FIH indlån.Slut med høje renter

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #93099
    JydenForfatter

    FinansWatch skriver:

    “Slut med høje renter.
    På et halvt år har FIH Erhvervsbank hentet 3 mia. kr. i nye indlån ved at tilbyde markant højere renter end andre banker. Nu er hullet lukket, og der vil blive skruet ned for de høje renter."

    Af FIH Banks hjemmeside fremgår det dog at de renter man hidtil har tilbudt gælder ved modtagelse af indskud senest den 28. august 2012. Om det så kan blive forlænget ved jeg ikke noget om.

    Blot til orientering for eventuelle indskydere.

    #185726
    AnonymForfatter

    Hvordan kan hullet være lukket når de har et udlån på 22 mia. og et indlån på knap 10 mia. ?

    Er det den rare Onkel ATP der forstrækker dem med kapital eller hvad?

    #185734
    JydenForfatter

    Det tror jeg er en af faciliteterne sammen med en fra Nationalbanken om jeg ser det.Jeg har ikke analyseret halvårsrapporten, men hæfter mig mest ved udsagnet om at en attraktiv indlånsmulighed måske bliver knap så god – men vi må se hvad der sker. Det var nærmest hvis der var nogle der skal have noget pladeret mens muligheden stadig er der. Renten på aftaleindskud på mybanker.biz er også faldet på det sidste.

    #185940
    JydenForfatter

    Jeg kan nu se at indskudsperioden med bl.a. 3,75 % for indskud bundet i 3 år er forlænget så det gælder indskud modtaget senest den 4. september 2012.

    Herefter sættes denne sats ned til 3 %, ligesom de øvrige indlånssatser desværre sættes ned.

    #185974
    Mr.M.Forfatter

    Men de har vel stadig de bedste tilbud alligevel? Har netop lavet et 3 årigt indlån hos dem. Får nok brug for at lave et 2 årigt også, desværre først efter, at de sænker renten.

    #186018
    HalliHalloForfatter

    Du har vel så også, som vi andre, fået en mail om rentenedsættelsen?

    Jeg mangler 20.000 kr. i at kunne oprette en konto, men er nu i fuld gang med at finde/låne pengene idnen den 5.SEP, så jeg kan få en konto mere til en god rente, for det vil jeg ikke gå glip af.

    #186022
    AnonymForfatter

    Jeg er kunde i LIC-bank den giver 5% af de første 50.000 kr og ingen gebyrer !

    #186046
    JydenForfatter

    Ja, jeg har også fået en mail 18 timer efter jeg skrev dette indlæg. Og det synes jeg er fin service, ligesom jeg kan lide deres system med oprettelse af konti når man først er kommet ind i systemet.

    Det var lige så meget en “servicemeddelelse" til dem der ikke allerde er kunder og måske havde gang i at udnytte finten med at optage et billigt kreditforeningslån og placere pengene i f.eks FIH.

    Men vi må se hvad der kommer af nye tilbud fra FIH og andre i den kommende tid.

    #186052
    ekmForfatter

    Du glemmer, at man skal være helkunde. Da priser – service – i Lån & Spar Bank ikke er noget løbe efter, kan det i mange tilfælde ikke betale sig.

    #186386
    AnonymForfatter

    Som jeg ser på det, var FIH’s 3,75% den eneste opsparings mulighed, der kunne give et afkast på 0,25-0,5% om året, når man har betalt skatten og modregnet inflationen.

    Nu kan man få 3% som det højeste, hvilket i bedste udfald vil gå i 0 fortjeneste.

    Tror i der vil være andre banker som vil forsøge samme nummer som FIH? Eller skal man se sig om efter andre investerings muligheder?

    #186388
    AnonymForfatter

    Jeg overvejer lidt at putte min kommene opsparing over i denne investerings forening http://www.sparindex.dk/get/13742.html?lang=da¤cy=DKK&country=DKx&fund=DK0060031847&sortby=&sortorder=&tab= efter at vi ikke kan putte dem ind i FIH til 3,75%

    Thomas007: hvor meget er det vi skal betale af rente indkomst og er det hele indkomsten vi skal betale skat af?

    #186392
    AnonymForfatter

    Som jeg husker det kan du slippe med 37% ca. af de første 40.000kr du har i rente indtægt.
    Der er nok en anden som kender det præcise tal.

    Har ingen ide om sparinvest.. Jeg overvejer selv at købe aktier, hvis der ikke kommer nogen indlånskonti over 3,5%.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.