Udenlandsk overførsel/betaling i GBP og kursforventninger….

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93158
    AnonymForfatter

    Hej alle,

    Nogen der ved hvordan man billigst overfører/betaler et større beløb til England i pund?

    For nylig betalte jeg med VISA (pga. sikkerheden i det) men kursen blev til gengæld væsentlig højere end forventet (nationalbankens middelkurs + 0,13)….
    Sikkerhed da det er en vare jeg køber og dermed vist kan få pengene tilbage hvis noget går galt når har betalt med VISA?!

    Skal inden Maj 2013 overføre et større beløb til UK men er i tvivl om bedste/billigste fremgangsmetode – nogle der har et godt råd?

    Og nogle kvalificerede bud på GBP prognose fra nu og til 2013 eller henvisning til god hjemmeside ang. dette? (har set div. bankers prognoser men de er ikke altid opdaterede)

    På forhånd tak for hjælpen!

    Mvh
    Peter C

    #187076
    testForfatter

    Peter jeg tror du kan få bedre bud på vejret.

    Jeg ville hvis det virkeligt er et stort beløb undersøge hvad en kursskring koster.

    Hvorfor synes du det er dyrt med visa?

    #187078
    AnonymForfatter

    Hej test,

    Jamen det kan da godt være det bare er mig der er galt på den – men den pågældende dag var middelkursen 9,37 og jeg blev trukket 9,49 – det syntes jeg bare var en ret høj overkurs…..kan ske at det er det split man må forvente?

    ved ikke hvordan kursen fastsættes når jeg lader beløbet trække i GBP på mit VISA – måske det pågældende firma selv har indflydelse på kursen?

    Mvh
    PC

    #187082
    Mr RForfatter

    Hej Peter jeg er sikker på at den bedste kurs er hvis du selv overfører dem via netbanken.

    http://danskebank.dk/da-dk/Privat/Daglig-oekonomi/Valuta/Pages/Valuta.aspx#

    Klik på Aktuette Kurser.

    Her ser du at betaling til udlandet er 931,79 for 100 pund.
    Natkursen er 929,79

    #187084
    Mr RForfatter

    Klik på “Aktuelle Kurser"

    #187086
    AnonymForfatter

    Tak Mr R.

    Tror du har helt ret det er det billigste problemet er bare sikkerheden når jeg køber en vare i UK – der skulle jeg efter sigende være meget bedre stillet med betaling med VISA hvis firmaet ikke leverer varen af en eller anden grund…..

    Mvh
    PC

    #187116
    testForfatter

    Peter nemlig og derfor synes jeg bare ikke betaling med visa er dyrt. 🙂 hvis du kendte omkostningerne på en ramburs eller en kurs sikring ville du nok give mig ret.

    #187122
    AnonymForfatter

    Ja test – for er det ikke rigtigt det der med at man er sikret hvis sælger render fra det lovede ved betaling med VISA???

    PC

    #187124
    AnonymForfatter

    Hvad med at få en engelsk bankkonto med tilhørende Visa. Der er lige åbnet en NY
    http://www.northernrock.dk/ der har hovedsæde i UK. Jeg ville prøve dem

    #187126
    testForfatter

    Peter
    jo det mener jeg helt bestemt, men har ikke checket om reglerne har ændret sig de senere år. Har fået pege retur fra et bog køb i usa en gang i internettet og min ungdom 🙂

    man skal udfylde nogle papire til banken det er det hele.

    http://www.brf.dk/is/velkommen.nsf/alldocs/DOCURAN-732BJM

    Pengene retur
    Har du betalt med et betalingskort, har du altid krav på at få pengene tilbage i disse tilfælde:
    du fortryder købet ved at undlade at modtage varen
    varen bliver ikke leveret
    der er hævet penge på din konto, uden du har givet lov
    beløbet stemmer ikke overens med det aftalte

    For at få pengene retur skal du først kontakte sælger. Lykkes det ikke, skal du kontakte BRFkredit Bank, som hjælper dig med at lave en indsigelse og herefter skal sætte pengene ind på din konto igen, mens indsigelsens rigtighed undersøges.

    Vær opmærksom på, at ovenstående retningslinjer ikke gælder, hvis sælger blot har oplyst sit kontonummer til sin bank, og du overfører penge direkte fra din konto til butikkens konto. Laver du sådan en overførsel, løber du en risiko. Dukker varen ikke op, er du

    det er sku blevet noget lettere side vi fik www og google men jeg er nok den eneste der husker nettet før det.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.