Risikokunder får regningen i RealKredit Danmark – John Norden kommenterer

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 75 i alt)
  • Indlæg
  • #186008
    Mr RForfatter

    Jeg fører gerne en fornuftig tone.

    Det er dog lidt svært når man konstant bliver kaldt navne af vbturbo og general prier.

    #186032
    AnonymForfatter

    Ja tak i lige måde du!

    Nej, hvis man lægger mærke til det, så forholder du dig aldrig direkte til kernen i de spørgsmålet eller kritikpunkter der rejses. I stedet provokerer du med forskellige former for afsporinger af debatten og får det hele drejet over på et helt og aldeles irrelevant quicklån til ÅOP 0,0% og restgæld 3.000 kr.

    Det er super dårlig debatstil hr. boligkonsulent og ægtefælle til en banksælger. Og det er præcist det, der har kørt tonen derop, hvor den er nu, og desværre formentlig forbliver. Men jeg skal da gerne fremadrettet titulere dig ud fra de titler du har tilkendegivet her: (boligkonsulent og ægtefælle til en banksælger).

    Men svar mig lige direkte på det her spørgsmål.

    Hvis man skal analyse risikotagningen i den finansielle sektor og de ting der førte til den påståede kredit- og boligboble.

    Vi du så mene man får det mest objektive svar fra eksempelvis kredit og kapitalmarkedsforskere som Anders Grosen eller Finn Østrup (henholdsvis Århus Universitet og CBS) eller vil du mene man får det mest oprigtige billede ved at spørge repræsentanter fra sektoren som Steen Bocian eller Helge J. Pedersen (henholdsvis Danske Bank og Nordea).

    Min pointe er, at det naturligvis må være legitimt at stille spørgsmål til de bevæggrunde en boligkonsulent og pårørende til en banksælger kan have for at udtale sig, som han gør.

    #186038
    testForfatter

    Efter at ha læst artiklen forstår jeg ikke forum tråden. Mener heller ikke at det at ens bolig bliver vurderet ved låne omlægning eller ved kraftige ændringer i pantets værdi sku være noget nyt.

    Klart at man er prisgivet pantelånerens vurdering af pantet. Har svært ved at se at det kan være meget anderledes.

    Hvad har den over pris danske bank har betalt for andre banker og en evt holdning til ledelsens evner med sagen at gøre?

    #186042
    AnonymForfatter

    Til MR R.

    Dette er faktum: Realkredit Danmark har nedsat prisen på mit hus ca. 500.000kr.
    Ergo. Det kommer til at koste mig penge i form af forhøjet bidrag.
    Har vurderinger og lånetilbud fra 2 andre kreditforeninger. Der ligger ca 800.000 kr. over Realkredit Danmarks nedvurdering hos mig. Kan ikke bare skifte da det vil koste mig penge. Så kunder med eks. F5 lån mv. Kan jo ikke bare sige synd. Mener stadig når man laver urealistiske vurderinger til egen fordel. Så slip dog kunden.

    #186048
    testForfatter

    Økonomisk, da jeg for ca 12 år siden valgt et rd f3 lån trojer det var lå rd.s vurdering ca 300.000 højre ind brf på en pris på ca 1.6 mill så vidt jeg husker.

    Så surt men kan ikke se at forskelle i vurdering er nyt

    #186050
    AnonymForfatter

    Javel ja!

    test , du forenkeler det principielle i det her

    For simplificeringens skyld.

    1) Har en ejendom til 1.000.000 kr – belånt med 80% F1
    2) Har en 1.000.000 kr i frie likvider i anden end (“DANSKE BANK")
    fordi en anden og mere seriøst bank som ikke har lidt under (monumentale ledelsessvigt)
    giver mig 4% i rente

    1) Hvad er jeg så risiko kunde? (Er jo det Carsten referer til artiklen “risiko kunder")

    2) Og hvad med den samlede solidtetvurdering ? skal RKD til at lege bank experter når de
    nu er i ejendomsbranchen ?

    3) Er der så ikke alt andet lige en risiko for dem som ikke er kunde i “Åger trip" banken
    skal betale mere end dem som allerede er offer Ejvinds idioti ?

    4) Som Artiklen og Økonomisk kommer med af betragtninger – Hvor fa…. skal man gå hen og
    klage når man åbentlyst er offer for “Åger trip" manipulation ?

