Realkredit Danmark forhøjer pr .1 oktober kraftigt deres bidragssats

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 35 i alt)
  • Indlæg
  • #186594
    AnonymForfatter

    Kan de blive ved?
    Er der ingen der stopper dem?
    Tror i det hjælper at klage til dem?

    #186596
    AnonymForfatter

    @økonomisk

    De har tænkt sig at blive ved..
    Nej – der er kun kunderne, som kan skifte bank..
    Ja – hvis RD modtager 100 klagebreve hver dag de næste par uger, så kunne det godt være de tænkte sig om en ekstra gang..

    #186598
    AnonymForfatter

    vbturbo
    jeg er såmænd rimeligt ligeglade med bankerne, jeg forsvarer dem på ingen måde, for at være ærlig mener jeg de er nogle griske sataner, de ligger som de har redt, de indførte selv de SDO lån der nu er ved at tage livet af dem, det er den primære årsag til rente+bidrags forhøjelserne, de skal død og pine rejse kapital for at dække deres SDO forpligtelse, så de må midlertidigt sælge deres flex obligationer for at rejse kapital, desværre for dem tager køberne sig godt betalt, dvs. de skal tilbagekøbes til en højere kurs, hvilket medfører at renten falder, det er en ond circel der må ende galt

    til fk2001, det har aldrig været en god ide at forbruge for lånte penge, så det er en ommer

    #186602
    AnonymForfatter

    Jeg ved jo der er mange DB medarbejdere som deltager i debatten herinde. Hvad siger I til at høvle prisstigninger på 90% ned over jeres kunder på 9 måneder?

    #186604
    AnonymForfatter

    Det der overrasker mig mest er, at konkurrencemyndighederne godkender det her.

    Da Danske Bank i sin til erhvervede BG Bank og Realkredit Danmark var der en række klausuler om at priserne ikke måtte hæves.

    Ligeledes var Nykredit køb af Totalkredit pålagt med stramme restriktioner, som i første omgang medførte, at prisforhøjelserne blev erklæret ugyldige.

    Nu må myndighederne åbenbart mene, at stigningerne nu er acceptable i lyset af de nye kapitaldækningsregler. Kæmpe fordel for Danske Banks aktionærer. Kæmpe ulempe for kunderne i almindelighed.

    Min holdning er, at man aldrig burde have tilladt sammensmeltningen af bank, forsikring og realkredit i de finansielle supermarkeder. Det betyder højere priser for kunderne og samfundsskadelige systematiske risikoopbygning. Og det er ikke til gælde for nogen, bortset fra aktionærerne.

    #186610
    AnonymForfatter

    GP

    Skriv da til de der journalister ku jo. være at de kunne finde på at
    granske vilkårende i de fusionsaftaler der blev lavet i sin tid

    Finanstilsynet har jo været ude og sige at bankerne skal hæve
    marginalerne så derfra er der givet grønt lys!

    Skulle ombudsmanden ikke have en umiddelbar interesse i det
    her? prisstigninger på 90% hmmm der må være urent trav

    #186890
    AnonymForfatter

    Til rette vedkommende

    Jeg har fremsendt nedenstående klage til RD klageafdeling samt et personligt og anbefalet brev til E. Kolding og direktøren for RD.

    Jeg vil meget gerne opfordre jer til at gøre det samme, hvis I er kunder i RD.

    Vedr. klage over prisstigninger

    Hermed fremsendes en skriftlig klage over de prisstigninger, som Realkredit Danmark (RD) har foretaget og varslet i 2012.
    Pr. 1.1.2012 betalte vi 551 kr. i bidrag på vores lån på xxxxxx., pr. 1.6.2012 830 kr. og med de varslede prisstigninger pr. 1.10.2012 kommer vi, efter RDs hjemmeside, til at betale til at betale 1050 kr. i bidrag. Det giver en stigning i bidraget på ca. 90 % på 9 måneder eller en fordobling. Det er altså langt udover det der er rimeligt og derfor falder det os for brystet, når Danske Banks direktør E. Kolding udtaler, at det ikke fordi de er gået til makronerne i pressen -det tyder jo på han ikke aner, hvad der foregår i banken og de prisstigninger som kunderne udsættes for.
    Det skal siges, at ejendommen er solgt pr. 1.10.2012, men det ændrer ikke de, ja undskyld, vanvittige prisstigninger.
    På vores andet lån på adressen xxxxxx pant nr. xxxxxx har vi for 2 måneder siden lavet en aftale om priserne på lånet hos Danske Bank – nu hæves prisen med 410 kr. om måneden. Er I selv af den opfattelse, at det er seriøst at lave en aftale med sine kunder og få måneder efter komme og kræve massive prisforhøjelser? Vi synes det ikke og vi vil ikke acceptere det.
    Endvidere kan vi læse på RDs hjemmeside, at Carsten Nøddesbo udtaler: ”Vi har kort sagt et medansvar for at få flere til at afdrage og få færre til at vælge de helt korte lån. Ja, det er så et initiativ, som kunder skal betale for! Men hvad er sandhedsværdien i det sludder! Vi skal betale et bidrag på 0,9808 % for et fastforrentet afdragsfrit lån, mens vores flekslån F5K koster marginalt mere 1,0250 %. Hvor er gevinsten for mig ved at vælge et fastforrent lån – det er marginalt!
    Hos Nordea koster et fastforrentet lån med afdragsfrihed efter deres prisstigninger ca. 0,75 % og hos Totalkredit 0,6625 % – hvorfor skal det være dyrere for os i RD?
    Hvor er RDs medansvar for at have hældt penge efter kunder, som aldrig skulle have haft afdragsfrie flekslån! Køen ved håndvasken vokser hurtigt i RD og Danske Bank.
    Både fra vores rådgiver i Danske Bank og hos ledelsen i vores afdeling har vi hørt den samme sang om øgede fundingomkostninger eller som de er instrueret i at sige; prisen på penge er steget”. Det passer jo ikke, da både ECD og Nationalbanken har sænket renten og jeres interbankrente CIBOR er heller ikke steget med mindre I som bekendt har manipuleret den.
    Samlet set har de absurde prisstigninger hos RD og Danske Bank betydet, at vores loyalitet og generelle opfattelse af Danske Bank er meget lav for at sige det mildt.

