Kursskæring.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • hgaForfatter
    Indlæg
  • #93188
    hgaForfatter

    Læste “lige", at F1 er under pres bl.a. grundet kursskæring.
    RD oplyser på deres hjemmeside:
    “.. Vi ønsker at give vores kunder et incitament til at vælge Flekslån® med længere perioder mellem rentetilpasningerne.."

    Vil det sige, at kursskæring er indført -forhøjes – ikke grundet lovkrav men egenhændigt af diverse realkreditinstitutioner?

    #187640
    AnonymForfatter

    Ja det er ikke noget lovkrav – realkreditinstitutioner/bankerne har set sig sure på kunderne fordi de ikke gider og høre efter deres eksperter , derfor skal alle flekslånerne nu have grovfilen (så kan de lære det ka de)

    #187706
    pppedeForfatter

    Ja – eller med andre ord. Kreditbureauerne og Basel-komitéen mfl. har set sig sure på korte flekslån og det sætter funding og kapitalbehov under pres. Det øger prisen for realkreditinstitutterne, som sætter priserne op. Alternativet for forbrugeren er at vælge en længere løbetid, der så at sige giver en besparelse på kursskæringen, da udgiften fordeles over x år (fx 3 år ved f3 mv)

    #187732
    AnonymForfatter

    pppede

    Ja Realkreditternes funding omkostninger er steget! Men tror du selv på at de skulle være steget med 90% og så er kursskæringsomkostningerne
    Ikke en gang taget med i regnestykket.

    Nej den argumentation holder ikke , der er vist nok mere tale om malkning af kunderne end at få dækket de reelle fundingomkostninger
    Hvor er Konkurrencestyrelsen henne?

    #187752
    AnonymForfatter

    Kursskæring er blot endnu en måde hvorpå de finansielle supermarkeder, herunder ikke mindst Danske Bank koncernen, kan lægge skjulte omkostninger ind i produkterne som kunden umiddelbart har vanskeligt ved at gennemskue.

    Hvis man så gerne vil af med de helt kort flekslån – og det er jeg for så vidt enige med bankerne i at vi skal – jammen så forbyd dog alle alle flekslån med mindre end 5 års refinansieringsfrekvens.

    Grunden til de laver disse “skjulte fiduser" er, at man herved opnår en rigtig lukrativ fortjeneste som mange kunder ikke er opmærksomme på.

    Hvis alle kunder skiftede til fastforrentede lån, ville indtjeningen i institutterne blive mærkbart mindre.

    #187764
    AnonymForfatter

    Ja jeg er da enig at man fra politisk side så forbød flex lån.

    Det er da tale alle kan forstå, istedet for det her ågertrip og skjulte omkostninger
    Og igen hvor er konkurrencestyrrelsen henne ifht. fusionsvilkårende som bankerne “burde"
    overholde.

    Whatever
    synes personligt at F1 og F1-Eurolån er et super produkt , desværre misbrugt af bankerne til at overbelåne mursten med “varm luft"
    At bruge bundleprodukterne til fedte lukrative omkostninger ind i flekslånene med bla. de nye prishop i kursskæring og bidragssatser siger jo nok langt mere om bankerne end lånerne!

    Finansstyrrelsen burde stoppe det her cirkus realkredit inden bankerne får danskernes
    ultimative boligfinansering kilde smadret (pga kortsigtet profitmaksimering – specielt Danske Banke)

    Lad os da så gå linen helt ud – forbyd alle typer flekslån og forbyd afdragsfrihed!
    Så er bankernes gebyrtrip slut og bundleprodukterne knap så interessante at manipulere med

    Hermed kan den alm. boligejer så måske få fred for bankernes snabler i folks lommer!

    ———–

    Farvel RKD “Danske Bank" , nu er det pr 1/1 2013 slut med bistandskroner herfra

    #187780
    hgaForfatter

    Undskyld mig (næh, jeg behøver ingen undskyldning):

    Det er dog en underlig “indfaldsvinkel".

    Forbyd et godt produkt (tidligere indlæg), når producenten udnytter produktet,

    Det er da den omvendte verden.

    Jeg synes, at bankerne/finansmarkedet -hvad det så er – ngt hen ad vejen har vist, at “de ikke kan finde ud aF det".

    Spørgsmålet er bare, hvem er det der skal slå dem oven i hovedet.

    Politikerne??????
    DET er jeg tvivlende overfor.

    EU (også som udgangspunkt politikere, men reelt embedsmænd) NEJ. ELLERS TAK.

    Ad sidste sætning:
    Sidste nye fra EU.
    Der kommer forslag fra kommisionen om skærpede synskrav til ældre biler.
    Begrundes med dødsulykker/færdselsuheld.
    OG forslaget bunder i en undersøgelse af små 6.000 ulykker PÅ EUROPÆISK PLAN!!!!!

    Ps.
    Nå jeg kryber til korset:
    Undskyld- cfr. 1. sætning – for slutbemærkningerne

    #187810
    hgaForfatter

    Og hvad udtaler Brian Mikkelsen (indtil videre medlem af Folketinget) til et forslag fra socialdemokratiet om loft over prishop på boliglån?
    “Jeg tror på det frie marked og ønsker derfor ingen form for statlig regulering af bidragssatserne".
    Udtalelsen refererer til bidragssatserne. Mon ikke han vil svare det samme ang. kursskæring?

    Guderne må vide, om bankkrisen er gået hen over hovedet på ham.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.