hvilke passive investerings forening?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93094
    AnonymForfatter

    Jeg har nu sparet en del penge op og overvejer at putte dem i en investerings forening. Men jeg ved ikke hvilken. Tidshøjsionden er lang og risikoen gruppen skulle gerne være lav og investerings forening skulle gerne være passiv. Nogle ideer og ting jeg skal være opmærksom på`?

    #185630
    OBSForfatter

    Jeg har selv fået øje på Sparindex (sparindex.dk) og Optimalpension.dk

    Optimalpension er en blandet investeringsafdeling (55% obligationer og 45% aktier) mens Sparindex tilbyder forskellige aktiebaserede investeringsafdeling.

    Alfred Berg tilbyder også en indeksbaseret aktieafdeling baseret på C20-indekset.

    #185642
    AnonymForfatter

    Hvis man ønsker en lav risiko, så skal man nok overveje IKKE at lave investeringer. At investere er lig med at risikere… deraf de højere afkast.

    En hovedregel siger, at man ikke skal investere mere, end man kan tåle at miste.

    #185770
    TobiasAK89Forfatter

    Ville nok også anbefale dig at binde pengene i et pengeinstitut.. At investere vil altid være forbundet med højere omkostninger ( også selvom det er en passiv forening ) og betydeligt højere risiko.

    #185802
    AnonymForfatter

    Ifølge http://www.tradingeconomics.com/denmark/inflation-cpi har vi lige nu en inflation på 2.2 % og hvis man bruger FIH tilbud om binding i 3 år for man 3,75 % eg en real rente på 1,55 % hvilket ikke re ret meget. Eftersom deres tilbud stopper her den 28 aug skal jeg finde et andet sted at placere mit “overskud" på lønkontoen. Disse penge kan godt undværes men vil nødig miste dem. Derfor har jeg justeret min investerings profil til at bestå af 1/2 båndet i bank og 1/2 i en investerings forening. Så spørgsmålet er stadig hvilken investerings forening.
    Sparindex.dk ser internesandt ud men deres Risiko- og afkastprofil er en smule høj. Den mest interesant af dem er nok: http://www.sparindex.dk/get/13742.html?lang=da¤cy=DKK&country=DKx&fund=DK0060031847&sortby=&sortorder=&tab=
    Åtp’en ligger 13,82% og ligger midt i risikos zonen

    #185812
    AnonymForfatter

    Man kan have et aktie depot i sin bank og selv købe og sælge aktier denne vej . Det er de absolut billigeste omkostninger og du vælger selv hvad du vil købe . Jeg gør det selv på den måde og holder mig primært til de 20 danske mest handlede aktier . Køber man i store solide firmaer kan det sjældent gå helt galt over en længere periode . Hav is i maven hvis kurserne falder , de stiger som regel igen på et tidspunkt . Har selv været ude på nogen rutscheture , men de fleste gange er det endt godt .

    #185816
    AnonymForfatter

    Jeg har overvejet at gøre det selv men jeg tror at en investeringforening er mere end 0,5 % bedre end mig til at investere. Derfor vil det nok være bedre at få dem til at gøre det for mig

    #185818
    BertelsenForfatter

    FIH har tilbudt 3,75% i rigtig lang tid, så mon ikke de forlænger deres tilbud i næste uge.

    De billigste passive investeringsforeninger i forhold til ÅOP er obligationsafdelingerne, men deres afkast er jo ganske beskedent.

    Men kig evt. på en afdeling med virksomhedsobligationer.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.