    Det skal siges at vi har været kunder i Danske Bank (BG bank) hele vores liv (xxxx år og xxx 7 år) og vores nærmeste familie er også kunder i banken og vi er dybt frustrerede over den behandling vi får i banken mht. priser på vores produkter. Danske Bank siger vi er rigtigt gode kunder med en solid økonomi. Hvornår begynder Danske Bank at behandle os sådan?
    Vi regner egentligt ikke med at få noget ud af vores henvendelse andet end en ny sang om reguleringer og fundingomkostninger. Vi ønsker en ordenligt behandling og ikke fuldstændigt urealistiske prisstigninger, men det kan eller vil I ikke levere?

    #186892
    AnonymForfatter

    Formoder at det som at hælde vand på en gås – men godt gået

    Som Generalen skriver – Citat:

    Ligeledes var Nykredit køb af Totalkredit pålagt med stramme restriktioner, som i første omgang medførte, at prisforhøjelserne blev erklæret ugyldige.

    Hvis du orker synes jeg du skulle skrive til konkurrencestyrrelsen eller forbrugerombudsmanden.
    Der helt klart noget der ikke stemmer ifht. Fusion vilkårende som bankerne indgik
    da de fik lov at købe sig ind (De er nu blevet til bundleprodukter som bankerne pris manipulerer med efter for godt befindende)

    Det er min personlige opfattelse at finansrådet “regeringen" har givet sektoren uofficielt grønt lys , fordi flekslån er blevet “politisk ukorrekte"

    Mon ikke Magrethe Vesterager har en finger med i spillet ? det vækker virkelig undren at
    der er larmende tavshed fra officielt hold!

    Så burde man da sige det til danskerne at Flekslån forbydes – istedetfor det her åger trip
    bankerne har gang i(det her er indirekte statsstøtte til samfundssnylterne på skatteydernes regning)

    #186898
    AnonymForfatter

    Er der nogen realkredit selskaber som er billigere end RD?
    Jeg påtænker atm optage et lån netop der og det vil o være tåbeligt hvis de er de eneste som fordyrer bidraget, men mon ikke alle føler trop?
    Kom fra DLR der var de ikke billigere

    #186900
    AnonymForfatter

    @PAVFRI

    Totalkredit og Nordea Kredit er billigere. Kan ikke anbefale RD på nogle måder…

    #186902
    AnonymForfatter

    Nu får jeg da vist travt, har opsagt mit lån i DLR til d. 1 oktober og regner med RD………

    #186904
    thsvForfatter

    Nej, hvor herligt, de indfører specialpakker for rockere og deres dummebøder! 😉

    #186918
    AnonymForfatter

    Ja ik-;)

    Sikke mange aliaser kunderne får – alle kunder som er under 60 er med et snuptag blevet “risiko kunde"

    #187558
    AnonymForfatter

    Har netop modtaget brev fra RD. med mine nye bidrag pr 01.10.2012 på en ejendom jeg lejer ud. (2 lejligheder + 1 butik) Bidraget på de tre lån hæves, Hold nu fast, 1; nu 0,48% hæves til 2,50% 2; 1,25% til 2,50% og 3; 1,25% til 2,50%. I kroner give det en stigning på ca 17.000 pr år på en samlet restgæld på 1.099.000 Det ene låne stiger bidraget med over 500%.

    #187560
    testForfatter

    17000 kr stigning pr år bare i bidrag? Mon

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 35 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.