Kan jeg gå i Nordea og hæve penge……

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93175
    AnonymForfatter

    Hej med jer.
    Kort og godt – kan det lade sig gøre at gå i Nordea og hæve penge når det ellers er den Danske Bank konto. Det er min gamle mor der skal bruge kontanter og Danske Bank er her ikke længere.

    #187482
    testForfatter

    Nej, men hun kan jo hæve på sit dankort i banken eller hos købmanden. Ellers ku du og så kan i overføre konto til konto vi netbank.

    #187484
    AnonymForfatter

    Okay – jeg tænkte det nok. Nu er det bare så besværligt at hun ikke har Dankort eller hævekort til denne her konto hun skal have penge fra – ej heller netbank. Så jeg må nok vejen til Danske Bank og hæve penge til hende.
    Tak for dit hurtige svar. :-))

    #187486
    Mr RForfatter

    Du kan da bare få en fuldmagt til hendes konto så kan du selv flytte pengene online.

    Sådan ordner jeg det for min mor.

    #187488
    testForfatter

    ja du skal jo aligevel ha en fuldmagt for at kunne hæve uden at ha hende med

    #187490
    AnonymForfatter

    Mr R : forstår jeg det rigtigt men for at jeg kan flytte dem online, så skal hun jo have netbank, ikke ?

    Test : ja – hun skriver en fuldmagt til mig når jeg er i banken for hende.

    #187492
    Mr RForfatter

    Nej så du kan logge på med dit nem-id og flytte penge.

    #187494
    AnonymForfatter

    Okay – det lyder meget fint.

    #187496
    AnonymForfatter

    Måske det er en bedre ide for din mor at skifte til nordea eller den lokale bank hvis de stadig har filialer i området, men det er nu nok en stakket frist med lokale bankfilialer efterhånden som netbank og “virtuelle" møder vinder frem.

    #187498
    PrasmusForfatter

    hansen: Hvis du har netbank og samme bank som din mor, så kan din mor give dig fuldmagt til hendes konto. Så kan du via din netbank flytte penge fra og til hendes konto.
    Du kan også få fuldmagt til et hævekort til hendes konto (men det er jo ikke meget værd når der ikke er en filial). Om du også ville kunne få et dankort i stedet ved jeg ikke, men det vil jeg tro.

    Snak med banken og find en passende løsning.

    #187522
    AnonymForfatter

    Ja – det har vi også snakket om men det er nok bare, som du skriver en stakket frist.

    #187524
    AnonymForfatter

    Det er åbenbart forskellige muligheder. Jeg snakker med dem i banken en af dagende. Tak til jer alle for jeres hjælp.

    #187532
    HalliHalloForfatter

    Jeg vidste godt at man ikke kan hæve penge i Nordea, hvis man er kunde i Danske Bank…..

    Off topic: Jeg har købt et par sko i Bilka, som ligger 1 times kørsel fra hvor jeg bor, og dem vil jeg gerne have byttet eller have pengene tilbage. Kan jeg evt. få byttet dem i Kvickly, som jeg bor tæt på.

    Jeg ved godt det ikke er det rette forum at stille mit spørgmål i, men tænkte, at der måske lige var nogen, der kunne svare.

    #187538
    AnonymForfatter

    Det kan jeg ikke forstille mig at du kan. Jeg troede faktiske først at det var en joke og er ikke helt sikker. :-))

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.