Svensk opsparingskonto uden indskydergaranti

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • aejForfatter
    Indlæg
  • #93070
    aejForfatter

    Jeg har kigget lidt på en svensk pendant til denne side:

    http://www.finansportalen.se/sparkontoguiden.htm

    Her fremgår det at man på en låst konto (36 måneder) kan få op til 8,5% i rente (Fundior). Det er på en konto uden indskydergaranti, så der er selvfølgelig en risiko, ligesom valutaudsving udgør en risiko. Jeg står snart med ca 100000 DKK som jeg godt kan tillade mig at gamble lidt med. Er der nogen her der har erfaring med den slags konti i Sverige?

    Eller andre forslag til at opnå en høj rente?

    #184970
    AnonymForfatter

    Hvis du gerne vil gamble lidt vil jeg foreslå en af 20 mest handlede danske aktier . Her er stadig mulighed for at lave nogen gode procenter over en periode . Tror det er mere sikkert end bank uden indskydergaranti og udsving på valute kurs som du selv nævner .
    Og på på aktie gevinst er det kun 28 procent skat , hvor skat på renter er højere . Det behøver ikke være med kæmpe risiko at købe aktier men selvfølgelig altid en chance at tage . Men vælg et solidt dansk firma og ha lidt is i maven , så burde det ikke kunne gå helt galt . Man kan hurtig tjene nogen gode procenter , men skal passe på ikke at blive for grådig når det går godt . Være glad for det man får og ikke tænke på alt det som man kunne ha fået . Er selv på aktie markedet og har haft mange aktier i minus i lange perioder men de er alle rettet sig og har fået solgt med plusser . Nogen gange små plusser og andre gange større , men altid mere end man kan få i rente i banken .
    Så længe men klarer sig bedre end renten , så er man foran .
    Har også selv penge på låst konti . Godt at have lidt af hvert efter min mening .

    #184976
    aejForfatter

    Tak for dit svar.

    Du har ret i din vurdering af aktier som en god langsigtet investering. Det er nok mest mig selv jeg er nervøs for når det gælder aktier. Frygter lidt at jeg ikke ville kunne holde mig til de gode råd. Jeg forestiller mig et scenarie hvor jeg ville følge aktiekurserne intenst og ha’ en dårlig dag hver gang kurserne falder. Det vil jeg helst undgå.

    #184980
    AnonymForfatter

    Man skulle have købt Novo aktier der er steget ret så meget 🙂

    #184984
    C.MForfatter

    carlsjul ->

    Nej pjat, 3 doblet på 3 år? 😉

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.