Nethandel
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta og Google for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
For nogle dage siden bestilte jeg en vare i en netbutik. Beløbet blev trukket allerede samme dag på mit DanKort (de reklamerer med noget krypteret overførsel), men varen har jeg ikke set og gør det nok heller ikke, for de skriver, at de sender samme dag. Er jeg selv ansvarlig for det beløb, der er trukket på Dankortet?
Du skal først henvende dig til virksomheden. Der efter til banen
Det er ikke tilladt at hæve beløbet ved nethandel før varen sendes, undtagen ved forud bestilling.
Men som test skriver så først henvende dig til virksomheden, etv. derefter til banken. Banken forlange dokumentation (email eller tilsvane) for at du har først selv at få pegende igen hos virksomheden, før de vil modtage en sag om kortmisbrug.