    5) Som jeg nævner :
    Regulær farce at Carsten ikke kan se kontrasten , men mon ikke det er den der “Infant
    Horribilis" Ejvind som tuder over sin rating ? og hva man er vel en kollaga

    Hvem skal supervisere at Bundle Produktet ikke bliver manipuleret med (Ole Sohn “joke"
    – forbrugerstyrrelsen) ???

    Jeg ved at du nægter er være salig og objektiv fordi GP bidrager med nogle væsentlige og
    og relevante betragtninger (det gør du også – bare alt for langt imellem dem)

    Tag dig sammen og bidrag med noget intelligent og objektivt!!!

    Ellers i det mindste afstå at spille cd’en (forsvaret for Danske Bank – RKD og markederne)
    “Den er også slidt og ingen gider og høre på musikken"

    #186054
    AnonymForfatter

    Til Test.
    Da Realkredit Danmark Vurderede mit hus for ca. 6 år siden. Var deres vurdering ok og tilsvarende nogle andre.
    Den vurdering de kommer med i dag er helt henne i hegnet. Og den er for deres egen skyld ikke for min. Hvis de mener jeg er en risikokunde så ville det da være smart af dem at slippe af med mig i en fart til kurs 100.
    VB TURBO har faktisk meget ret i det han skriver.

    #186060
    Mr RForfatter

    Økonomisk en vurdering fra et Realkreditinstitut er ikke en salgspris. Det er en vurdering der svarer til hvis ejendommen går på tvangsauktion.
    Hvad angår fastsættelse af vurdering så forgår det ikke anderledes i dag end det gjor for 6 år siden.
    Huset vurderes når der skal belånes og efterfølgende op eller nedgraderes det årligt i forbindelse med det generelle prisfald eller pris stigning i det område folk bor i. Det er så mega trist at nogen områder har haft fald på 40-60%.

    Jeg bryder mig ikke om at denne diskussion kun handler om Realkredit Danmark
    Det drejer sig jo om alle realkredit institutterne der laver om på bidragssatserne pga de vil have højere indtjenning.

    Jeg kan godt se dilemaet i at de både prissætter ejendommene løbende og samtidig ændre bidragssatserne. Jeg har dog ikke set det misbrugt endnu. Det påstår de sådan som jeg kan læse det heller ikke i interviewet.

    De nævner blot at muligheden ligger der og at det burde reguleres. Dette synes jeg er en glimrende ide. Det ville være fint med et offentligt vurderingsbureau.

    #186062
    Mr RForfatter

    Fair nok det er en lorte situation. Har du kontaktet RD og fortalt dem at du ikke er tilfreds med vurderingen ?

    Forskellen på 800.000 er jo helt vild på nær hvis din bolig ligger i en meget høj prisklasse.

    Der kan jo være lavet ændringer på din bolig siden de sidst har vurderet den og at de blot har nedskrevet boligen med de generelt faldene priser.

    #186064
    AnonymForfatter

    Ok med udgangspunkt i artiklen (siger du har læst den)

    Så fremgår det at RKD nu vil bruge deres egne interne pris modeller.
    Hvorfor mon det ? god praksis i disse habillitetsproblem tider ville være at benytte et
    uvildigt vurderingsbureau.

    Hvis jeg husker rigtigt (du er jo dreven nok når det kommer til stykket)

    Kunde i DB men har ikke RKD som bolig finansering (slå mig bare oven hovedet – hvis det er fejl citeret) som nævnt! “dreven" nok til ikke at ryge i et bundle-produkt (du kender jo umiddelbart godt faren ved dem)

    Så lad mig nu provokere dig ud i det ekstreme!

    1) Din ejendomsvurdering (din egen opfattelse) 1.500.000 kr.
    2) Gæld i din ejendom 1.200.000 kr.
    2) Danske Bank beder nu RKD om at vurdere din ejendom til 750.000 kr. (realistisk ? nej
    vel)
    3) Ergo , med et snuptag skal du nu indfri al belåning over 80% straks!
    Boliglån 20% og forbrugslån for resten.

    Seriøs vurdering ? du siger du ikke kan se at forskelle i vurderinger er noget nyt.

