvom den ene for førtidspension som hovedetindtægt, har slet ikke så langt op til 300.000. Så ser du dine råd er ikke så gode som du tror.

    #187992
    AnonymForfatter

    1. Du skylder 90.000 væk, så du har gæld!

    2. Der er ikke samlet overskud, netop pga. gælden – så der er ikke penge på kontoen.

    3. Der er en uddannet lavindkomst person i job og en på varig overførselsindkomst.

    =

    4. Der bliver aldrig nogensinde skaffet 330.000 så i står med et nettoprovenu på 300.000.

    ——————————————————————————————–

    Når det så er fastslået, skal du have ros for din fantasi, viljestyrke og humor på en ellers kedelig søndag..

    #187994
    AnonymForfatter

    Skulle der være tvivl, så har jeg allerede fortalt denne person flere gange, hvordan jeg kunne få de penge på benene. Kan personligt ikke se forskellen på den sag, og alle andre lån i samme størrelses orden afviklet over noget der ligner 10 år.

    #187996
    AnonymForfatter

    Jammen så gå dog ud og lån søde ven!

    Lån dog de penge hos en af de mange velvillie banker, der med kyshånd smidder 300.000 kr. uden nogen form for sikkerhed i hovedet på en overførselsindkomstmodtager.

    Og nej! Det forhold, at du jo har optaget forbrugslån (som du nu angiveligt skal bruge de 300.000 kr. til at indfri) det er jo slet ikke indikation på at du tidligere har haft svært ved at få indkomsten til at slå til, vel?

    Jeg kan ikke se andet, end at du overhovedet ikke ønsker råd eller kommentarer fra nogen som helst art. Du har en meget klar opfattelse af, at du sagtens som overførselsindkomstmodtager kan låne 300.000 kr. Hvad er så problemet – gå dog ud at lån pengene! Og hvorfor ikke låne 600.000 kr. eller 1.000.000 kr. nu hvor du er igang. Du er jo en fantastisk god økonpomi og du er jo en meget betalingssiker kunde for banken.

    Og endnu endnu engang nej! Overførselsindkomst det er squ ikke løn! Overførselsindkomst er noget Grafit, jeg selv og andre hårdtarbejde skaffedyr knokler hver dag for at tjene hjem til de alt for mange passive overførselsindkomstmodtagere i dette land.

    #187998
    AnonymForfatter

    Latterlig tråd.

    1. R2-D2 det er pinligt at snakke om at man kan “stable" sølle 300.000 på benene, somom det skulle betyde noget.
    2. Formålet virker komplet idiotisk
    3. Hvis du har mindst 12.000 hver måned, så skal du ikke engang spare op 1½ år.
    4. Prøv nu at forstå du faktisk har minus på kontoen.
    5. Jeg er træt af at læse om socialetabere og deres åndsvage økonomi.
    6. Der ud over nyder jeg at give dig en sviner.

    #188000
    AnonymForfatter

    Lad os for sjov skyld antage at du rent faktisk fik lov til at låne 315.000 (antager ca. 15.000 kr i oprettelses gebyr), det vil du så afdrage i løbet af 10 år.

    Er du klar over at du skal afdrage ca. 4.000 kr pr måned bare for at holde trit med renterne? (du får ikke en rente under 15% med din økonomi)
    for at blive gældfri på ca. 10 år skal du derfor afdrage mindst 6.000 kr pr måned, du oplyser at du har et rådighedsbeløb på 8.500 kr pr måned, hvis vi i runde tal siger at du fremover ville have 9.000 (højere fradrag grundet renter) så skulle du leve for 6.000 – 9.000 = 3.000 kr pr måned de næste 10 år, glem dine “lønstigninger", de bliver ædt op af inflationen, og glem din samlever, der er ingen garanti for at i holder sammen de næste 10 år.

    De 3.000 skal dække mad+tøj+dine drømme Tailand rejser+dine 100 kanaler + meget meget mere, for der er jo MASSER af luft i økonomien

    At melde sig frivilligt til en sådan situation er ikke bare dumt, det nærmer sig ren idioti

    #188002
    AnonymForfatter

    Aldrig har jeg grint mere af et forum, i er jo totalt useriøse, i tænker udelukkende på jeres egen økonomi og ved intet professionelt om emnet, det er tydeligt at se. Så folkens spild ikke tiden her.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 52 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.