Stort forbrugslån

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 52 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93199
    AnonymForfatter

    Hej,

    Er der nogen der ved noget om hvordan 2 personer kan rejse et stort forbrugslån?

    Situationen er som følger.

    Migselv = Førtidspensionist med d.d. 12500 udbetalt, lidt over 200.000 før skat årligt.
    Veninde = I arbejde med uddannelse, tjener ca. 230.000 årligt før skat.

    Min veninde har ingen gæld, selv skylder jeg ca. 90.000 til en DB pga. noget gammel gæld, men den står ingen andre steder end hos dem selv. Derudover har jeg 30.000 stående på min konto, hun har nogenlunde det samme – ca. 30.000 hver, men ikke mere. Vi er begge 33 år, og hvis det har nogen betydning i Bankens evaluering, så er vi begge 2 meget præsentable og velformulerende.

    Jeg tænker på et beløb ikke mindre end 300.000. Det er ligemeget hvem pengene bliver udbetalt til, og hvem af os der skriver under som sikkerhed.

    M.v.h. Interesseret…

    #187874
    AnonymForfatter

    Med de indkomstforhold er et lån i den størrelsesorden fuldstændig urealistisk.

    #187878
    AnonymForfatter

    Og det er du sikker på? Også hvis når vi begge har over 30000 stående..

    #187880
    fk2001Forfatter

    Du kan ikke bruge et kontant indestående som sikkerhed for et lån. I så fald skulle du jo slet ikke bruge noget lån, eller i det mindste kunne lånet nedskrives med det indestående beløb.

    Det lyder endvidere helt vanvittigt at oprette et forbrugslån på 300.000 kr. Et forbrugslån er penge man ikke erhverver aktiver for som långiver dermed ikke kan tage pant i eller på anden vis give sikkerhed for tilbagebetaling. Er du sikker på at det er den type lån du har brug for?

    #187884
    AnonymForfatter

    fk2001, tak for svar. Ja, det er rent faktisk til forbrugsgoder, som der reelt set ingen sikkerhed er i.

    Man kan ikke bruge indeståender som sikkerhed nej, men det er jo en modsætning til at have minus på sin konto.

    Jeg forstår bare ikke hvorfor der bliver sagt i tråden, “Med de indkomstforhold er et lån i den størrelsesorden fuldstændig urealistisk." – Hvis vi nu lavede de 2*30000 om til 100000 som jeg jo snildt kunne arrangere på 6 mdr + lønstigninger som vi begge får hvert år. Så er der ikke mere end det dobbelte af, hvad jeg allerede har op til ~200000, som jo på en måde er i samme størrelses orden som 300000.

    Andre…?

    #187886
    AnonymForfatter

    Uanset om det er retfærdigt eller ej, så er det et faktum, at bankerne kun i meget begrænset omfang låner ud til folk på overførselsindkomst.

    Videre er bankerne efter finanskrisen generelt blevet meget tilbageholdende med at give forbrugslån ud over størrelsesordenen 50.000 – 75.000 kr til nogen som helst.

    Selv et par der tjener 800.000 kr. vil i mange situationer få nej til at låne 300.000 blanco!

    Det kunne måske være realistisk, at I kunne få en kassekredit på 20.000 – 30.000 kr., men et forbrugslån uden nogen form for sikkerhed på 300.000 kr. er fuldkommen udelukket.

    #187888
    AnonymForfatter

    Førtidspensionister har også som udgangspunkt meget svært ved at tegne en livsforsikring hvor banken dermed ikke kan stå som sikrede.

    #187890
    AnonymForfatter

    Prier, jeg kan låne 30000, 60000 ialt af 2 forskellige finansierings selskaber, hvor det ene udbetaler kontanter og det andet er lav rente uden provision (under 10%)… “Måske kan VI få en kassekredit på 20-30000" Vi har mere end det stående, og et rådighedsbeløb på over 10-12000 hver på længere sigt, konkret eller ej.

    Søger stadig andre svar…

    #187892
    AnonymForfatter

    Gad vide om ikke R2-D2 laver lidt sjov. En præsentabel og velformuleret førtidspensionist, der vil låne 300.000 og på længere sigt har et rådighedsbeløb på 10-12000 :).

    #187894
    AnonymForfatter

    Rødfisk, gad hvide om det ikke er dig der laver lidt sjov, og spilder andres tid med latterlige indlæg.

    Hvis du læser tråden finder du, at vi godt kan arrangere over 100k indestående og allerede har 60k. Jeg er ikke i tvivl om, at vi allerede kan låne mindst 100k mere i hendes navn hvor enten jeg eller hendes forældre skriver under som sikkerhed. Der har “du" 200k + Finansiering ved køb og kontant rabat, så ser du der er de penge i virkligheden, hvis man er klog nok.

    Kun seriøse/relevante indlæg, søger stadig flere svar.

    #187896
    AnonymForfatter

    Du søger jo netop ikke et seriøst svar, idet du kun godtager et sådant hvis det fortæller dig at du kan låne X antal kroner uden sikkerhed. Om end folk har fortalt det på deres egen måde, så har du fået relevante svar til brug for din spekulation. Men uanset hvorledes en diskussion på mybanker kommer frem til, så kan du ikke bruge den til noget hvis banken er uenig heri.

    #187898
    AnonymForfatter

    Sikke en gang nonsens.

    #187902
    MichaelForfatter

    Du får aldrig et lån uden sikkerhed i den størrelsesorden uanset hvor mange gange du beder om andre “seriøse" svar.

    Men gå du bare ind i X antal banker og få præcis samme svar som andre giver dig – så kan det da være at du lærer det på et eller andet tidspunkt…

    #187904
    AnonymForfatter

    Michael, hvis ikke du kan bidrage med noget seriøst, så lad venligst være med at skrive. Jeg har lige fremlagt hvordan det kan lade sig gøre at få 300.000 ind på min konto, eller noget i den størrelses orden. Og jeg er meget skeptisk over for, om det ville behøve hendes forældres underskrift, da vi er længe gode nok for noget der hedder 100.000 nede i banken.

    De svar jeg leder efter er måske fra nogen der har arbejdet med sådan noget, som ved nogenlunde hvad best case scenario er.

    #187906
    AnonymForfatter

    Du er velkommen til DYNEX investeringsfirma, her alle finansielle problemer er sloved.

    Ja, jeg kan, og med en rente på kun 4%, vil jeg også du skal vide dit lån vil blive tildelt inden udgangen af ugen.

    Så er ypou villige og parate til procced med DYNEX investeringsfirma, så dit lån kan blive tilbudt til dig inden udgangen af ​​denne uge

    Venlig hilsen,

    cdynex@rocketmail.com

    DYNEX investeringsfirma

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 52 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.