    1) Er ovenstående rimeligt og realistisk – (tjaa.. det vel det vi kommer til at se)
    2) Kan vi være sikre på at RKD ikke praktisere denne model ? Den lader jeg lige stå
    3) Hvor går du hen og klager over (hammerslags vurderingen) ? Den er jo åbenlys grotesk
    4) Skifte leverandør ? ja men hvorfor skal du betale kassen til staten fordi RKD(Ejvind)
    lige pludselig konverterede dig til en økonomisk malkeko (så idioten kan få sin rating
    op) “Kanalisere Mia. af kroner over i den tabsgivende bankforretning"

    Skulle der ikke være en mega interesse for Ejvind at lokke nye kunder ind i “åger biksen" med fordelagtige vurderinger når der skal finanseres “bolig"

    For derefter at indlåse dig “grundet" den usaglige vurdering efterfølgende fra RKD’s egne
    interne pris model ?

    Det er det RKD og DB i det skjulte har gang i (bare knapt så åbentlyst “endnu")i min optik

    De eksisterende teknisk insolvente RKD + DB kunder får overhovedet ikke skyggen af en chance for at skifte (og hvor skal de gå hen og protestere ?).

    ———————-

    Derfor er det meget uetisk det Carsten og Ejvind har gang i
    Naivt! når Carsten ikke kan se habillitets problematikken

    Det undrer mig at du med din økonomiske indsigt er så afsporet i din objektivitet!

    #186066
    AnonymForfatter

    http://finans.borsen.dk/artikel/1/238288/realkredit_danmark_leverer_overskud.html

    Hvad beror din teori på når du siger RKD vil have en højere indtjening ?

    Som jeg har nævnt! så bruges bundleproduktet til at kanalisere mia. kr til (Ejvind tudefjæs)

    #186068
    Mr RForfatter

    Højere indtjenning så deres kurser bliver bedre og dermed billigere for kunderne. Det hjælper dog ikke meget når lånet først er lavet pånær hvis du har et flekslån eller rentemax.

    BRF 3% over 30 år med afdrag 95,93
    Nykredit 3% over 30 år med afdrag 97,40
    Nordea 3% over 30 år med afdrag 97,40
    RD 3% over 30 år med afdrag 97,65

    Desuden handler det sikkert også om at regulere før staten gør det for dem,(Den tror jeg nu ikke du vil være enig i).

    Alle de tiltag der er taget gør det mindre attraktivt at have flekslån med kort tids varighed pga. kursskæring på 0.25.

    Desuden er der også bidrags stigning på 0,25% for afdragsfrihed over 60% og 45% for fritidsboliger.

    #186070
    AnonymForfatter

    Mr R.

    En ting er jeg enig med dig i. De har alle hævet bidraget..
    Du er ikke så glad for vi kun langer ud efter RKD. Men når jeg langer ud efter Realkredit Danmark. Er det fordi de agere på en anden måde en de andre. Ved at sænke prisen urealistisk på folks huse. Jeg er blevet RAMT og kan ikke skifte gratis. Kan heller ikke true med at give dem nøglen, fordi mit hus er væsentlig mere værd en de antager. Og ja jeg tror de er klar over det. Men MR R. Hvorfor gør de ikke det samme ved dem der har Proritetslån 0-80%. Nej for så er det jo Danskebank der er den store Stygge ulv, og det vil jo ikke se så godt ud vel? På kreditforeningslån er der kun en lille procentdel der brokker sig og de kan ikke skifte gratis alligevel. Derfor langer jeg mere ud efter den koncern end de andre. Folk sidder jo med håndjern på og skal bare acceptere, hvad de kommer med. Håber du bare er lift enig med mig?
    Du skrev tidligere der ikke er nogen der er ramt endnu af dette med bidrag, det passer ikke. Kan dokumentere det.

    #186074
    Mr RForfatter

    Økonomisk jeg synes ikke rigtig du svarer på det jeg spørg om

    #186076
    testForfatter

    Altså prøver lige igen. Hvis i mener at det er en inhabilitets problem at lån giveren er den der vurdere pantets værdi hvad gør vi så. Med al respekt økonomiske er ejeren af huset vel også inhabil?
    Hvis rd eller danske bank har en praksis der stiller deres kunder dårligere er konkurrencen på markedet er markedet så ikke den bedste måde at regulere på? Eller skal vi hs statsbanker og faste rente satser?

    Vbturbu mit eget hus lån og hus vurdering er fuldstændigt ligegyldigt her men oplysninger er givet tidligere og som sagt hvis danske bank ændre mine vilkår vil jeg overveje alternativer.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 75 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.