samle gæld / sammenlæg lån

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 41 i alt)
  • Indlæg
  • #186256
    AnonymForfatter

    Et par, selv med en lav indtægt burde kunne spare 200.000kr op om året? så efter 5 år, eller hvad der svare til en længegående uddannelse står der en passende million på kontoen til et hus køb.

    Til Trust: Har du undsøgt muligheden om et privat lån i familien? Der må være grænser for hvor usandsynlig uheldig man kan være.

    #186260
    HalliHalloForfatter

    Ethvert menneske ved sine fulde fem kan se at denne person kun er ude på at provokere……er bare for latterligt.

    #186264
    MichaelForfatter

    Ovenstående er for dumt ganske enkelt og kræver ikke yderligere kommentarer

    #186270
    AnonymForfatter

    Nej HalliHallo, jeg mener det faktisk seriøst, og det er ikke ment som en provokation. Jeg er godt klar over at det stider imod langt de flestes ide om hus køb, som jeg allerede skrev i mit første indlæg.
    Folk vil jo have det samme som naboen og gerne lidt mere, selvom de først har afbetalt det om 30år og ender op med at betale det dobbelte og risikere flere finanskriser undervejs, hvor pludselig sygdom eller andet betyder man må gå fra hus og hjem.

    Er det urealistisk at spare 200.000kr op om året for et par? er det der kæden hopper af?
    Eller er dat at man skal vente HELE 5 år, somom det er langtid.

    Afdragsfrihed og 100% belåning.. Jeg klasker mig i lårene af grin.

    Til Trust: Jeg venter om muligt stadig spændt på svar på mit tidligere spørgsmål.

    #186274
    AnonymForfatter

    Ehm, det regnestykke vil jeg gerne se.

    Lad os tage et lavtlønnet par der har 30.000 kr udbetalt per måned til sammen. De har to børn, den ene i vuggestue og den anden i børnehave. Du mener altså at når de har betalt faste udgifter som institutionerne, husleje, el, varme, telefon, internet, transport osv. så har de nok tilbage til mad, uforudsete udgifter, tøj osv PLUS ca. 15.000 kr de kan spare op?

    Jeg tror de vil være glade hvis de blot er i stand til at lægge 1.500 kr til side – og 1500 kr om måneden hvis man skal spare en million kr op til huskøb hjælper ikke meget.

    #186276
    AnonymForfatter

    Det er logik at nå man allerede har sat flere børn i verden osv osv. så er det umiligt at spare selv 200tudsind op året med så lav en indtægt. Man har naturligvis en stabil økonomi og opsparing eller hus før man giver sig i kast med den slags.
    Uha, jeg tror jeg for mange fjender for det her 😀 men det er skam seriøst ment

    #186278
    AnonymForfatter

    Det er logik at nå man allerede har sat flere børn i verden osv osv. så er det umiligt at spare selv 200tudsind op året med så lav en indtægt. Man har naturligvis en stabil økonomi og opsparing eller hus før man giver sig i kast med den slags.
    Uha, jeg tror jeg for mange fjender for det her 😀 men det er skam seriøst ment

    #186280
    AnonymForfatter

    Michael > tak for dine gode konstruktive saglige svar.

    Hallihallo > også tak til dig, selvom jeg desværre må indrømme at jeg ikke har læst alle tidligere forumsindlæg igennem, og de få jeg har læst om sammenlægnig af lån, har været mennesker som stod i RKI, det gør jeg ikke.

    Test> jeg forstår ikke hvad du mener med erstatning 🙁 vi kan ihvertfald ikke få erstattet husfirmaets konkurs, og vi kan ikke få erstatning for min sygdom.

    Thomas >… Dig havde jeg helst undladet at svare, men nu gør jeg det alligevel, og dette vil være det sidste indlæg i denne debat fra min side.

    Jeg / vi, ville hellere end gerne spørge vores forædre. Min far har jeg ikke haft i mange mange år, min mor er pensionist, det er min svigerfar forøvrigt også. De har heller ikke meget at leve for, og det er jo ikke alle pensionister der har en kæmpe opsparing stående. Min svigermor er død for en del år siden – cancer….ikke selvforskyldt 😉

    Heldigvis… har både min mor og min svigerfar ikke sparet op til os “unger", de har brugt ders penge på at forsøde deres tilværelse , efter et langt og slidsomt arbejdsliv.

    at spørge venner.. tjaaa, men der går min grænse. Dumt ?! .. måske – måske ikke, dette vl der sikkert være delte meninger om.

