Forvirret over punkt 41 og 42 på forskudsopgørelse

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93095
    AnonymForfatter

    Hej

    Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg skal skrive i punkt 41, 42 på forskudopgørelsen.
    Har lige solgt hus og betalt kredit lånet ud, men der står stadig et beløb ud for punkt 42 ang rente i kreditlån. ??
    Skal jeg selv fjerne det ??

    Det andet punkt er beløbet der står i 41 hvor det er rente af gæld til penge institut.
    Hvordan regner jeg ud hvad jeg skal have anført der.

    Lad os sige der er f.eks
    250.000 til billån og 100.000 til forbrug.
    Hvordan udregner jeg beløbet jeg skal notere i dette punkt.

    På forhånd tak

    #185662
    MichaelForfatter

    I punkt 42 skal du skrive de renteudgifter du har betalt til kreditforeningen i 2012 indtil lånet blev betalt ud.

    Punkt 42 skal du ikke ændre medmindre du også havde et boliglån du har betalt ud hvorved du skal nedskrive beløbet med de renteudgifter du ikke betaler resten af året. Hvis du i 2012 har lånt penge til f.eks. bil eller forbrug skal du skrive de forventede renteudgifter for 2012.

    Husk også at angive at du har solgt huset under ejendomsværdioplysninger således at ejendomsværdiskatten kan blive modregnet for resten af året.

    #185672
    AnonymForfatter

    Tusind tak for svaret, men hvordan regner jeg det ud hvis vi f.eks siger at renten er 10%.
    hvordan ser regnstykket ud hvad skal jeg skrive ind så ??

    #185676
    testForfatter

    Låne beløb gange 0,10. Med den lille rentefradragsretten vi har tilbage er der ingen grund til at gøre det mere kompliceret. Tallet bliver bare lidt for lavet

    #185680
    MichaelForfatter

    Det burde vel ikke være nødvendigt at forklare simpel procentregning?! Men ok:

    Du låner 100.000 kr. til en rente på 10%. 100000*0,10 = 10.000 kr. som du skriver i rubrikken. Hvis dit lån kun løber i 5 mdr. i 2012 og ikke 12 så er formlen 100000*(0,10*5/12) = 4166 kr.

    Til flueknepperne: Nej, jeg har ikke taget højde for løbende afdrag på gælden eller den nominelle rente hvis der er flere årlige rentetilskrivning, men det er vist også ligegyldigt i dette tilfælde. Præcisionen er god nok for praktiske formål.

    #185682
    AnonymForfatter

    Jo det kan det, Vi kan jo ikke være lige kloge til alt Michael. Der er vel også ting som selv du ikke ved…. og så er der ikke grund til at gøre grin med folk i denne forbindelse.

    Men tak for hjælpen alligevel
    og ha en god dag.

    #185684
    MichaelForfatter

    Nej, alle er ikke lige dygtige til at og skal heller ikke være det, men visse elementer i livet betragter jeg nu som almen viden og procentregning er én af disse elementer.

    Jeg gjorde heller ikke grin med dig, men undrer mig blot over at så simpel en ting som procentregning kan være et problem for et menneske der er gammel nok til at underskrive et lånedokument. Hvis du ikke aner hvad 10% betyder så burde du da slet ikke skrive noget under før du er helt på det rene med det! Alternativet kan i grelle tilfælde betyde personlig konkurs, RKI, inkasso og fogedret.

    Også fortsat god dag til dig

    #185702
    testForfatter

    Søren procent regning er folke skole stof omkring 5 klasse.

    Du må gene føle dig fornærmet men da du åbenbart har haft et lån virkedet det nu også mærkeligt på mig.

    #185712
    AnonymForfatter

    Test burde en der er ordblind ikke forstå hvorfor nogen evt. kan have svært ved at regne, der trods alt mange former for inteligens.

    #185718
    testForfatter

    jeghavderet; jo men nå jeg skriver det virker mærkeligt er det mærkeligt i den form at nogen skriver om alle de penge de har i banken i DK, i udlandet på MasterCard og i pensions ordninger og pludselig vil vide hvad den billigste måde er til at veksle valuta til en tur til grænsen. Samme personen skrive at der overføres 50.000 kroner hvert 5 år for at kunne hæve euro på billigst mulig måde på kortet!

    Det virker på sammen måde mærkeligt på mig at man spørg om der skal opgive øre når man afregner moms når jeg ved at man slet ikke kan indberette øre på hjemme side hvor man indberetter moms.

    Men når det så er sagt findes der talblinde. Hvis det er tilfældet her tror jeg bare ikke at det er gjort med lidt hjælp til procent regning i et forum lige så lidt som GP insisteren på at påpege min stave fejl gør nogen forskel.

    hvis Søren var talblind tror jeg heller ikke han selv ville bruge ordret klog, for det at være talblind eller ordblind har ikke noget med at være klog at gøre ej heller med intelligensen.

    http://talblind.dk/talblind/

    #185722
    AnonymForfatter

    jeg har da også lagt mærke til det (at du er ordblind), men har aldrig set det nødvendigt at nævne før nu, for det får mig ikke til at føle mig overlegen eller noget der ligner.

    Vi kan hurtigt blive enige om at det er mærkeligt med folk, der tjener kassen og ikke ved de mest simple ting, jeg ved om de vil undskylde sig med at fysik genier tit ikke engang kan binde deres egen snørre bånd, men ikke desto mindre bliver de hyldet som stjerner, og vi lægger ofte vigtige samfundsbeslutninger i deres hænder for “de må da være genier" men når du nu ved at inteligens er et meget abstrakt begreb undre det mig bare, at du bruger det imod nogen i et forum hvor det handler om at blive klogere.

    #185732
    testForfatter

    Hvor var det lige at jeg skrev dum eller uintiligent!

    Skrev jeg ikke mærkeligt. Hvis du læse hvad jeg skrev en gang til tror du vil forstå at jeg hentyder til det at skriv opdigtede spørgsmål i fora for at få svare

    Den der forveksler viden med visdom har lident forstået af begge dele

    #185736
    AnonymForfatter

    Er der nogen der ved hvordan en Desingjet Z3100 fungere. ???

    #185800
    AnonymForfatter

    Der er ingen grund til at føle sig irriteret over “ærlige" reflektioner 😉

    Nævnte HP Printer skrives rigtigt som følgende: HP Designjet Z3100 og ikke som Søren F. skriver: en Desingjet Z3100

    #185804
    Mr RForfatter

    Søren husk at have evt difference renter med fra indfrielsen. De bliver tit overset.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.