Skifte til Vestjyskbank

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93135
    AnonymForfatter

    Hej folkens.

    Jeg står i den situation at jeg er ved at skifte bank.

    Har et møde senere idag med Vestjysk Bank og så læser man Børsen og Epn og kan konstatere problemer.

    What to do. Umiddelbart er renter og vilkår bedre end dem vi har i dag.

    Vi har ikke en opsparring på over 750.000, så vil denne krise påvirke os ?

    På forhånd tak

    Thomas

    #186772
    AnonymForfatter

    Hvis det er indlån du skal oprette hos Vestjysk bank under 100.000 euro , så er der ingenting at bekymre sig over . I tilfælde af krak er man jo fuldt dækket . Skal du flytte lån over til dem , kan man måske ende med en højere rente hvis Finansiel stabilitet tager over men umiddelbart når finansiel staibilitet tager , så kører banken først videre på samme vilkår . Og nu er banken jo heller ikke krakket endnu .

    #186784
    AnonymForfatter

    Så længde du sørger for at holde indlånet under 100.000 euro, så bliver du ikke berørt af et eventuelt bankkrak.

    Danske Bank har været på banen med en analyse, hvis hovedbudskab er, at Vestjysk Bank er underkapitaliseret og på sigt vil blive overtaget af en anden bank. Den oplagte fusionspartner er ifølge Danske BAnk – Handelsbanken, som er Europas stærkeste bank.

    Nu mener jeg ikke at man skal overse det faktum, at Danske Bank har en betydelig interesse i at svække konkurrencen ved :

    1. At få Jyske Bank og Sydbank fusioneret.

    2. At få Nykredit Bank til at overtage Spar Nord

    3. At få Vestjysk Bank fjernet fra landkortet.

    Ved at få et marked, der ingen mellemstore banker er, og hvor de få store banker holder hinanden i skak, kan Danske Bank kræve højere priser og dermed tjene mere profit.

    Jeg mener, at analysen har svært ved at skelne mellem ønsketænkning fra Danske Banks side og realiteter. Sagen er jo at Vestjysk Bank med den nye kapitalplan har sikret sig funding frem til 2016. Det giver dog trods alt lidt tid at løbe på!

    #186794
    pppedeForfatter

    Jeg er ikke uening med dig Prier, men jeg har meget svært ved at udpege den bank, som ikke har en betydelig interesse i svækket konkurrence 🙂

    #186808
    AnonymForfatter

    Ja den analyse er helt ude i hampen og fik mange op af stolene igår . Inklusiv direktøren fra finanstilsynet som ikke gir fem flade ører for mange af ting som er beskrevet i rapporten . Endnu en omgang ævl fra Danske markets . Er ikke andet end et billigt forsøg på at tage markedsandele og eliminere konkurrenten . Føj Danske markets siger jeg bare .

    #186824
    AnonymForfatter

    Alene det forhold, at tosserne i Danske Bank ikke har fattet, at både Jyske Bank og Sydbank er solidt forankrede banker (godt nok i hver sin ende af Jylland) som ikke kunne drømme om at fusionere.

    Det handler ikke om penge for Jyske Bank og Sydbank – det handler om principper.

    Når Anders Dam fra Jyske Bank siger: “Jeg tror dårligt man kunne finde to banker i Danmark med større selvstændighedstrang", så mener han det!

    Og det er ikke første gang at ågerkalene i Danske Bank har været fremme med en sådan analyse. Sangen fra de varme lande har vi hørt flere gange de sidste 10 år, og det er sikkert ikke sidste gang vi hører Danske Bank fremture med deres ønsketænkning.

    Under Straarup hørte vi også flere gange sangen om at vi skulle ned på 10 banker i Danmark. Year right, et så lavt antal kommer vi aldrig til at se!

    #186874
    JydenForfatter

    Det er nok rigtigt at de har stor selvstændighedstrang, men dog ikke mere end at de formentlig i nærmeste fremtid får fælles datacentral – Bankdata – som har været domineret af Sydbank, hvorimod Jyske Bank har haft deres egen så vidt jeg ved. Det er uden tvivl et projekt af rang, og hvad der sker når det er lykkedes er svært at vide.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.