Spar Lolland

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • lossen1Forfatter
    Indlæg
  • #93100
    lossen1Forfatter

    Er kunde hos Finans net Banken, men har ikke helt tillid til dem mere. Skal jeg være tryg – eller det modsatte og skifte bank ?

    #185806
    testForfatter

    Hvis dit indskud er under 750.000 kr er du dækket ind. Jeg må så indrømme at jeg skifte fra Eik før de gik konkurs ikke på grund af risikoen for tab men bare fordi at jeg ikke “gad" den usikkerhed. Men overgangen til finasiel stabilitet har vist ikke været det store problem. Hvis du ikke har nævneværdig gæld er det let at skifte. Selv har jeg ikke fortrudt danske bank.

    #185822
    AnonymForfatter

    Modsat Test kan jeg ikke anbefale Danske Bank. En aftale er ikke en aftale med den bank.

    De lover en rente, og så snart du er gået ud af døren, så begynder syndfloden af rentestigninger.

    #185838
    AnonymForfatter

    Såså gp.

    Danske bank er da en fantastiskt bank, 1% for deres prioritetslån.

    Og til trådstarteren. Hvis du kun har indlån under 100k euro, så vil jeg ikke være nervøs.

    Da Eik blev overtaget af finansiel stabilitet var det business as usual.

    #185846
    testForfatter

    🙂

    #185848
    AnonymForfatter

    Du har helt ret i at de prioritetslån Danske Bank nåede at udstede i det prisleje er en fantastisk god forretning for kunderne, og dermed også en helt usandsynlig dårlig forretning for banken. Af samme grund kan nye kunder selvfølgelig ikke få en rente på 1% i dag.

    Det er fortidens synder – uprofitable prioritetslån og de Irske Bank, som nye kunder og eksisterende kunder med produkter, der har mulighed for marginaljusteringer, betaler kassen for i dag.

    #185854
    testForfatter

    Så at de hæver din 100% variabel rente gp er et utilgiveligt løfte brud der gør dianske bank til en utroværdig bank med moralske problemer og åger renter. Det var viste fra 7,25 til 8,25 ikke.

    At danske bank ikke løber fra deres aftale om et fast tillæg plus renten på indskudsbeviser er så også et problem fordi du mener at andre kunder betaler for de aftaler danske bank har indgået der er lavere ind et eller andet niveau. At danske bank f.eks. Til mig fuldstændigt uden pres har tilbudt mig lånet har jeg meget svært ved at få til at passe med at de taber penge på det. De har et pant i mit hus der er ca 4gange større ind lånet. Det går så vidt jeg ved På deres balance efter som det er Sdo obligationer.

    Slutteligt anklager du så samfundet for at ha lån penge til danske bank alt for billigt så de jo burde være tvunget til at hente enu flere penge hos dig.

    Gad vide om jeg er den eneste der synes kæden springer af her et eller andet sted. At jeg synes faktisk at folk der står i den situation at de skal vælge bank har behov for at vide hvad du bygger din voldsomme kretik af danske bank på.

    Fakta er at alle banke inkl danske bank har været nød til på grund af krisen at se kritisk på deres udlån, eller som man siger nu regner det så de tager paraplyerne retur. Det har ført til en stamme kurs især over for dem men stor gæld i forhold til indtægt og aktiver.

    Det er naturligvist skidt for dem der er kommet i klemme men ikke noget der begrænser sig til danske bank.

    Fakta er stadig at ved et bank skift har det stor betydning til hvilken rente og vilkår man kan få sin gæld dækket ind. Her er det langt fra sikkert at danske bank er de bedste og det vil altid for den inkelte være godt at overveje orskellige låne type og hente tilbud hjem.

    Historier om rente stigninger kan findes fra sweedbank over Nordea til jyskebank kort sagt i hele sektoren.

    men ser man på kerne ydelserne som 24/7 er det et ganske udmærket produkt.

    #185900
    AnonymForfatter

    Nu ved jeg godt du som ord- og talblind ikke har hjerne til at sætte dig ind strukturen af Danske Banks debtfunding, som er offentlig tilgængelig investorinformation. Men hvis du havde evnerne, så ville du hurtigt kunne konstatere, at de priser Danske Bank funder sig til i kapitalmarkederne ikke er tilstrækkeligt til at skabe indtjening på et prioritetslån med den rente du angiveligt skulle have.

    Nok også derfor alle nye lån tilbydes med en markant højere rente. Ud fra de eksempler jeg er bekendt med – og det er ikke så få – så tror jeg ikke Danske Bank benytter bunden af intervallet ret meget mere.

    Men lad os nu vende tilbage til det egentlige tema i tråden Spar Lolland:

    Som det fremgår kom banken ud med et ret grimt halvårsregnskab.

    http://finans.borsen.dk/artikel/1/239315/stort_underskud_i_kriseramte_spar_lolland.html

    Mit bud er at banken inden længe enten har fusioneret med et stærkere pengeinstitut eller er overtaget af Finansiel Stabilitet. Solvensoverdækningen er nu nærmest ikke eksisterende.

    #185902
    AnonymForfatter

    Jeg ville sgu også kræv høj rente af kunder med + 80% belåning og quicklån på BS sedlen..

    #185904
    AnonymForfatter

    Det indgår som en del af den samlede vurdering, men mon ikke en en årsopgørelse der viser gældsnedbringelse på 200.000 årligt samt konstaterbare afdrag på boliglånet på min. 15.000 pr måned, samt belåning mindre end 90% selv for den mest utrænede bakrådgiver indikerer soliditet hos kunden.

    Rentefastsætelsen handler ikke om et quicklån med restgæld på 3.000 kr. Rentefastsættelsen hander om at Danske Bank med de irske investeringer og uheldige bindinger i boligprioritetslånene har bragt sig ud i en så desperat situation, at man må optimere kortsigtet, og som en af de andre gode debattører sagde: sælge ud af arvesølvet.

    #185906
    testForfatter

    Tja ja gp tror bare jeg vil lade indledningen på dit næst sidste indlæg stå og kontater at det da vist er noget siden har skrevet andet ind vrøvl. Men da altid morsomt at se folk løbe tør for argumenter

    #186020
    HalliHalloForfatter

    Er det ikke et meget, meget underligt spørgsmål?

    Hvis ikke jeg ikke havde tillid til SparLolland/Finansbanken, så ville jeg da blot flytte mine konti.

    For mit vedkommende er jeg særdeles godt tilfreds med Finansbanken, så jeg ønsker bestemt ikke at flytte.

    #186056
    ekmForfatter

    Så vidt jeg husker, så havde Danske Bank sendt breve ud med varsel om forhøjelse af renten på de omtalte billige kreditter, men efter voldsom kritik fik banken kolde fødder og trak rentestigningen tilbage. Jeg mener også at huske, at der dengang var en voldsom debat på Mybanker.dk
    Du skal blot vide, at du kun skal anmode om en mindre ændring i dit engagement, og så benytter Danske Bank chancen til at omlægge kreditten til en af de nye til forhøjet rente.
    Mange med prioritetskassekreditter kan være meget bedre tjent med at optage et rentetilpasningslån med årlig rentetilpasning. Pengene kan placeres på højentekonto, og der kan tjenes penge.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.