    Jeg er Q, 40 år…. udd sygeplejerske med speciale i medicin, min mand er i politiet, jeg har taget min udd MENS eg arbejdede fuld tid- for ikke at skulle optage s.u lån.

    Vi bliver ramt af uheldigheder- i mie øjne …. et firma der går konkurs lige inden krisen bryder ud, mig der bliver ramt af post traumatisk stress, fordi jeg var det forkerte sted, den forkerte dag. Selvforskyldt ?! .. tjaa måske, hvis jeg spørger dg, men det gør jeg ikke.

    Jeg er hjemme i dag fordi jeg er arbejdsløs.. hvorfor er du hjemme ?

    Lige nu kan tanken godt strejfe mig " kunne denne Thomas dog bare havne på min afdeling en dag", så ville jeg nøje overveje.. om jeg havde lyst til at have “ondt" af dig, eller hjælpe dig med svar ( som betød meget for dig) elle andre praktiske ting, for VAR det måske ikke bare din egen skyld at du nu var havnet der ? Måske havde din livsstil gjort at du havde brækket et ben, fået en blodprop eller hvad ved jeg..men mon ikke det delvist var din egen skyld ?!…

    Men nej…. jeg ville aldrig falde så dybt.. jeg ville aldrig dømme et menneske som jeg ikke kendte, jeg VED nemlig…. hvor skøbeligt livet kan være- både på den ene og på den anden måde. Jeg vil tværtimod ønske dig held og lykke i livet, for lur mig … om ikke du en dag også står ansigt til ansigt med noget du gerne vil løse, men ikke kan løse.

    Jeg stillede mit spørgsmål herinde fordi jeg ikke er inde i så mange ting omkring sammenlægning af lån, salg af pantebreve og hvad ved jeg- jeg ønskede vel bare at få et par andre øjne til at se på min situation, for måske var jeg blind / sortseer eller lign… Istedet skulle jeg forholde mig til din ligegyldige usaglige begrundelse og fordømmelse af mig og min situation.

    TAK til jer andre der har svaret mig konstruktivt ! :-O) jeg forlader nu debatten.

    #186284
    AnonymForfatter

    Det er nu ret almindeligt at et par i 20’erne har børn, men lad os bare tage et eksempel uden børn:

    To voksne – den ene har 15.000 udbetalt, mens den anden er ledig og ikke i stand til at modtage kontanthjælp da de er gift.

    De bor billigt til leje: 5000 kr plus forbrug. De er yderst fornuftige og har ingen bil og bruger blot 300 kr per måned i transport til et buskort. De bruger 5000 kr til mad, hvilket vist er ret almindeligt. Derudover skal der findes penge til udforudsete regninger, tøj, telefon, internet og lidt fornøjelser. De kan ikke spare noget som helst op.

    Her vil du så tilføje at dit eksempel kun gælder hvor begge er i arbejde, men så lad os sige at den ledige får et job til 10.000 udbetalt, men desværre ikke lige i nærheden så vedkommendes buskort koster 500 kr. I alt har de altså 25.000 kr.

    Husleje: 5000 kr
    El, vand og varme: 2000 kr
    Telefon og internet: 500 kr
    Kabel TV: 300
    Buskort: 800 kr
    Mad: 5000 kr
    Toiletartikler, husholdningsartikler osv: 500 kr
    Forsikringer: 1000 kr
    Uforudsete regninger såsom tandlæge, husholdningsmaskiner der skal udskiftes osv: 1000 kr
    Gaver: 500 kr
    Tøj og fornøjelser (evt. fitness center): 2500 kr

    Hvis du dertil tilføjer, at de ikke vil risikere endnu engang at havne på kontanthjælp og ikke kan få noget pga ægteskabet, ja så skal der lige tilføjes at de begge skal betale til A-kasse. Dermed har de – uden at leve overdådigt – brugt de første 20.000 kr.

    Der bliver ingen ferie i de 5 år de skal spare op til hus og de må naturligvis ikke blive gravide, men det er de helt indforstået med – MEN hvordan pokker skal de være i stand til at spare 15.000 kr op per måned?

    #186286
    AnonymForfatter

    Har ikke været min mening at være ubehagelig på nogen måde over for dig Trust. Men du må forstå hvor mange herinde som opretter brugere for at skrive dårligt om danske bank eller opstille uheldige ikke selvforskyldt finansielle situationer, og give bankverdenen skylden.

