Realkredit Danmark forhøjer pr .1 oktober kraftigt deres bidragssats

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 35 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93116
    AnonymForfatter

    Således at bidragssatsen kommer op på 1,0092 % for afdragsfrie lån. Eller med andre ord en stigning på 47 procent i år. Det er uhyrligt al den stund, at mange boligejere er insolvente, d.v.s lånet i huset overstiger husets værdi som følge af de faldende huspriser. Og de kan dermed ikke bare skifte til et billigere realkreditinstitut uden at det vil koste mange penge i form af en højtrentet banklån. Jeg vil mene, at RD til fulde udnytter situationen for tjene penge på en usmagelig måde…

    #186434
    BangeeForfatter

    Eller også er Realkredit Danmark nødt til at øge deres indtjening/pengekiste til at stå imod hvis/når der begynder at komme tvangsauktioner hvor ejendomme sælges til priser under RD’s restgæld og dermed medfører tab.

    Men er da 100% enig med dig i at det er træls at ens boligudgifter stiger

    #186448
    AnonymForfatter

    Så du mener, det er iorden at forhøje bidragssatsen med 47 procent til at imødegå disse tab?
    Men lad os se det næste årsregnskab. Der kan vi jo så se, om RD netto har tjent på denne usmagelige manøvre ved plukke boligejere der i forvejen sidder fast i lånene p.g.a insolvens…

    #186450
    AnonymForfatter

    Vi betalte 530 kr. i bidrag den. 1.1.2012 for et F5 afdragsfrit lån hos RD. Efter de varslede prisstigninger pr. 1.10.2012 skal vi betale 1040 kr. Det er prisstigning på omkring 90% på 9 måneder.

    Det er helt vanvittigt og jeg er enig med andre tråde her i forummet, at Danske Bank og RD taber på længere sigt, fordi de flår deres gode kunder, som bliver illoyale og skeptiske.

    #186452
    testForfatter

    Desvære må man nok se i øjne at de andre følger efter. Nykredit har vist allerede hævet satsen

    #186456
    AnonymForfatter

    Gad vide hvad der ville ske med detailhandlen hvis de hævede priserne med 90% ?

    Grænsehandel ?
    Forbrugerombudsmand ?
    Folketinget ?

    men bare ikke når det gælder de grådige markeder

    Skatteyder betalt kapital.
    Bankepakker I II III IV V
    Finansiel stabillitet
    Manipulation

    ————————————-

    Hvor er det lige at kæden er hoppet af ?

    #186464
    AnonymForfatter

    Mon ikke også det er præcist det der er ved at ske – altså en pangdang til grænsehandel i den finansielle sektor.

    I hvert fald ser vi at Nordea, Handelsbanken og Swedbank har vundet markedsandele på det danske bankmarked.

    #186476
    Mr RForfatter

    RD har hævet bidraget 4 gange i år.

    Nykredit/totalkredit har lavet tolags belåning og hævet bidragssatserne.

    Nordeakredit har varslet bidragsstigninger

    #186488
    testForfatter

    Sjovt nok var det jeg tænkte da jeg lavede mit proritetslån i danske bank at uansete hvilket lån man vælger idag er den faste rente fortid.

    #186558
    AnonymForfatter

    Har lige tjekket igen. RD har endda forhøjet deres bidragssats med over 90 % alene i 2012. Uhyrligt!!!

    #186564
    AnonymForfatter

    Rigtigt Madsen! Det eneste vi kan gøre er at klage. Jeg har klaget til Danske Banks kundekonsulenter og jeg ser frem til at høre svaret.

    #186570
    AnonymForfatter

    Jeg vil gerne opfordre alle til at klage over deres prisstigninger på bidragssatsen hos RD.

    Fremsend en skriftlig klage til nedenstående adresse:

    Realkredit Danmark A/S
    Sekretariat, Legal

    Strødamvej 46
    2100 København Ø

    #186582
    AnonymForfatter

    Tja, både bankerne og realkreditterne har jo et kæmpe problem med alle de lånere der ikke betaler afdrag på deres lån, de er ganske enkelt tvunget til at forhøje bidraget, det er ikke lykkedes dem at lokke jer over på lån med afdrag, så nu bruger de slående argumenter, I har langtfra set den sidste stigning af bidraget.
    De er simpelthen tvunget til at reagere, hvad havde i egentlig regnet med?, at de skulle betale jer for at låne deres penge?, venner kom nu ind i kampen, i har haft en masse sjove år på bekostning af den almindelige låner som har oplevet rentestigninger hvor jeres rente er faldet (og ja de 2 ting hænger rent faktisk sammen).
    Flekslån er det største selvmål nogensinde for samfundsøkonomien

    #186586
    fk2001Forfatter

    Det er da det værste sludder. Den gennemsnitlige rente for flekslån ligger væsentlig under fastrentelån. Dette har hjulpet DKs GDP i mange år.

    #186588
    AnonymForfatter

    Man skal da værre ligeglad med bankerne!

    Hvorfor dog ikke det! – Er det iorden at eks.vis Danske Bank beder den alm Obligationslåner
    at samle en regning op i størrelses 20-30 Mia kr. ?(Deres freak show i Irland)
    RK isoleret set har da solvensen i orden, Det er da kun bankerne som bruger RK til at kanalisere likvider over i andre tabsgivende dele af forretningen.!

    Bundle produkter burde værre forbudt! så havde vi ikke haft den her diskussion

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 35 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.