    Alt min snak om opsparing var ikke rette mod dine problemer, det kom bare som et surt opstød, over folk der forgælder sig med risiko for at have i store problemer, og senere undre sig over det kunne gå galt.

    Angående lån i familien: Jeg er godt klar over at ikke alle pensionister ligger inde med den slags kontant beløb, men har måske mulighed for at optage et lille lån i sin ejendom. Derfor jeg kom med dette forslag.

    Som du beskriver jeres situation er den meget uheldig at 75.000kr skal ødelægge alt. Jeg håber i finder en løsning på problemet.

    #186288
    AnonymForfatter

    Ævl og bræk.
    For det første er 15.000kr udbetalt ikke bare lav indkomst, det er rigtig lavt.

    Jeg har selv 23k udbetalt om måneden og spare 200.000 op om året.
    Jeg har ikke, børn, bil, hus, lejlighed eller noget somhelst. Og hvordan kan jeg dog leve sådan.. Jo jeg har det faktisk ganske fint for jeg ved jeg kommer til at side godt i det om nogle få år.

    Hvis har den meget lave indkomst du snakker om, skulle man måske finde et hus et andet sted til måske 600.000kr og det kan faktisk godt lade sig gøre hvis man ikke vil bo ved en storby.
    Hvad så med jobs, dem kan man jo ikke bare flytte? Nej, men hvis du tjener 15.000kr om måneden er jeg sikker på du kan finde et job som rengøringsassistent eller kasse dame et andet sted i landet.
    Surt opstød igen

    #186292
    AnonymForfatter

    15.000 kr udbetalt er altså ikke usædvanligt for lavtlønnede. Med dine 23.000 kr udbetalt vil jeg faktisk ikke helt kalde dig lavtlønnet. Men det er så et definitionsspørgsmål.

    Hvis du nu vil have de skal købe hus til 600.000 kr så glemmer du vist lige, at husene til 600.000 kr meget ofte er placeret i områder hvor der ikke er nogle jobs – heller ikke for lavtlønnede. Da der meget ofte heller ikke er offentlig transport i de områder vil det altså blive nødvendigt med bil…. og er de så uheldige at de skal i hver sin retning til arbejde, ja så skal dette par altså have to biler – og så ramler budgettet da først for alvor. Og så må vi også lige håber på at parret har masser af velvillige håndværkere i familien til at give en hånd med, da der jo altså ikke er penge til at betale for det selv.

    #186294
    testForfatter

    Om lavt heller højt lønnede er det ene andet beløb burde kunne se ud af nogle statistikker. 23 ud helt bestemt ikke lavt så er man oppe i de sidste 25% af arbejdsstyrken sådan ca.

    Trust, erstatning tænkte på at søge erstatning om voldsramte eller hos stedet det skete men jeg kender intet til reglerne. Lidt googles gav det her men som sagt ved jeg intet om det
    http://www.ptsdforum.dk/Artikler/andre_erstatningsmuligheder.html

    #186328
    MichaelForfatter

    23K netto er ikke en lav løn. Din bruttoløn er vel i omegnen af 40K kan jeg så gætte mig til. Hvis du af 23K kan spare 200K op om året så er dit månedlige forbrug inkl. husleje og ALT andet 6300 kr. og så lever du nærmest fra hånden til munden. For de fleste dækker 6300 kr. kun lige huslejen og intet andet.

    Bor du hjemme hos mor og far?

    #186330
    MichaelForfatter

    Og så lige en kommentar til tosserierne om at man “bare kan finde et hus til 600K".

    Pt. er der 40.390 huse til salg i hele landet. Af dem koster 3540 max. 600K. Altså har vi med et snuptag fjernet små 91% af alle mulige emner. Så tager vi lige et kig på hvor de er beliggende i landet og vi starter med de dyreste af husene:

    Tuse, Sæby, Vejerslev, Vamdrup, Væggerløse, Faxe, Hvam St, Søndersø, Sønder Omme, Lyngby (nej, ikke Lyngby nord for Kbh), Sandvig, Præstø, Radsted, Vormark, Tandslet, Maribo, Brande, Tystofte osv osv.

    Altså Udkantsdanmark hele vejen rundt.

    Ærlig talt så tror jeg Thomas007 er en trold og jeg vil anbefale at man ignorerer tåbelighederne.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 41 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.